Elektro, Novinky, Zaujímavosti,

Opel Frontera 2025: ako hybrid alebo elektromobil. Priestrannosť a kvalita interiéru

30.9.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@fDrivecz). Po 20 rokoch sa Opel Frontera vracia na trh. Teraz to bude mestský crossover v 5- alebo 7-miestnej verzii s hybridným alebo elektrickým pohonom....

30.9.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@fDrivecz).

Po 20 rokoch sa Opel Frontera vracia na trh. Teraz to bude mestský crossover v 5- alebo 7-miestnej verzii s hybridným alebo elektrickým pohonom. Počas slovenskej statickej premiéry sme si mohli prezrieť technické parametre Frontery 2025, ako aj priestrannosť a kvalitu spracovania interiéru.

Po 20 rokoch sa Opel Frontera vracia na trh. Teraz to bude mestský crossover v 5- alebo 7-miestnej verzii s hybridným alebo elektrickým pohonom.
Foto: youtube.com/@fDrivecz

Je použitie názvu pre mestský crossover, ktorý kedysi niesol odvážny terénny automobil, najlepším riešením? Otázku nechávame bez odpovede, ale skôr mladí ľudia si už na starú Fronteru nemusia pamätať. Nový Opel Frontera je mestský crossover, ale zároveň má veľmi praktický charakter. Auto má „krabicovú“ karosériu, aby sa v interiéri čo najviac priestoru, hoci štylisti dbali na to, aby bola nenápadná. Tomu okrem iného napomáha aj kontrastne tónovaná strecha. Frontera má nahradiť model Crossland.

Očakáva sa, že v ponuke značky Opel sa Frontera zaradí po boku modelu Mokka. Frontera má byť praktickejšia a bude mať viac dôvodov na výber. Jedným z náznakov je veľkosť vozidla: Frontera je dlhá takmer 4,4 m v porovnaní so 4,15 m v prípade Mokky. Dlhší je aj rázvor: 2,67 oproti 2,56 m, čo sa prejavuje vo väčšom vnútornom priestore, ako aj v pohodlnejšom prístupe na pohovku – zadné dvere sú jednoducho väčšie. Každopádne, Opel Frontera má byť na želanie dostupný aj ako 7-miestny – za príplatok 700€ (bohužiaľ len pre hybridný pohon).

Opel Frontera – ako hybrid alebo s elektrickým pohonom

Platforma, na ktorej je Opel Frontera postavený, je spoločná s Citroenom C3 Aircross. V ponuke pohonov sa preto objavia rovnaké komponenty, aké poznáme z modelov C3 a e-C3. Hovoríme o hybride založenom na motore 1,2 l, ako aj o elektrickej verzii s výkonom 113 k. Podrobnejšie:

Hybridné pohonné ústrojenstvo je založené na novom (výrazne modernizovanom, vrátane rozvodovej reťaze) 1,2l motore, ktorý podporuje elektrická jednotka s výkonom 21 kW (28 k). Tento pohon sme podrobne opísali pri teste modelov Peugeot 3008 Hybrid 136 a Jeep Avenger. Veľmi dobre si vedie v mestských podmienkach, kde elektrická jednotka výrazne podporuje celkový pohon a reálny pocit z jazdnej dynamiky je vyšší, ako naznačuje výkon systému. Frontera sa bude ponúkať s hybridným motorom 1,2 Turbo s výkonom 100 k alebo 136 k. Štandardom je 6-stupňová automatická prevodovka a 2-spojková prevodovka. Spotreba paliva podľa normy WLTP je 5,4 l/100 km a v meste sa pokojne môžete dostať aj pod túto hodnotu, čo potvrdzujú aj naše testy ešte väčších áut s touto pohonnou jednotkou.

Elektrický Opel Frontera sa bude tiež ponúkať v dvoch verziách, hoci tentoraz sa nebudú líšiť výkonom motora – ten by mal byť vždy 83 kW (113 k) – ale kapacitou batérie. Prvý variant bude mať 44,2 kWh a dojazd 305 km (WLTP), zatiaľ čo druhý má mať 400 km, ale presná kapacita batérie zatiaľ nebola špecifikovaná. Podrobnejšie informácie o elektrickom pohone nájdete v správe o testovacej jazde Citroen e-C3.

Opel Frontera 2025: priestrannosť a kvalita interiéru

Toto je auto s rozpočtovým charakterom. Naznačuje to cenník začínajúci na 24 000 € za verziu Edition a 27 300€ za verziu GS. Napriek tomu interiér Oplu Frontera pôsobí elegantne a primerane, nie však gýčovo, hoci materiály sú pomerne tvrdé. Mäkkosť sme našli v podstate len pod lakťami predných cestujúcich: na dverách a na stredovej lakťovej opierke. Zvyšné komponenty sú z tvrdého plastu: dvere aj kokpit. Volant je našťastie čalúnený rozumnou kvalitnou kožou (samozrejme, umelou).

Za zmienku stoja sedadlá s rozumným rozsahom nastavenia, ktoré majú zaujímavo tvarované sedadlo. Nielenže je vpredu vyvýšené (čo je výhoda), ale v zadnej časti a medzi nohami sú viditeľné priehlbiny. To má znížiť namáhanie chrbtovej kosti a pravdepodobne zlepšiť vetranie počas jazdy. Pre nás bolo sedadlo pohodlné a ľahko sme sa v ňom orientovali.

Z hľadiska priestrannosti interiéru vyzerá Opel Frontera naozaj dobre. Vodič s výškou okolo 1,8 metra bude mať nad hlavou minimálne 10, a keď si bude chcieť sadnúť „sám“, pred kolenami mu zostane zhruba 15 cm a nad hlavou dobrých pár centimetrov. To sú na auto segmentu B pôsobivé parametre, aj keď ho budeme považovať za B+, ako zdôrazňuje Opel. Značný je aj batožinový priestor: 450 l.

Vnútorná časť tašky Frontera má elastický popruh „Flex-Strap“, ktorý pevne drží fľaše alebo poháre, aj tie väčšie. Voliteľne si môžeš dokúpiť zábrany. Sedadlo lavice pre 5-miestnu verziu sa neposúva, ani sa nedá nastaviť uhol operadla, ale po sklopení máme rovnú plochu vrátane batožinového priestoru.

Redakcia Auto trendy.

Súvisiace články:

Opel Movano Hydrogen

Nový Opel Frontera bude mať štartovaciu cenu 24 000 €


Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.


Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.



Najčítanejšie

Odporúčame

Objasnené: Ako bude fungovať nové chladiace zariadenie pre jazdcov F1

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Michael Potts F1). Exkluzívny pohľad na fungovanie nového chladiaceho zariadenia, ktoré FIA schválila na rok 2025. Prototyp FIA pre nové…

Robot zvyšujúci pevnosť konštrukcie sa presadil v mokrom betóne

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@아이티원-d4k). Keď si väčšina z nás predstaví čerstvo vyliaty betón, predstaví si materiál, ktorý by sa mal nechať vyschnúť čo…

Šokujúca pravda: Mikrovozidlá sú na cestách nebezpečnejšie než si myslíte!

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@CESVIMAP). Mikrovozidlá neabsolvujú tradičné nárazové testy, keďže ich typové schválenie to nevyžaduje. Napriek tomu, výsledky ukazujú, že kolízia s deformovateľnou…

Európske tradície zlomené: Prečo nový Mercedes CLA prichádza s čínskym motorom?

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@AutoInnovationZone). Najnovšia generácia modelu Mercedes CLA prichádza s revolučným hybridným systémom, ktorý kombinuje spaľovací a elektrický pohon. Čo však vzbudzuje…

Hit v úspore nákladov: Prečo Dacia Sandero (nielen) v Nemecku valcuje konkurenciu!

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@DeepEnergy26). Dacia Sandero s plynovou inštaláciou je v súčasnosti najlacnejším novým vozidlom v Nemecku. Prejdenie 1 km týmto vozidlom stojí…

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov