Správy, Zaujímavosti,

Spoločnosť Nokian bude pri výrobe pneumatík používať udržateľné materiály. Patrí medzi ne obnoviteľný materiál vyrobený z odpadu z brezovej kôry

14.9.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@NokianTyresCom). Spoločnosť Nokian Tyres podpísala dohodu o vývoji so švédskou vedeckou spoločnosťou Reselo AB, ktorá sa zaoberá biomateriálmi, s cieľom ďalej vyvíjať obnoviteľný materiál Reselo...

14.9.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@NokianTyresCom).

Spoločnosť Nokian Tyres podpísala dohodu o vývoji so švédskou vedeckou spoločnosťou Reselo AB, ktorá sa zaoberá biomateriálmi, s cieľom ďalej vyvíjať obnoviteľný materiál Reselo Rubber ako potenciálnu novú surovinu pre pneumatiky.

Spoločnosť Nokian Tyres podpísala dohodu o vývoji so švédskou vedeckou spoločnosťou Reselo AB, ktorá sa zaoberá biomateriálmi,
Foto: youtube.com/@NokianTyresCom

Reselo Rubber je plne obnoviteľný materiál vyrobený z brezovej kôry, ktorá vzniká zo zvyškov svetového celulózového, papierenského a preglejkárskeho priemyslu. Cieľom teraz podpísanej dohody o spolupráci je ďalší vývoj tohto materiálu s cieľom prispôsobiť ho na komerčnú výrobu pneumatík.

„Naše prvé laboratórne testy kaučuku Reselo jasne ukazujú, že má veľký potenciál nahradiť tradičné fosílne materiály v pneumatikách. Navyše, tento obnoviteľný materiál by mohol zlepšiť aj výkon pneumatík.“ Tešíme sa, že ho môžeme ďalej vyvíjať v spolupráci so spoločnosťou Reselo, a dúfame, že v budúcnosti bude guma Reselo v pneumatikách Nokian Tyres,“ hovorí Heini Siekkinen, senior manažér pre výskum a udržateľnosť v spoločnosti Nokian Tyres.

„Sme hrdí a nadšení, že môžeme spojiť sily so spoločnosťou Nokian Tyres a ďalej zlepšovať udržateľnosť najväčšieho segmentu pneumatikárskeho priemyslu. Partnerstvo so spoločnosťou Nokian Tyres predstavuje dôležitý míľnik v našej ambícii priniesť revolúciu v gumárenskom priemysle pomocou vysoko výkonného kaučuku na biologickej báze,“ hovorí Henrik Otendal, generálny riaditeľ a jeden zo zakladateľov spoločnosti Reselo.

Spoločnosť Reselo sa stala víťazom výzvy spoločnosti Nokian Tyres „FAST RACE, BIG CHANGE sustainable tyre innovation challenge“, ktorej cieľom bolo nájsť nové riešenia pre udržateľnejšie pneumatiky.
Foto: pexels.com/Gerd Altmann

Nokian sa rozhodla pri výrobe pneumatík používať nový obnoviteľný materiál.

Spoločnosť Reselo sa stala víťazom výzvy spoločnosti Nokian Tyres „FAST RACE, BIG CHANGE sustainable tyre innovation challenge“, ktorej cieľom bolo nájsť nové riešenia pre udržateľnejšie pneumatiky. Po predbežných testoch sa zistil potenciál gumy Reselo ako možného materiálu na výrobu pneumatík a teraz pokračuje úzka spolupráca na ďalšom vývoji materiálu, aby zodpovedal náročným vlastnostiam priemyselných pneumatík.

Jedným z najdôležitejších cieľov spoločnosti Nokian Tyres v oblasti udržateľnosti je, aby 50 % surovín v jej pneumatikách bolo do roku 2030 obnoviteľných alebo recyklovaných, a spoločnosť nedávno dosiahla niekoľko míľnikov. V júni 2024 spoločnosť demonštrovala použiteľnosť UPM BioMotion™, inovatívneho nového obnoviteľného materiálu, v pneumatikách predstavením koncepčnej pneumatiky Nokian Tyres Green Step Ligna. V auguste 2024 spoločnosť Nokian Tyres oznámila, že jej továreň vo fínskej Nokii získala certifikát International Sustainability and Carbon Certification (ISCC) PLUS. Vďaka tejto certifikácii môže spoločnosť Nokian Tyres zavádzať do svojich pneumatík nové udržateľné suroviny s certifikátom ISCC PLUS.

Redakcia Auto trendy.

Súvisiace články:

Dezén alebo čísla. Stačí jeden pohľad a môžete posúdiť, či majú pneumatiky dostatočný dezén.

Nájdite záhadný „hrb“ na pneumatikách


Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.


Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.



Najčítanejšie

Odporúčame

Majitelia týchto áut ich nechcú predať. Jazdia s nimi už 15 rokov

23.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@JustinsCarReviews). Podľa najnovšieho prieskumu analytikov trhu je jedna značka nesporným lídrom v rebríčku vozidiel, ktoré najčastejšie zostávajú vo vlastníctve prvého…

120 000 zamestnancov čaká na verdikt: Budú platy znížené už tento rok?

23.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@aljazeeraenglish). Svetlá v rokovacej sále zostali rozsvietené do neskorého večera, keď Volkswagen a IG Metall, dominantný nemecký odborový zväz pracovníkov…

Kia EV9 GT oficiálne predstavená s výkonom viac ako 500 koní a až 7 miestami na sedenie

23.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@kia). Vrchol ponuky elektrických modelov značky Kia dostal novú verziu. EV9 GT je najvýkonnejší variant veľkého SUV. Kia EV9 GT…

SUV, ktoré zmení vaše očakávania: Spoznajte hybridnú RAV4, ktorá nepotrebuje zásuvku!

23.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@evrenozgunspysketch). V dobe, keď elektrifikácia automobilov získava v Európe takmer povinný charakter, hybridné modely od Toyoty sa stali mimoriadne populárnymi.…

Zima vás už neprekvapí: Naučte sa správne nasadiť snehové reťaze ešte dnes!

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@lesschwab). Nasadzovanie snehových reťazí môže byť pre mnohých vodičov spočiatku náročnou úlohou. Táto zručnosť sa však dá naučiť a postupom…

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov