Novinky, Zaujímavosti,

Ginetta Akula (2025) odhalená: Nový supercar z Veľkej Británie s cestnou premávkou

10.9.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@AUTOMOTOMEDIA). Výrobca športových automobilov Ginetta je v kontinentálnej Európe pravdepodobne pomerne neznámy. Fanúšikovia motoristického športu by pri tomto názve mohli nanajvýš nastražiť uši, pretože ploché...

10.9.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@AUTOMOTOMEDIA).

Výrobca športových automobilov Ginetta je v kontinentálnej Európe pravdepodobne pomerne neznámy. Fanúšikovia motoristického športu by pri tomto názve mohli nanajvýš nastražiť uši, pretože ploché športové autá s dlhými ňufákmi a výkonným motorom V8 každoročne súťažia na 24H Dubaj. Ginetta je však rozhodne malosériový výrobca, ktorého treba brať vážne, čo britská značka teraz dokazuje superautomobilom Akula.

Výrobca športových automobilov Ginetta je v kontinentálnej Európe pravdepodobne pomerne neznámy. Fanúšikovia motoristického športu by pri tomto názve mohli nanajvýš nastražiť uši, pretože ploché športové autá s dlhými ňufákmi a výkonným motorom V8.
Foto: youtube.com/@AUTOMOTOMEDIA

Exkluzívny superšportový automobil

Nová Ginetta Akula je exkluzívny superšportový automobil s cestnou premávkou, ktorý vyvinula britská automobilka. Akula vychádza z koncepčného vozidla predstaveného v roku 2019 a pripomína 20. výročie prevzatia spoločnosti Ginetta Dr. Lawrenceom Tomlinsonom. S cenou začínajúcou na 326 507,50 EUR a limitovanou výrobou len 20 kusov je Akula skutočným zberateľským kúskom.

Nový superšportový automobil poháňa 6,4-litrový motor V8, ktorý dosahuje výkon 608 k pri 7 200 ot/min a krútiaci moment 670 Nm pri 5 100 ot/min. Vďaka tomu dokáže vozidlo zrýchliť z 0 na 62 km/h len za 2,9 sekundy a dosiahnuť maximálnu rýchlosť viac ako 180 km/h. Motor je založený na bloku Ginetta z hliníkových predliskov a je vybavený titánovým ventilovým rozvodom navrhnutým na zabezpečenie odolnosti a výkonu.

Výrazným prvkom modelu Akula je podvozok vyrobený z uhlíkových vlákien, ktorý je doplnený oceľovou klietkou pre motoristický šport. S hmotnosťou len 1 190 kg a dokonalým rozložením hmotnosti v pomere 50:50 ponúka Akula dokonalé vyváženie a presné ovládanie.

Aerodynamický dizajn vozidla, ktorý sa testoval v aerodynamickom tuneli, zahŕňa plochý podvozok z uhlíkových vlákien, predný splitter, priečky, zadné krídlo a difúzor, ktoré majú spoločne zabezpečiť vysoké hodnoty prítlaku a stabilnú rýchlosť v zákrutách.

Vďaka 100-litrovej palivovej nádrži, ktorá umožňuje dojazd približne 450 km, a 473-litrovému batožinovému priestoru,
Foto: youtube.com/@MikeSupercarsTopSpeed

Len na výkony na pretekárskych tratiach

Akula nie je len pretekárske auto. Vďaka 100-litrovej nádrži, ktorá umožňuje dojazd približne 450 km, a 473-litrovému batožinovému priestoru je skvelá aj na dlhé cesty a výlety. Ponúka dostatok miesta pre dve osoby a je vhodná na každodenné používanie.

Sedadlá sú integrované do monokokovej konštrukcie z uhlíkových vlákien a sú individuálne čalúnené, aby sa dokonale prispôsobili tvaru tela vodiča. Elektronicky nastaviteľný volant a pedále umožňujú vodičovi nastaviť si polohu sedenia podľa potreby.

Akula ponúka aj moderné vymoženosti, ako napríklad informačno-zábavný systém s dotykovou obrazovkou vyvinutý spoločnosťou Ginetta s plnou integráciou systému iOS, vyhrievané čelné sklo, držiaky na poháre a bezdrôtové nabíjanie mobilného telefónu. Použitie CNC opracovaných hliníkových detailov a akcentov z uhlíkových vlákien v interiéri poskytuje luxusný zážitok z jazdy.

Redakcia Auto trendy.

Súvisiace články:

Nové BMW M3 napokon nepríde o spaľovací motor? Veľa tomu nasvedčuje!

Alfa Romeo 33 Stradale: Staré a nové v porovnaní


Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News a na Facebooku.


Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.



Najčítanejšie

Odporúčame

Šialené, ale funguje! Tento jednoduchý trik vám pomôže nájsť auto na preplnenom parkovisku

20.4.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Chinnapong). Strácate nervy na preplnenom parkovisku, keď márne hľadáte svoje auto? Máme pre vás prekvapivo jednoduchý a možno trochu zvláštny…

Sklo plné šmúh? Chyby, ktoré pri čistení auta robíme stále!

20.4.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Michael Vi). Na prvý pohľad dokonalé auto, no pri pohľade cez sklo vás čaká rozčarovanie – šmuhy, mastnota a neznesiteľné…

Ikona na kolenách: Nemecká automobilová značka krachuje

20.4.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@marchettino). Jedna z najexkluzívnejších nemeckých automobilových značiek, Isdera, ktorá sa preslávila výrobnou ikonou Mercedes CW 311, definitívne končí. Ani čínske…

Prečo by ste nikdy nemali parkovať s prednou časťou auta na obrubníku?

20.4.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Tricky_Shark). Na prvý pohľad sa to môže zdať ako úplne bežná vec, no parkovanie s prednou alebo zadnou časťou auta…

Platíte za palivo, ktoré nevlejete do nádrže! Zistite, koľko vás môže stáť benzín, ktorý zostáva v hadici

20.4.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/fast-stock). Každý motorista to zažil – natankujete, zacvaknete pištoľ a zaplatíte. Lenže viete, že časť vášho drahocenného paliva končí stále…

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov