6.9.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@CarsBOOM).
Volkswagen by mohol zatvoriť továrne v Nemecku, aby znížil náklady. Nemecká automobilka čelí rastúcemu tlaku zo strany ázijských výrobcov.
Volkswagen po prvýkrát zvažuje zatvorenie tovární v Nemecku, čo svedčí o rastúcom tlaku ázijských konkurentov na znižovanie cien, informuje agentúra Reuters.
Oznámenie z pondelka 2. septembra 2024 predstavuje prvý vážny stret medzi šéfom spoločnosti Oliverom Blumem, ktorého analytici označujú za človeka, ktorý viac buduje konsenzus ako jeho často bojovný predchodca Herbert Diess, a odbormi, ktoré majú vo Volkswagene značný vplyv.
Spoločnosť považuje veľký závod na výrobu vozidiel a komponentov v Nemecku za zastaraný, uviedla jej zamestnanecká rada a prisľúbila „tvrdý odpor“ voči plánom výkonnej rady. Finančný riaditeľ Arno Antlitz bude spolu so šéfom značky Volkswagen Thomasom Schaeferom hovoriť k zamestnancom na zasadnutí zamestnaneckej rady v stredu ráno.
Čínski výrobcovia vyvíjajú tlak na Volkswagen
Šéfka zamestnaneckej rady Volkswagenu Daniela Cavallo, členka odborového zväzu IG Metall, uviedla, že očakáva, že generálny riaditeľ Blume sa zapojí do rokovaní, a dodala. Stredajšie stretnutie bude pre vedenie koncernu „veľmi nepríjemné“. IG Metall zmaril predchádzajúce pokusy o pevnejšie zakotvené zmeny, naposledy v roku 2022, keď Diess odstúpil z funkcie generálneho riaditeľa.
Analytici v minulosti označili závody Volkswagenu v dolnosaskom Osnabrucku a saských Drážďanoch za potenciálne ciele zatvorenia. Spolková krajina Dolné Sasko je druhým najväčším akcionárom Volkswagenu a v pondelok revíziu podporila.
Spoločnosť Volkswagen, ktorá zamestnáva približne 680 000 ľudí, uviedla, že sa cíti byť nútená ukončiť svoj program bezpečnosti pracovných miest. Ten sa uplatňuje od roku 1994 a zabraňuje znižovaniu počtu pracovných miest až do roku 2029, a dodala, že akékoľvek opatrenia budú prerokované s jej zamestnaneckou radou. IG Metall tvrdí, že istota pracovných miest sa vzťahuje na závody Volkswagenu vo Wolfsburgu, Hannoveri, Braunschweigu, Salzgitteri, Kasseli a Emdene.
Volkswagen, ktorý vyrába väčšinu predaja vozidiel skupiny, je prvou z jej značiek, ktorá sa podrobuje znižovaniu nákladov. Pričom do roku 2026 plánuje ušetriť 10 miliárd EUR v snahe zefektívniť výdavky, aby prežil prechod na elektrické vozidlá.
Redakcia Auto trendy.
Súvisiace články:
Volkswagen Golf súčasnej generácie by sa mohol predávať až do roku 2035
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.