Novinky, Suv/Crossover, Tipy, Zaujímavosti,

Elektrický Mercedes triedy G prichádza a stojí celý majetok

4.9.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@MercedesBenz). Je výrazne drahší ako naftový model G 450d. Držte si peňaženky – Mercedes-Benz práve zverejnil v Spojenom kráľovstve cenu svojej plne elektrickej triedy G...

4.9.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@MercedesBenz).

Je výrazne drahší ako naftový model G 450d. Držte si peňaženky – Mercedes-Benz práve zverejnil v Spojenom kráľovstve cenu svojej plne elektrickej triedy G 580.

Elektrický Mercedes triedy G prichádza a stojí celý majetok.
Foto: youtube.com/@MercedesBenz

So štartovacou cenou 180 680 libier je takmer o 45 000 libier drahšia ako G 450d s naftovým motorom, čím sa dráždivo približuje k AMG G 63, ktoré vyčerpáva peňaženky. Ale hej, kto by počítal drobné, keď zachraňujete planétu vo veľkom štýle, že?

V štyroch farbách exteriéru

Trieda G sa pri svojom veľkolepom vstupe do elektrického sveta nehrá na hanblivú. Mercedes na úvod rozprestrie červený koberec s jediným, vysoko špecifikovaným modelom Edition One. Táto exkluzívna verzia je k dispozícii len v štyroch farbách exteriéru – pretože kto potrebuje dúhu, keď má triedu? Je vybavená čiernymi 20-palcovými kolesami, pútavými modrými brzdovými strmeňmi a interiérom, ktorý kričí „luxus“ s karbónovými ozdobami, modrými akcentmi a sedadlami z kože Nappa prešívanými – ako inak – modrou farbou.

Ale ešte sa príliš neunúvajte prispôsobiť si svoje nové ekologické G. Ak ste dúfali, že sa s personalizáciou vybláznite, budete musieť vydržať. Mercedes zatiaľ necháva škatuľku s možnosťami zatvorenú, ale nebojte sa – elektrické Géčko má stále nejaké triky v rukáve. Napríklad držiak kábla na zadných dverách. Je to šikovná pripomienka tradičného rezervného kolesa, ale s elektrickým nábojom.

Nový elektrický Mercedes G 580.

G 580 má dravé srdce

Poďme sa porozprávať o sile. Pod známym robustným zovňajškom ukrýva G 580 dravé srdce. Vďaka štyrom motorom, ktoré pracujú v harmónii, dosahuje výkon 587 k a krútiaci moment 1 165 Nm. To stačí na to, aby tento elektrický titán zrýchlil z 0 na 100 km/h len za 4,6 sekundy, čím o štyri desatiny sekundy skrátil čas benzínovej verzie AMG. Iste, jeho rýchlosť je elektronicky obmedzená na 180 km/h, ale kto by naozaj chcel v triede G lámať rýchlostné rekordy?

Rýchlosť však nie je dôvodom, prečo si kupujete triedu G. Táto beštia je predovšetkým o terénnych schopnostiach a elektrická verzia nie je žiadna hanblivka. S maximálnou hĺbkou brodenia 85 cm – o 15 cm viac ako jeho benzínoví súrodenci – je G 580 prakticky obojživelný. Dokáže zdolať bočné svahy so sklonom až 35 stupňov, môže sa pochváliť svetlou výškou takmer 25 cm a zvládne nerovný terén s nájazdovým uhlom 32 stupňov. A ak vás čaká kopec, ktorý musíte zdolať, táto trieda G zvládne aj 100-percentný sklon, čo je pre neinžinierov medzi nami strmých 45 stupňov.

Redakcia Auto trendy.

Súvisiace články:

Prvé elektrické SUV značky Suzuki bude uvedené na európsky trh v roku 2025

Nový konkurent. Čo ponúkajú modely značky?


Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.


Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.



Najčítanejšie

Odporúčame

Objasnené: Ako bude fungovať nové chladiace zariadenie pre jazdcov F1

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Michael Potts F1). Exkluzívny pohľad na fungovanie nového chladiaceho zariadenia, ktoré FIA schválila na rok 2025. Prototyp FIA pre nové…

Robot zvyšujúci pevnosť konštrukcie sa presadil v mokrom betóne

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@아이티원-d4k). Keď si väčšina z nás predstaví čerstvo vyliaty betón, predstaví si materiál, ktorý by sa mal nechať vyschnúť čo…

Šokujúca pravda: Mikrovozidlá sú na cestách nebezpečnejšie než si myslíte!

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@CESVIMAP). Mikrovozidlá neabsolvujú tradičné nárazové testy, keďže ich typové schválenie to nevyžaduje. Napriek tomu, výsledky ukazujú, že kolízia s deformovateľnou…

Európske tradície zlomené: Prečo nový Mercedes CLA prichádza s čínskym motorom?

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@AutoInnovationZone). Najnovšia generácia modelu Mercedes CLA prichádza s revolučným hybridným systémom, ktorý kombinuje spaľovací a elektrický pohon. Čo však vzbudzuje…

Hit v úspore nákladov: Prečo Dacia Sandero (nielen) v Nemecku valcuje konkurenciu!

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@DeepEnergy26). Dacia Sandero s plynovou inštaláciou je v súčasnosti najlacnejším novým vozidlom v Nemecku. Prejdenie 1 km týmto vozidlom stojí…

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov