Novinky, Zaujímavosti,

Renault Master H2-Tech: Vodíková dodávka prejde 700 KM

21.9.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@hyvia4821). To znamená, že verzia s palivovými článkami ide podstatne ďalej ako batériovo-elektrická verzia Master. Svetová premiéra v Hannoveri: Renault predstaví nový Master s vodíkovým...

21.9.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@hyvia4821).

To znamená, že verzia s palivovými článkami ide podstatne ďalej ako batériovo-elektrická verzia Master. Svetová premiéra v Hannoveri: Renault predstaví nový Master s vodíkovým pohonom na autosalóne IAA Transportation (17. až 22. septembra 2024).

To znamená, že verzia s palivovými článkami ide podstatne ďalej ako batériovo-elektrická verzia Master
Foto: youtube.com/@hyvia4821

Prototyp Master H2-Tech vyvinula spoločnosť Hyvia, spoločný podnik spoločnosti Renault a špecialistu na palivové články Plug Power.

Multienergetická platforma novej dodávky umožňuje okrem variantov so spaľovacím motorom aj batériové elektrické verzie a verzie s palivovými článkami. Všetky sa budú vyrábať na rovnakej montážnej linke v závode Batilly pri Metz. Motory, prevodovky a batérie sa vyrábajú vo Francúzsku a 84 % dodávateľov má sídlo vo Francúzsku. Po už dostupnej verzii so spaľovacím motorom a Renault Master Electric by sa verzia s palivovými článkami mala dostať na európske cesty v roku 2025.

K dispozícii bola aj vodíková verzia predchádzajúcej generácie modelu Master s maximálnym dojazdom 311 km. Nový Master H2-Tech naproti tomu zvládne 700 KM podľa normy WLTP, a to údajne za každého počasia. Renault zatiaľ neprezradil, koľko vodíka je na palube, ale podľa bežného pravidla to bude pravdepodobne okolo 7 kg.

Batériovo-elektrická verzia zaostáva v dojazde, keďže na jedno nabitie dokáže prejsť maximálne 286 km. Ako ďalšiu výhodu oproti verzii BEV Renault zdôrazňuje krátke tankovanie, ktoré by malo trvať len päť minút.

Transportér na palivové články je k dispozícii ako dodávka, ako aj s plošinou alebo podvozkom. Model je vhodný aj pre špeciálne riešenia na mieru.

Prototyp nového vozidla Renault Master H2-Tech vyvíjala spoločnosť Hyvia počas posledných troch rokov. Do procesu bola zapracovaná spätná väzba zákazníkov na prvý vodíkový Master. Celá vodíková architektúra bola integrovaná do platformy už vo fáze návrhu. To znamená, že sa zachoval batožinový priestor a užitočné zaťaženie spaľovacieho motora.

Spoločnosť Hyvia chce svojim zákazníkom ponúknuť kompletný vodíkový ekosystém, od vodíkových transportérov, vodíkových čerpacích staníc a dodávok vodíka s neutrálnymi emisiami CO2 až po financovanie a údržbu vozových parkov. Názov Hyvia je zložený zo slov „Hy“ (pre vodík) a „via“ (pre cestu). Spoločný podnik bol založený v júni 2021 a je vlastnený rovnakým dielom skupinou Renault a spoločnosťou Plug Power.

Záver

Mnohé vodíkové dodávky nemajú väčší dojazd ako príslušné batériové elektrické vozidlá. Renault Master je veľmi odlišný: zvládne 700KM, zatiaľ čo BEV variant má maximálny dojazd 460 KM. A potom je tu rýchle tankovanie. Problémom však zostáva riedka sieť čerpacích staníc a nižšia účinnosť. Napriek tomu sme zvedaví, koľko bude Master H2-Tech stáť, keď príde na trh budúci rok, a tiež by nás zaujímalo, koľko vozidiel sa plánuje.

Redakcia Auto trendy.

Súvisiace články:

Opel Movano Hydrogen

Toyota odhaľuje podrobnosti o novej generácii spaľovacích motorov. Zmeny budú viditeľné voľným okom


Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.



Najčítanejšie

Odporúčame

Nový tank 300 Hybrid 2025: Brutálne lacný konkurent Toyoty Land Cruiser

21.9.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@CarExpertAus). Tank 300 Hybrid 2025 je výzvou pre európske, americké a japonské SUV. Čínsky model prekvapuje svojou cenou a technológiami.…

Suzuki GSX-8R je motocykel, ktorý chcete vlastniť. Je to majster v každej kategórii

20.9.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@SuzukiGlobal_official). Na novom Suzuki GSX-8R som jazdil vo všetkých podmienkach: v meste, na ceste aj na okruhu. Som presvedčený, že…

BMW uvádza na trh nový rad karbónového príslušenstva pre M5 Touring

20.9.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@DPCcars). BMW M5 Touring je možné vybaviť celým radom karbónových doplnkov. Ktoré položky si môžu zákazníci vybrať pre nové výkonné…

Spoločnosť Ford uvádza na trh verziu pick-up Ranger s pohonom PHEV.

20.9.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@Carscoops). Spoločnosť Ford oficiálne predstavila novú hybridnú verziu pick-up Ranger. Nový variant PHEV dokáže na jedno nabitie prejsť viac ako…

Volkswagen predviedol novinky v oblasti dodávok. Transporter T7 rozvíri trh

20.9.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@AutoCorps). Výrobca z Wolfsburgu predstavil siedmu generáciu ikonickej dodávky. Nový Volkswagen Transporter T7 debutuje v niekoľkých karosárskych variantoch, niekoľkých verziách…

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov