Novinky, Tipy, Zaujímavosti,

Elektrický MINI Aceman: malý, ale praktický prémiový crossover

5.9.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@autogefuehl). Má dĺžku len 4 m, ale vo vnútri je veľa miesta. MINI Aceman s elektrickým pohonom má konkurovať v segmente malých mestských crossoverov a...

5.9.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@autogefuehl).

Má dĺžku len 4 m, ale vo vnútri je veľa miesta. MINI Aceman s elektrickým pohonom má konkurovať v segmente malých mestských crossoverov a v ponuke MINI sa nachádza pod Countrymanom a nad 5-dverovým Cooperom. Počas poľskej prezentácie sme mali možnosť posadiť sa do interiéru a skontrolovať nielen jeho priestrannosť, ale aj kvalitu spracovania.

Má dĺžku len 4 m, ale vo vnútri je veľa miesta. MINI Aceman s elektrickým pohonom má konkurovať v segmente malých mestských crossoverov a v ponuke MINI sa nachádza pod Countrymanom a nad 5-dverovým Cooperom.
Foto: youtube.com/@autogefuehl

Ponuka vozidiel MINI sa rozrastá, k čomu prispieva výrazná elektrifikácia pohonných jednotiek. Okrem najmenšieho modelu Cooper (v dvoch verziách s elektrickým pohonom) je tu už aj rozmerný Countryman, ktorý je dvojčaťom BMW iX1. MINI Aceman stojí medzi týmito dvoma uvedenými vozidlami: z hľadiska veľkosti aj ceny. Najskôr najdôležitejšie fakty.

MINI Aceman E a Aceman SE

Najdôležitejšou informáciou o vozidle MINI Aceman je jeho dĺžka, ktorá je 4,079 m. To je približne rovnaká dĺžka ako Jeep Avenger (tiež elektrický) spolu so všetkými jeho dvojičkami (vrátane Alfa Romeo Junior, Peugeot e-2008). Hovoríme teda o elegantnom a dobre prispôsobenom vozidle do mestských podmienok. Aceman by mal mať oproti spomínaným vozidlám Stellantis dôležitú výhodu: vozidlá MINI patria do prémiového segmentu. Vozidlo bude k dispozícii v dvoch variantoch pohonu (vždy s pohonom predných kolies):

  • MINI Aceman E: 135 kW (184 k), 42,5 kWh, dojazd až 310 km (WLTP), 0-100 km/h za 7,9 s, max. rýchlosť 160 km/h, spotreba energie: (14,9 – 14,1 kWh/100 km),
  • MINI Aceman SE: 160 kW (218 k), 54,2 kWh, dojazd až 406 km (WLTP), 0-100 km/h za 7,1 s, max. rýchlosť 170 km/h, spotreba energie: 14,8 – 13,9 kWh/100 km.

Hovoríme teda o pomerne veľkej kapacite batérie na tento segment a dojazde, ktorý plne postačuje na jazdu po meste, v okolí mesta aj na výlety mimo mesta – najmä pri výkonnejšej verzii s motorom. Aj výkon a parametre motora by mali byť pre vozidlo tohto typu plne uspokojivé.

Nabíjanie jednosmerným prúdom

Môžete si byť istí aj účinnosťou (hospodárnosťou) pohonu, pretože práve teraz testujem najmenší MINI Cooper s rovnakým pohonom a pri jazde na prezentáciu Acemanu som dosiahol 11 kWh/100 km na trase zohľadňujúcej mesto, prímestské cesty a „rýchlostnú cestu“. Samozrejme, Aceman by vzhľadom na svoju väčšiu hmotnosť a vyššiu karosériu spotreboval na rovnakej trase o niečo viac, ale dosiahnutý výsledok dáva určitú predstavu o schopnostiach elektrických pohonov BMW a MINI.

Z hľadiska dôležitých informácií treba spomenúť, že nabíjanie jednosmerným prúdom (DC) z 10 na 80 % má trvať 29/31 minút, zatiaľ čo palubná nabíjačka na striedavý prúd (AC) má výkon 11 kW, čo znamená plné nabitie vozidla (0-100 %) za 4:15 / 5:30. Uvedené časy sa vzťahujú na MINI Aceman E (49,2 kWh), resp. na Aceman SE (49,2 kWh): MINI Aceman E (38,5 kWh) a Aceman SE (49,2 kWh).

Priestrannosť interiéru MINI Aceman SE

Výrobca sa chváli, že napriek malým vonkajším rozmerom (pripomeňme si dĺžku 4,08 m) je vnútorný priestor MINI Aceman E/SE prekvapivo veľký. A skutočne je. Som vysoký 1,84 m a bez problémov som si sadol dopredu v súlade s umením. Sedadlo sa dá znížiť nízko (dokonca veľmi nízko oproti segmentu), takže som mal nad hlavou ešte asi 9 cm priestoru. Široký rozsah nastavenia stĺpika riadenia umožňoval dobré nastavenie venca vzhľadom na nastavenú polohu sedadla.

Keď som sedel „sám“, mal som pred kolenami ešte trochu miesta – asi 2-3 cm – hoci predné sedadlo je aj tak mäkké, takže ani „zaborenie“ kolien do predného sedadla nepredstavuje výrazný problém. Podotýkam, že je to výrazne lepšie ako v dvojičkách Stellantis. Na zadnej lavici mi zostalo 5-6 cm nad hlavou. A podotýkam, že sa tu bavíme o MINI Aceman s veľkou panoramatickou a sklenenou strechou. Dôležitým faktorom je aj veľká suma pre nohy vzadu – podlaha je v tejto oblasti hlboká a nesedíte ako na nízkej stoličke – opora stehien je v poriadku.

Batožinový priestor? Ten v MINI Aceman E/SE má objem 300 litrov, čo možno nevyzerá nijako impozantne, ale vďaka tomu, že je veľmi skladný, je prakticky celý použiteľný. Po sklopení operadiel zadnej lavice sa batožinový priestor zväčší na viac ako 1 000 litrov. Škoda, že pod kapotou (predným kufrom) nebol vyčlenený priestor na uloženie nabíjacích káblov.

Dizajn interiéru a kvalita povrchovej úpravy

Celkový dizajn kokpitu je nám už známy z najnovších modelov MINI. Máme tu kruhovú OLED obrazovku s najnovšou verziou infotainment systému, ktorá poskytuje veľký priestor na personalizáciu – o tom čoskoro viac materiálu. Volant je veľmi mačkaný, miestami naozaj hrubý, čo môže vzbudzovať dojem, že sa sem nehodí, ale v praxi si naň nemožno sťažovať. V rukách sa drží skvele a veľmi ľahko sa ovláda. Kožené čalúnenie je kvalitné.

Sedadlo vodiča má plný rozsah nastavenia vrátane možnosti zdvihnutia/spustenia prednej časti sedadla, ako aj nastavenia bedrovej opierky v dvoch rovinách, čo je v tomto segmente mimoriadne zriedkavé, a vďaka tejto funkcii môže v tomto vozidle pohodlne sedieť aj osoba s výškou nad 1,8 m. Poznamenávam tvar samotného operadla, ktoré má zvýraznenú opierku hlavy – nie je možné ju nastaviť.

Na dverách (zadné dvere sa v tomto ohľade nelíšia od predných), ako aj v kokpite sa nachádza hrubá tkanina s vláknami známa z iných modelov MINI. Vyzerá veľmi pekne a kvalite sa nedá nič vytknúť, ale na dotyk pôsobí trochu drsne a nie je pod ňou žiadna pena, čo je mimoriadne dôležité pre miesta, kde si opierate lakte (na dverách). Plastové časti na dverách sú už tvrdé, a to aj na spodnom skle. Sklo v zadných dverách sa spúšťa až nadol, za čo je veľké plus.

Určité úspory možno pozorovať aj pri vystavení zrkadiel v slnečných clonách: chýba tam dodatočné osvetlenie. Chýbajú aj výduchy klimatizácie pre cestujúcich vzadu, čo je v tomto segmente, žiaľ, smutne samozrejmý prvok. Našťastie osvetlenie v tejto časti kabíny účtovnícke oddelenie neodstránilo.

Vodič má vlastnú lakťovú opierku, „kapitánsku“, čo sa týka veľkosti – na dobrom mieste namontovanú. Vnútri som našiel štyri porty USB C (po dva pre cestujúcich vpredu a vzadu) a na stredovom tuneli je aj bezdrôtová nabíjačka.

Redakcia Auto trendy.

Súvisiace články:

Mini Cooper novej generácie je teraz k dispozícii aj v 5-dverovom variante

Nový 5-dverový MINI Cooper S je spaľovací a má 4-valcový motor


Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.


Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.



Najčítanejšie

Odporúčame

Objasnené: Ako bude fungovať nové chladiace zariadenie pre jazdcov F1

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Michael Potts F1). Exkluzívny pohľad na fungovanie nového chladiaceho zariadenia, ktoré FIA schválila na rok 2025. Prototyp FIA pre nové…

Robot zvyšujúci pevnosť konštrukcie sa presadil v mokrom betóne

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@아이티원-d4k). Keď si väčšina z nás predstaví čerstvo vyliaty betón, predstaví si materiál, ktorý by sa mal nechať vyschnúť čo…

Šokujúca pravda: Mikrovozidlá sú na cestách nebezpečnejšie než si myslíte!

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@CESVIMAP). Mikrovozidlá neabsolvujú tradičné nárazové testy, keďže ich typové schválenie to nevyžaduje. Napriek tomu, výsledky ukazujú, že kolízia s deformovateľnou…

Európske tradície zlomené: Prečo nový Mercedes CLA prichádza s čínskym motorom?

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@AutoInnovationZone). Najnovšia generácia modelu Mercedes CLA prichádza s revolučným hybridným systémom, ktorý kombinuje spaľovací a elektrický pohon. Čo však vzbudzuje…

Hit v úspore nákladov: Prečo Dacia Sandero (nielen) v Nemecku valcuje konkurenciu!

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@DeepEnergy26). Dacia Sandero s plynovou inštaláciou je v súčasnosti najlacnejším novým vozidlom v Nemecku. Prejdenie 1 km týmto vozidlom stojí…

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov