Novinky, Zaujímavosti,

Facelift Volva XC90 – Švédi ho budú predávať spolu s elektrickým modelom EX90

8.9.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@AutoGuide). Súčasná generácia modelu XC90 dostala estetickú a technologickú posilu v podobe výrazného faceliftu. Modernizované XC90 sa bude predávať spolu s novým plne elektrickým modelom...

8.9.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@AutoGuide).

Súčasná generácia modelu XC90 dostala estetickú a technologickú posilu v podobe výrazného faceliftu. Modernizované XC90 sa bude predávať spolu s novým plne elektrickým modelom EX90.

Súčasná generácia modelu XC90 dostala estetickú a technologickú posilu v podobe výrazného faceliftu. Modernizované XC90
Foto: youtube.com/@AutoGuide

Volvo prehodnotilo svoje plány elektrifikácie a rozhodlo sa, že upustí od svojho pôvodného cieľa stať sa do roku 2035 čisto elektrickou značkou. Vzhľadom na stále vysokú túžbu po vozidlách vybavených spaľovacími motormi sa rozhodlo aktualizovať SUV XC90, aby lepšie zapadlo do súčasného sortimentu. Ako také sa bude v nasledujúcich rokoch predávať spolu s modelom EX90.

Druhá generácia, uvedená na trh v roku 2014, sa dočkala prvého faceliftu v roku 2019. Desať rokov po svojom debute tak nová XC90 dostala prepracovanú prednú časť, ktorá zahŕňa väčšiu mriežku chladiča, prepracované svetlomety a aktualizovaný dizajn nárazníka. Zmenou prešla aj maska chladiča.

Z bočného pohľadu nie sú zmeny také zjavné, ale XC90 teraz ponúka nové dizajny kolies. Zadná časť dostala jemné zmeny, viditeľné v zadných svetlách, ktoré majú mierne odlišný svetelný podpis.

Interiér je tiež jemne vylepšený, pribudli nové materiály a dotykový displej na výšku má teraz 11,2 palca namiesto 9,0 palca. Na displeji beží aj nový operačný systém.
Foto: shutterstock.com/faak

Facelift Volva XC90 dostane nové technológie v interiéri a ponuku hybridných pohonných jednotiek

Interiér je tiež jemne vylepšený, pribudli nové materiály a dotykový displej na výšku má teraz 11,2 palca namiesto 9,0 palca. Na displeji beží aj nový operačný systém, ktorý bol navrhnutý tak, aby sa ľahšie používal.

Volvo tiež vypočulo spätnú väzbu zákazníkov a prepracovalo stredovú konzolu. Sú tu nové držiaky na nápoje a premiestnila sa podložka na bezdrôtové nabíjanie mobilných telefónov.

Ponuka pohonných jednotiek pozostáva z PHEV a mild-hybridných jednotiek, keďže Volvo úplne upustilo od dieselových motorov. Vrcholný motor, plug-in hybrid T8, dokáže čisto na elektrický pohon prejsť až 70 kilometrov. Čo-to, to je dosť skromný údaj, najmä keď sa pozrieme na konkurentov modelu XC90.

Volvo tiež uvádza, že mild-hybridné pohonné jednotky B5 a B6 s výkonom 250 k, resp. 300 k sú teraz efektívnejšie. Okrem toho Švédi rekalibrovali odpruženie a zlepšili zvukovú izoláciu, aby bolo SUV ešte pohodlnejšie.

Redakcia Auto trendy.

Súvisiace články:

Toto SUV je ako hollywoodsky román – čím staršie, tým lepšie. Prečo je Volvo XC90 stále optimálnou voľbou na dlhé cesty po Európe?

Volvo mení smer. Budú naftoví nástupcovia modelov XC60 a XC90?


Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.


Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.



Najčítanejšie

Odporúčame

Prečo riskovať pokutu? Naučte sa kedy a ako používať zadné hmlové svetlá!

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@toyotamy). Zákon prikazuje montovať na vozidlá zadné hmlové svetlá. Za ich nesprávne používanie hrozí pokuta. Kedy by sme ich mali…

Osem dôvodov, prečo sa motorky stanú vašou novou závislosťou: Prestaňte sa obmedzovať autami!

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@chaseontwowheels). Jazdenie na autách ma fascinuje čoraz menej, zatiaľ čo motorky ma úplne očarili. Po dôkladnom zamyslení som prišiel k…

Marcopolo uvádza na trh Nomade: 4×4 dieselový obytný automobil

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@BMWvsOMEGA). Vďaka špičkovej technológii a exkluzívnemu dizajnu spája Nomade robustnosť a pohodlie. Marcopolo Motorhome, divízia spoločnosti Marcopolo S.A., práve predstavila…

Objasnené: Ako bude fungovať nové chladiace zariadenie pre jazdcov F1

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Michael Potts F1). Exkluzívny pohľad na fungovanie nového chladiaceho zariadenia, ktoré FIA schválila na rok 2025. Prototyp FIA pre nové…

Hybridné superauto na každodenné používanie? Arthurov McLaren má 700 koní, ale kosti vám nezlomí

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@McLarenAutomotiveTV). Po meste v elektrickom režime a za mestom na kľukatej ceste naštartujem revúci motor V6 Turbo. McLaren Arthur je…

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov