4.9.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@newcarspecs).
Bola reinterpretácia dizajnovej ikony Scaglione úspešná?
Reinterpretácie ikonických vozidiel sú veľmi diskutabilné. Niektorým sa táto snaha darí, iným skôr menej. Alfa Romeo sa odvážila vytvoriť svoju vlastnú reinterpretáciu, keďže zákazníkom sa ich nakoniec dodá len 33.
Alfa Romeo 33 Stradale 2024 vychádza z modelu 33 Stradale, ktorý bol predstavený na autosalóne v Turíne v roku 1967 a ktorý má svoj pôvod v pretekárskom vozidle Tipo 33. Ten je považovaný za jeden z najkrajších automobilov na svete a je ešte vzácnejší: celkovo bolo k dispozícii 18 podvozkov, iba dvanásť dostalo karosériu od dizajnéra Franca Scaglioneho, osem je známych dodnes. Teraz sme mali možnosť pozrieť si zblízka starý a nový model. Dokáže nový superautomobil držať krok s toľkou krásou?
Exteriér
Potrebné ikonické proporcie tu určite sú: úzka mriežka chladiča, zakrivená bočná línia, takmer panoramatické presklené motýlie dvere, vstupy vzduchu na bokoch, okrem toho minimalistické okrúhle zadné svetlá a štyri koncovky výfuku. Zatiaľ čo nový superautomobil má masívne disky s číselníkmi, 67 33 Stradale sa uspokojí s nenápadnými rozmermi a menšími kruhmi.
Najvýraznejším rozdielom sú svetlomety. Starý model s okrúhlymi svetlami za presklenou kupolou pôsobí priateľsky. Nový má oválnejšiu siluetu s trochu agresívnejším svetelným podpisom. Zrkadlá si medzitým museli nájsť nové miesto. Z blatníkov sa presunuli do zadnej časti dverí.
Osobne by som ich rád videl vpredu, ale keďže som nemal tú malú možnosť predobjednať si ho, aby som mohol ovplyvniť vývoj (ako všetci zákazníci predobjednávok), zrkadlá skončili tam, kde bola ochrana chodcov pravdepodobne väčším argumentom pre umiestnenie.
Na skôr priemerný koeficient odporu vzduchu 0,375 by to pravdepodobne nemalo vplyv. Celkovo je staré auto štíhlejšie, ale aj oveľa elegantnejšie.
Interiér
Pôvodný model 33 Stradale sa dá rýchlo zhrnúť: riadi, radí a brzdí. Interiér je puristický. Model, ktorý si môžete pozrieť na mieste, je vybavený aj na pretekárske použitie. Preto sú na palube vedro sedadlá a bezpečnostné pásy.
Jednu vec majú ešte spoločnú. Keď sú dvere zatvorené, je tu tesno. V oboch to však vďaka veľkorysému preskleniu tak nepôsobí. Alfa Romeo si zachovala aj minimalistický vzhľad potomka. Aj spínače a páčky pripomínajú konštrukciu lietadla. Znovu sa stretávame s aplikáciami vyrobenými z kože alebo masívneho hliníka. Obligátny infotainment bol diskrétne ukrytý a siaha až nadol – šik!
Motor a jazdné vlastnosti
Reinterpretácia Alfy Romeo je minimálne dvakrát ťažšia ako jej otec. Model na fosílne palivo váži 1 500 kg, zatiaľ čo elektrická verzia pridáva takmer ďalších 33 Stradale – 2 100 kg.
Model 2024 33 Stradale rozbehne 3,0-litrový bi-turbo V6. Ten teraz potrebuje 620 k (750 k v elektrickej verzii). Na konci akceleračného šialenstva dosiahne rýchlosť 207 km/h. Hmotnosť tu jednoznačne zohráva svoju úlohu. Hoci model 33 Stradale z roku 1967 potreboval na dosiahnutie rýchlosti 62 km/h o tri sekundy viac, jeho šprint sa stále končil pri pôsobivej rýchlosti 162 km/h. Pohotovostná hmotnosť 700 kg je tu citeľná.
Hodný dedič?
„Nechajme minulosť minulosťou“ je obľúbené príslovie na kalendároch. Často s ním súhlasím v kontexte stavby automobilov. Podstatné však je, že oživenie modelu 33 Stradale sa Alfe Romeo vydarilo, aj keď pravdepodobne žiadne nové vozidlo na svete sa kvôli predpisom, bezpečnosti a technickým výdobytkom nemôže rovnať jedinečnej kráse minulých dizajnérskych dní.
Alfa Romeo 33 Stradale je reinterpretáciou, ktorú by sme radi videli na cestách častejšie. V každom prípade viac ako iné. Vzhľadom na 33 už predaných exemplárov je však toto želanie veľmi nepravdepodobné.
Redakcia Auto trendy.
Súvisiace články:
Alfa Romeo sa musela vzdať časti svojej tradície. Všetko kvôli novým predpisom!
Alfa Romeo predstavila špeciálnu edíciu SuperSport pre Giulia a Stelvio Quadrifoglio
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.