4.9.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@MercBenzKing).
Mercedes plánuje zmeny v segmente svojich najdrahších modelov. Projekt pod názvom „EQS“ sa nestal takým úspešným, ako sa plánovalo. Na pomoc teda príde názov, ktorý je známy už desaťročia a má veľkú konotáciu.
Mercedes EQS je na trhu od roku 2021. Je to najvyššie položený elektromobil v ponuke stuttgartskej spoločnosti (ak zaň nepovažujeme SUV verziu EQS Maybach). Nemecká značka však zdôrazňuje, že nejde len o elektrický ekvivalent triedy S.
Sú to odlišné vozidlá, ktoré súťažia o trochu iného zákazníka. EQS je luxusné… ale nie až tak veľmi. Samozrejme, má svoje výhody – na čele s aerodynamickým, športovejšie tvarovaným exteriérom. Niekedy sa mu vyčíta „nedostatok charakteru“. Obrovská obrazovka Hyperscreen vo vnútri je tiež zaujímavým doplnkom.
Mercedes EQS pod očakávaniami
Predaj Mercedesu EQS nejde podľa očakávaní a predajcovia musia ponúkať výrazné zľavy, aby sa zbavili objednaných áut. Čo to znamená pre tento model? Priameho nástupcu sa nedočká. Neznamená to však, že Mercedes opúšťa koncepciu ponuky luxusných elektromobilov.
Ako povedal šéf Mercedesu Ola Kallenius v rozhovore pre britský časopis Autocar, „v budúcnosti budú dve triedy S – spaľovacia a elektrická“. Očakáva sa, že autá budú zvonku vyzerať podobne a budú sa ponúkať súbežne.
Bude potom Mercedes nasledovať konkurenčné BMW, ktoré má v ponuke modely 7 a i7 postavené na rovnakej platforme, vhodné na elektrický aj spaľovací pohon? V tomto prípade to tak nebude a že elektrická a spaľovacia trieda S budú mať rozdielne platformy.
Je pravdepodobné, že elektrická verzia Mercedesu S bude vyvinutá na veľkej architektúre MB.EA, zatiaľ čo spaľovací variant bude vyvinutý na modernizovanej verzii v súčasnosti používanej platformy MRA. Koncom júna Kallenius odmietol správy, že projekt vývoja platformy MB.EA Large bol zrušený. „Jeho vývoj prebieha vysokou rýchlosťou,“ zdôraznil.
Ako by mohol vyzerať elektrický Mercedes triedy S?
Ak budú vozidlá vyvinuté na rôznych platformách, nebudú vyzerať identicky alebo takmer identicky. Ich dizajn sa môže riadiť podobným štýlom (viac ako teraz v prípade triedy S a EQS), ale platforma EV pravdepodobne umožní dlhší rázvor a kratšie previsy.
Nové modely by mohli prísť v roku 2030. Trh zatiaľ nebol láskavý nielen k modelu EQS, ale ani k dieselovej triede S. V prvom štvrťroku tohto roka klesli jej dodávky o takmer 37 %. Údaje za druhý štvrťrok neboli zverejnené, ale vieme, že kombinovaný predaj triedy S, EQS, EQS SUV a GLS vtedy klesol o 23 %. Vzhľadom na slabší dopyt sa výroba Triedy S v súčasnosti uskutočňuje len v jednej zmene.
A čo Mercedes EQS?
Mercedes EQS nebude vyradený z výroby „predčasne“. Pred príchodom vyššie opísaného nástupcu čaká tento model ešte facelift. Ten môže byť pokročilý, keďže sa hovorí, že vozidlo prejde na architektúru 800V.
Vďaka tomu sa batéria nabije oveľa rýchlejšie – jej doplnenie z 10 na 80 % môže trvať len 21 minút. Okrem toho môže nový chemický zloženie batérie zlepšiť dojazd. Ďalší, tentoraz rozsiahlejší facelift Mercedesu EQS sa má uskutočniť na budúci rok. Na druhej strane, naftová Trieda S bude modernizovaná v roku 2026.
A čo EQE?
Zostáva otázka EQE – čo s ním? Zopakuje sa osud modelu EQS? Je to veľmi pravdepodobné, keďže modely E a S sú technicky príbuzné. Ak Mercedes vytvorí novú elektrickú a spaľovaciu triedu S, rovnaký krok s triedou E a EQE (t. j. ich spojenie do jedného modelu, hoci na dvoch platformách) by umožnil optimalizovať náklady.
Najmä preto, že ani EQE nie je hitom. Otázkou zostávajú modely EQE SUV a EQS SUV. Je veľmi pravdepodobné, že sa budú uberať rovnakou cestou, možno budú mať spoločné názvy s modelmi GLE a GLS.
Redakcia Auto trendy.
Súvisiace články:
Nové Volvo XC90 bude mať premiéru 4. septembra. Švédi odhalili prvé detaily
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.