Novinky, Tipy, Zaujímavosti,

Nemecko predstavuje autonómny vlak. Nová éra na železniciach

27.9.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@alstom). ARTE je autonómny vlak vyvinutý spoločnosťou Alstom, ktorý Nemecko v pondelok predstavilo svetu. Ide o vlak, ktoré je určené na obsluhu regionálnych trás a...

27.9.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@alstom).

ARTE je autonómny vlak vyvinutý spoločnosťou Alstom, ktorý Nemecko v pondelok predstavilo svetu. Ide o vlak, ktoré je určené na obsluhu regionálnych trás a na riadenie nepotrebuje rušňovodiča. Vlak sa bude dať ovládať pomocou tabletu a vďaka množstvu senzorov a kamier bude jazdiť aj bez zásahu človeka.

Nemecko predstavuje autonómny vlak. Nová éra na železniciach.
Foto: youtube.com/@alstom

Autonómne vlaky sa testujú okrem iného v Japonsku, ale nielen v Japonsku. Podobné projekty sa vyvíjajú aj v Európe, vrátane našej západnej hranice. V pondelok spoločnosť Alstom predstavila v Nemecku vlastné vozidlo pre regionálnu dopravu, ktoré môže jazdiť bez rušňovodiča.

Spoločnosť Alstom predstavila v Nemecku autonómny vlak ARTE

Prezentácia sa uskutočnila v pondelok v nemeckom Salztgitteri v Dolnom Sasku. Na mieste sa zišli novinári aby sa previezli na autonómnom regionálnom vlaku ARTE (Autonomous Regional Train Evolution) a dozvedeli sa o ňom viac.

ARTE je autonómny vlak, v ktorom výrobca použil súbor špecializovaných kamier a senzorov. Tie umožňujú autonómnu jazdu vlaku bez rušňovodiča. Systém monitoruje trať a prostredie. Okrem toho je schopný prijímať signály riadenia dopravy. Samozrejme, vždy sa môže niečo pokaziť a Alstom s takýmito eventualitami počíta.

Prezentácia ukázala, že vlak môže ovládať obsluha, ktorá ho ovláda pomocou tabletu. Okrem toho bol otočený dozadu.

Nová éra železníc

Nemecko verí, že autonómne vlaky sú budúcnosťou železníc, hoci je ešte ďaleko od nasadenia tohto typu vozidiel na trate pre osobnú dopravu. Tento typ riešenia predstavuje výzvy, ktoré je potrebné najprv prekonať. Vrátane tých, ktoré súvisia s bezpečnosťou poskytovania tohto typu služieb. Napríklad pri dochádzaní do jednotlivých staníc, ale tu môže riadenie vykonávať operátor pomocou tabletu.

Nemecká vláda vsádza na digitalizáciu železníc a automatizovaná prevádzka vlakov (ATO) je súčasťou tohto projektu. Dôležité je, že sa to má uskutočniť s využitím v súčasnosti dostupnej infraštruktúry, pričom nebude potrebné inštalovať žiadne nové traťové zariadenia.

ARTE – Priekopnícke automatizované regionálne vlaky.

Prezentovaný vlak má takmer 20 rokov

Za zmienku stojí, že súčasťou prezentácie bolo aj vozidlo, ktoré má takmer 20 rokov. Bolo to však urobené zámerne, keďže zámerom nebolo postaviť úplne nový vlak, ale použiť existujúcu súpravu, ktorá bola len obohatená o moderné riešenia.

Zámerne sme vzali vlak, ktorý je už niekoľko rokov starý, a nasadili sme doň najnovšie technológie. Týmto spôsobom chceme dokázať, že staršie vlaky sa dajú modernizovať z manuálneho na automatický štandard.

– povedal Florian Kittelmann, riaditeľ pre autonómnu mobilitu v spoločnosti Alstom

Projekt ARTE vznikol v spolupráci spoločnosti Alstom a Nemeckého centra pre letectvo a kozmonautiku a Katedry železničnej prevádzky a infraštruktúry Technickej univerzity v Berlíne. Vlaky tohto typu majú v konečnom dôsledku slúžiť na regionálne linky pre cestujúcich.

Redakcia Auto trendy.

Súvisiace články:

Elektrický vlak Tesla je v prevádzke

Pozrite sa na železničnú stanicu Wuhan. Európsky mozog to nepochopí


Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.


Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.



Najčítanejšie

Odporúčame

Faceliftované Mitsubishi ASX: Nové technológie, lepšia výbava, ale čo bezpečnosť?

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@EuroNCAP_forsafercars). Mitsubishi ASX sa podrobilo testovaniu EuroNCAP – je toto SUV naozaj bezpečné? Malé SUV dostalo facelift, aby si viedlo…

Prečo riskovať pokutu? Naučte sa kedy a ako používať zadné hmlové svetlá!

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@toyotamy). Zákon prikazuje montovať na vozidlá zadné hmlové svetlá. Za ich nesprávne používanie hrozí pokuta. Kedy by sme ich mali…

Osem dôvodov, prečo sa motorky stanú vašou novou závislosťou: Prestaňte sa obmedzovať autami!

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@chaseontwowheels). Jazdenie na autách ma fascinuje čoraz menej, zatiaľ čo motorky ma úplne očarili. Po dôkladnom zamyslení som prišiel k…

Marcopolo uvádza na trh Nomade: 4×4 dieselový obytný automobil

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@BMWvsOMEGA). Vďaka špičkovej technológii a exkluzívnemu dizajnu spája Nomade robustnosť a pohodlie. Marcopolo Motorhome, divízia spoločnosti Marcopolo S.A., práve predstavila…

Objasnené: Ako bude fungovať nové chladiace zariadenie pre jazdcov F1

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Michael Potts F1). Exkluzívny pohľad na fungovanie nového chladiaceho zariadenia, ktoré FIA schválila na rok 2025. Prototyp FIA pre nové…

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov