Elektro, Tipy, Zaujímavosti,

Celá pravda o dojazde elektromobilov. Výsledky testov

3.9.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@CNET). Ak výrobcovia udržia tempo vývoja elektromobilov, ich najväčší problém, ktorým je obmedzený dojazd, čoskoro prestane vodičom brániť v spánku. Z nedávnej analýzy ADAC vyplýva,...

3.9.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@CNET).

Ak výrobcovia udržia tempo vývoja elektromobilov, ich najväčší problém, ktorým je obmedzený dojazd, čoskoro prestane vodičom brániť v spánku. Z nedávnej analýzy ADAC vyplýva, že dojazd elektromobilov ponúkaných v Európe sa za posledných 13 rokov viac ako strojnásobil. Stane sa dojazd 500 km čoskoro normou? Do roku 2035, kedy bude v EÚ zakázaná registrácia nových spaľovacích automobilov, sa takýto scenár zdá byť veľmi pravdepodobný.

Celá pravda o dojazde elektromobilov. Výsledky testov.
Foto: youtube.com/@CNET

Nemecký automobilový klub ADAC začal testovať elektromobily na dojazd a spotrebu energie už v roku 2010. Odvtedy sa toho na trhu udialo viac než dosť. Týka sa to nielen kapacity samotných batérií. Výrobcovia urobili obrovský pokrok aj z hľadiska účinnosti pohonného ústrojenstva alebo riadenia spotreby energie. Výsledky?

500 km na jedno nabitie. Rýchly vývoj elektromobilov

V súčasnosti je na nemeckom trhu už 14 vozidiel, ktoré sa v testoch ADAC môžu pochváliť dojazdom viac ako 500 km na jedno nabitie. Rekordmani, BMW iX xDrive 50 a Lucid Air Dual Motor Grand Touring AWD, sa už môžu pochváliť dojazdom 610 km. Samozrejme, hovoríme o extrémne drahých prémiových vozidlách, ale treba povedať, že veľmi pôsobivé sú aj výsledky niektorých vozidiel umiestnených oveľa nižšie.

Skvelým príkladom je napríklad Hyundai Ionic 6 s balíkom UNIQ a pohonom jednej nápravy. Vozidlo vybavené batériou s čistou kapacitou 77,4 kWh prešlo v teste ADAC 555 km na jedno nabitie. To znamená, že priemerná spotreba energie bola len 15,5 kWh/100 km.

V skutočnosti získavajú 20 km ročne

Najpôsobivejšie je však porovnanie priemerného dojazdu testovaných vozidiel za posledných 13 rokov.

Keď ADAC začal v roku 2010 testovať prvé elektromobily v tomto smere, mali priemerný dojazd na jedno nabitie len 123 km. V roku 2018, t. j. v čase, keď už na cestách „vládla“ nová generácia elektromobilov na batérie, bol priemerný dojazd už 285 km.

Teraz, 13 rokov po prvých cestných testoch ADAC s elektromobilmi, je priemerný dojazd testovaných plug-in vozidiel ADAC 393 km. To znamená, že štatisticky sa tempo vývoja elektromobilov prejavuje v náraste dojazdu o 20 km ročne.

13 rokov po prvých cestných testoch ADAC s elektromobilmi, je priemerný dojazd testovaných plug-in vozidiel ADAC 393 km.
Foto: youtube.com/@draytonmotorsgroup

Najväčší problém elektromobilov. Veľká batéria nie je všetko

To je, samozrejme, veľké zovšeobecnenie, pretože trh s elektromobilmi sa medzitým určite zahustil a vstúpilo naň mnoho prémiových výrobcov. Nič to však nemení na skutočnosti, že reálny dojazd 300 (a viac) kilometrov dnes ponúkajú autá zamerané aspoň v zásade na masový trh, ako napríklad BMW, ktoré má veľkú kapacitu batérie:

  • Nissan Leaf Tekna+ so 64 kWh batériou (300 km v teste ADAC),
  • VW ID.3 Pro Performance (58 kWh netto, 335 km v teste ADAC),
  • Renault Mégane E-TECH Electric EV60(60 kWh netto, 365 km v teste ADAC).

Konečný rozsah je samozrejme výsledkom mnohých faktorov. Montáž batérií s vyššou kapacitou do vozidla nemusí byť paradoxne vôbec najlepší nápad, pretože vyššia hmotnosť znamená, samozrejme, vyššiu priemernú spotrebu energie. Pozitívom však je, že výrobcovia sa v oblasti riadenia spotreby energie stále zlepšujú. Napríklad také „populárne“ modely ako Opel Astra Eletric GS (16,5 kWh/100 km), Citroen e-C4 X (16,7 kWh/100 km) a Dacia Spring Electric 65 Extreme (16,7 kWh/100 km) v súčasnosti spotrebujú v testoch ADAC menej ako 17 kWh na 100 km.

Redakcia Auto trendy.

Súvisiace články:

Prvé elektrické SUV značky Suzuki bude uvedené na európsky trh v roku 2025

Nie Tesla a nie čínske elektrické vozidlá. Je tu nový líder predaja


Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.


Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.



Najčítanejšie

Odporúčame

Objasnené: Ako bude fungovať nové chladiace zariadenie pre jazdcov F1

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Michael Potts F1). Exkluzívny pohľad na fungovanie nového chladiaceho zariadenia, ktoré FIA schválila na rok 2025. Prototyp FIA pre nové…

Hit v úspore nákladov: Prečo Dacia Sandero (nielen) v Nemecku valcuje konkurenciu!

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@DeepEnergy26). Dacia Sandero s plynovou inštaláciou je v súčasnosti najlacnejším novým vozidlom v Nemecku. Prejdenie 1 km týmto vozidlom stojí…

Najdôležitejšia príručka pre každé astrologické znamenie. Čo si za vodiča?

21.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: Súkromný archív). Horoskopy - sú len hlúpym prvkom na zadnej strane časopisov, alebo ponúkajú skutočný prehľad? Čo ak naše znamenia…

Očarujúci nový Lynk & Co 01: Zrýchlenie ako blesk a technológie budúcnosti na dosah ruky!

21.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@WestGoldRain). Lynk & Co na európskom trhu bola doteraz známa tým, že ponúkala iba jeden model – Lynk & Co…

Je nové Audi A5 2025 najlepším modelom vo svojej triede? Objavte jeho prelomové výhody!

21.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@guidocars). Nové Audi A5 pre rok 2025 predstavuje výrazný krok vpred medzi svojimi konkurentmi v segmente. Aj keď jeho hmotnosť…

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov