Elektro, Novinky, Tipy, Zaujímavosti,

Audi A6 e-tron Sportback (2024): Rozmery a batožinový priestor elektrického sedanu

4.9.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@TheWheelNetwork). Prvý plne elektrický sedan A6 je o 10 cm vyšší ako A6 so spaľovacím motorom. Audi A6 bude elektrické. Výsledok bol pokrstený A6 e-tron....

4.9.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@TheWheelNetwork).

Prvý plne elektrický sedan A6 je o 10 cm vyšší ako A6 so spaľovacím motorom.

Audi A6 e-tron Sportback (2024): Rozmery a batožinový priestor elektrického sedanu.
Foto: youtube.com/@TheWheelNetwork
  • Dĺžka: 4 930 mm
  • Šírka: 1 920 mm
  • Výška: 1 560 mm
  • Rozchod kolies: 2 940 mm
  • Batožinový priestor: 502/1 422 litrov

Audi A6 bude elektrické. Výsledok bol pokrstený A6 e-tron. Sedan aj kombi (teraz dostupné ako e-tron Sportback a e-tron Avant) sa úplne zbavili spaľovacích motorov a stali sa elektrickými. V budúcnosti už nebudú existovať benzínové a naftové motory, ale z týchto A6 sa stane A7.

Radikálna zmena pre model, ktorý bol vždy jedným z najpredávanejších vo svojej triede a priamo konkuruje BMW radu 5 a Mercedesu triedy E. Bližšie sa s ním zoznámime a pozrieme sa na jeho rozmery a objem batožinového priestoru.

Elektrické Audi je o 10 cm vyššie (1,56 m), čo je spôsobené aj podlahovou doskou, na ktorej je umiestnený akumulátor.
Foto: youtube.com/@TheWheelNetwork

Audi A6 e-tron: rozmery

Rozmery sú v zásade porovnateľné s rozmermi sedanu A6 so spaľovacími motormi. Dĺžka A6 e-tron Sportback je 4,93 m (-1 cm v porovnaní so spaľovacou A6), zatiaľ čo šírka je 1,92 m (+3 cm).

Výška je hodnota, ktorá sa v porovnaní s predchádzajúcim modelom A6 zmenila najviac. Elektrické Audi je o 10 cm vyššie (1,56 m), čo je spôsobené aj podlahovou doskou, na ktorej je umiestnený akumulátor. Veľmi podobný je aj rázvor náprav, ktorý meria 2,94 m (+2 cm).

Audi A6 e-tron Sportback: interiér a batožinový priestor

Ako naznačujú vonkajšie rozmery, A6 e-tron Sportback je pohodlný pre cestujúcich vpredu aj vzadu. Zadní cestujúci majú vďaka veľkorysému rázvoru dostatok miesta na nohy.

Hoci ide o sedan so štíhlym, takmer kupéovitým tvarom, A6 e-tron Sportback má dobrý objem batožinového priestoru. Minimálny objem je 502 litrov a sklopením zadného radu v pomere 40:20:40 sa dá zväčšiť na 1 422 litrov. Na želanie je k dispozícii aj kombi Avant.

Minimálny objem je 502 litrov a sklopením zadného radu v pomere 40:20:40 sa dá zväčšiť na 1 422 litrov.
Foto: youtube.com/@TheWheelNetwork

Možnosť sklopiť stredné sedadlo je praktická, ak chcete naložiť dlhé predmety, ako sú palice alebo lyže. V batožinovom priestore sa nachádza aj priehradka s objemom 27 litrov, ktorá je primárne určená na nabíjacie káble. Táto priehradka sa dá otvoriť posuvným gestom.

Audi A6 e-tron Sportback: konkurencia

Flotila konkurentov modelu A6 e-tron Sportback je pomerne malá. V súčasnosti je na trhu len niekoľko elektrických sedanov vyššej strednej triedy.

Najpriamejšími konkurentmi sú určite BMW i5 a Mercedes EQE, pričom bavorák je spomedzi uvažovaných modelov najväčším vozidlom. Tesla Model S má najväčší kufor zo všetkých.

Redakcia Auto trendy.

Súvisiace články:

Hyundai oficiálne predstavil nové Santa Fe. Aké verzie a výkony dostal konkurent modelu Highlander?

Nové Audi Q5 bude predstavené 2. septembra


Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News a na Facebooku.


Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.



Odporúčame

Kórejská odpoveď na Trumpove clá: Dvojmiliardový balík podpory pre automobilový priemysel

11.4.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@TheWheelNetwork). Automobilový priemysel Južnej Kórey čelí silnému úderu zo strany USA. Nové 25-percentné clá na importované vozidlá ohrozujú kľúčový sektor…

„Jazdime 130 km/h a porazíme Rusko!” – Nemecká fantázia, ktorá otvára otázky o zdravom rozume

11.4.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Mabeline72). Nemecký Kielov inštitút pre svetovú ekonomiku priniesol návrh, ktorý znie ako vystrihnutý z absurdnej komédie. Obmedzenie rýchlosti na nemeckých…

Volkswagen v problémoch: Americké clá a environmentálne normy podrazili zisky

11.4.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@CarVibes-98). Nemecký automobilový gigant Volkswagen zažil v prvom kvartáli roku 2025 turbulentné obdobie. Profit spoločnosti prudko klesol o viac ako…

Automobilka nečakane skončila výrobu

11.4.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Rahayu footage). Nové clá na elektrické vozidlá z Číny spôsobili vážne trhliny v spolupráci medzi čínskym Leapmotorom a nadnárodným gigantom…

Z čínskeho sna nočná mora – Ako Čína ovláda ruský automobilový trh

11.4.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/4045). Čínske nákladné autá zaplavili ruský trh po tom, čo európski výrobcovia opustili krajinu. Nádej na spoľahlivé partnerstvo sa však…

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov