Správy, Zaujímavosti,

Volkswagen a odbory zamestnancov nedosiahli dohodu. Zamestnanci hrozia štrajkom

29.9.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@electricviking). Volkswagen čelí kríze, keďže nad nemeckou skupinou sa vznáša riziko zatvárania závodov v Nemecku. Spoločnosti sa nepodarilo dosiahnuť dohodu s odbormi a zamestnanci hrozia...

29.9.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@electricviking).

Volkswagen čelí kríze, keďže nad nemeckou skupinou sa vznáša riziko zatvárania závodov v Nemecku. Spoločnosti sa nepodarilo dosiahnuť dohodu s odbormi a zamestnanci hrozia štrajkami.

Volkswagen a odbory zamestnancov nedosiahli dohodu. Zamestnanci hrozia štrajkom.
Foto: youtube.com/@electricviking

Štrajk a hrozí prepúšťanie

Nemecký výrobca odmietol splniť požiadavky odborov po tom, ako sa prvé kolo ostro napadnutých rokovaní skončilo bez dohody, informuje agentúra Reuters. Zamestnanci najväčšej európskej automobilky hrozia štrajkami proti prepúšťaniu a možnému zatvoreniu závodov v Nemecku, čo nemá v histórii automobilky obdobu.

Napätie v spoločnosti naďalej rastie, pretože možnosť zatvorenia závodov, ktoré by bolo pre nemeckú spoločnosť prvé, ju dostala do konfliktu s mocným odborovým zväzom IG Metall.

IG Metall musí tiež rokovať o nových pracovných zmluvách pre 130 000 pracovníkov značky Volkswagen v Nemecku po tom, ako skupina tento mesiac ukončila dohody, ktoré od polovice 90. rokov zabezpečovali zamestnanosť v šiestich jej závodoch v západnom Nemecku.

Zástupcovia zamestnancov prisľúbili, že budú bojovať proti znižovaniu počtu pracovných miest, pričom z problémov Volkswagenu obviňujú vedenie a neochvejnú podporu vlády. Šéf odborovej organizácie značky uviedol, že divízia musí znížiť náklady, aby si udržala konkurencieschopnosť.

Zamestnanci továrne Volkswagen hrozia protestmi

„Bude to potrebovať podporu zamestnancov,“ povedal Arne Meiswinkel po rokovaniach v Hannoveri. Odborový zväz IG Metall pohrozil protestmi, ktoré by sa mohli začať už v decembri tohto roka, a požaduje zvýšenie miezd o 7 %.

Odborový zväz IG Metall pohrozil protestmi, ktoré by sa mohli začať už v decembri tohto roka.
Foto: youtube.com/@dwnews

„Zatváranie závodov a hromadné prepúšťanie zostáva v platnosti,“ povedal Thorsten Groeger, hlavný vyjednávač IG Metall s Volkswagenom. Dátum ďalšieho kola rokovaní medzi oboma stranami nebol stanovený.

Šéfka zamestnaneckej rady Daniela Cavallo uviedla, že zamestnanci neustúpia od žiadnej z predložených požiadaviek. Nadviazala tiež na 87-ročnú históriu Volkswagenu a poukázala na vyvlastňovanie odborových fondov počas nacistického režimu.

„Pri priemernej úrokovej miere by tento kapitál, ktorý nacisti vtedy ukoristili z odborového hnutia, za desaťročia vyniesol miliardy eur. Tieto peniaze, naše peniaze, sú dnes v skupine Volkswagen,“ povedala.

Volkswagen tvrdí, že rastúce náklady na energie a pracovnú silu v Nemecku znevýhodňujú spoločnosť voči jej európskym kolegom, ako aj čínskym rivalom, ktorí začínajú čoraz viac prenikať do Európy.

Redakcia Auto trendy.

Súvisiace články:

Volkswagen zastavuje výrobu modelu Polo v Európe

Spoločnosť Stellantis podniká kroky, aby sa vyhla situácii, v ktorej sa ocitol Volkswagen. Skupina nechce zatvoriť továrne


Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.



Najčítanejšie

Odporúčame

Ťažné zariadenia. Nové automatické ťažné zariadenie W13 od spoločnosti Steinhof

28.9.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@DusterCoolTravels). Známy výrobca ťažných zariadení, značka Steinhof, ponúka automatické ťažné zariadenie W13, ktoré je dostupné pre čoraz väčší počet vozidiel.…

TechArt predstavuje jeden z najvýkonnejších modelov 911

28.9.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@TECHARTchannel). Porsche 911 Monochrome dosahuje výkon 800 k a rýchlosť až 217 km/h. Vyrába sa v limitovanej sérii iba 20…

Posledná možnosť zachrániť európsky motorizmus. „Je potrebné urýchlene konať“.

28.9.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@theengineersmess). Európski výrobcovia automobilov vyzývajú na „urýchlené prijatie opatrení“ v súvislosti s novými emisnými normami CO2, ktoré majú začať platiť…

Škoda Kodiaq dostane obrnenú verziu. SUV vďaka úpravám odolá ozbrojeným útokom

28.9.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@Dailycarnews11). Škoda Kodiaq predstavuje obrnenú verziu SUV Kodiaq. Vozidlo bolo vyvinuté v spolupráci s odborníkmi zo spoločnosti UTAC Special Vehicles.…

Rozdiel medzi filtrom pevných častíc a katalyzátorom. Čo robia a ako fungujú

28.9.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@BMCatalysts). Vodiči a dokonca aj špecializované servisy si často zamieňajú filter pevných častíc a katalyzátor a myslia si, že ide…

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov