Správy, Zaujímavosti,

Bruno Sacco, autor najobľúbenejších modelov značky Mercedes, zomrel vo veku 90 rokov

1.10.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@Barchetta). Bruno Sacco zomrel vo veku 90 rokov po 41 rokoch strávených v spoločnosti Mercedes-Benz a navrhovaní niektorých z najvýznamnejších automobilov pre túto nemeckú značku....

1.10.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@Barchetta).

Bruno Sacco zomrel vo veku 90 rokov po 41 rokoch strávených v spoločnosti Mercedes-Benz a navrhovaní niektorých z najvýznamnejších automobilov pre túto nemeckú značku.

Bruno Sacco zomrel vo veku 90 rokov po 41 rokoch strávených v spoločnosti Mercedes-Benz a navrhovaní niektorých z najvýznamnejších
Foto: youtube.com/@Barchetta

Bruno Sacco, jeden z najznámejších dizajnérov v histórii automobilového priemyslu, zomrel 19. septembra 2024 v Sindelfingene vo veku 90 rokov. Narodil sa v Taliansku a mal nemecké občianstvo, od roku 1975 až do svojho odchodu do dôchodku v roku 1999 bol hlavným dizajnérom spoločnosti Mercedes-Benz.

Bruno Sacco sa narodil 12. novembra 1933 v Udine ako syn veliteľa horského pešieho práporu. V roku 1951, vo veku 17 rokov, absolvoval vo svojom rodnom meste štúdium ako najmladší geodet v Taliansku. Ten istý rok navštívil turínsky autosalón a fascinovaný svetom tvarov automobilov Sacco v roku 1952 študoval na Turínskej polytechnickej univerzite. V roku 1955 nastúpil do spoločnosti Carrozzeria Ghia SpA so sídlom v Turíne a získal skúsenosti s výrobou modelov.

Bruno Sacco vytvoril modely Mercedes-Benz, ktoré sú dodnes tak populárne

V prvých rokoch svojho pôsobenia v spoločnosti Mercedes-Benz pracoval na modeloch ako 600 (W100) a kultový 230 SL „Pagoda“ (W113). Okrem sériových vozidiel sa mladý Sacco podieľal na experimentovaní s konceptmi s rotačnými motormi a krídlovými dverami, ako napríklad C 111 a C 111-II.

V roku 1975 bol Bruno Sacco vymenovaný za šéfa dizajnu a jeho prvým projektom bol model W123 T-Modell, predchodca dnešného kombi triedy E. Navrhol aj triedu S (W126) a jej verziu kupé (C126). Toto auto pre neho znamenalo toľko, že keď odišiel do dôchodku, Sacco zaparkoval 560 SEC vo svojej garáži.

Mal na starosti aj revolučný model Mercedes-Benz W201, slávny 190E, z ktorého sa zrodila moderná Trieda C. Spolu s prvou generáciou triedy A pomohli tieto dva modely, ktoré boli výsledkom Saccovej práce, spoločnosti Mercedes-Benz osloviť mladšie publikum.

Predtým, ako 31. marca 1999 odišiel do dôchodku, boli poslednými automobilmi, ktoré navrhol, modely triedy S (W220) a CL (W215). Bruno Sacco zomrel 19. septembra v nemeckom Sindelfingene vo veku 90 rokov.

Redakcia Auto trendy.

Súvisiace články:

Mercedes oslavuje úspech vo Formule 1 špeciálnou edíciou AMG GT 63 Pro

Mercedes-AMG PureSpeed sa blíži ku koncu testovania

Tu je nový Mercedes triedy G. Teraz výlučne s mäkkými hybridmi


Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.


Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.



Najčítanejšie

Odporúčame

Objasnené: Ako bude fungovať nové chladiace zariadenie pre jazdcov F1

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Michael Potts F1). Exkluzívny pohľad na fungovanie nového chladiaceho zariadenia, ktoré FIA schválila na rok 2025. Prototyp FIA pre nové…

Robot zvyšujúci pevnosť konštrukcie sa presadil v mokrom betóne

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@아이티원-d4k). Keď si väčšina z nás predstaví čerstvo vyliaty betón, predstaví si materiál, ktorý by sa mal nechať vyschnúť čo…

Šokujúca pravda: Mikrovozidlá sú na cestách nebezpečnejšie než si myslíte!

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@CESVIMAP). Mikrovozidlá neabsolvujú tradičné nárazové testy, keďže ich typové schválenie to nevyžaduje. Napriek tomu, výsledky ukazujú, že kolízia s deformovateľnou…

Európske tradície zlomené: Prečo nový Mercedes CLA prichádza s čínskym motorom?

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@AutoInnovationZone). Najnovšia generácia modelu Mercedes CLA prichádza s revolučným hybridným systémom, ktorý kombinuje spaľovací a elektrický pohon. Čo však vzbudzuje…

Hit v úspore nákladov: Prečo Dacia Sandero (nielen) v Nemecku valcuje konkurenciu!

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@DeepEnergy26). Dacia Sandero s plynovou inštaláciou je v súčasnosti najlacnejším novým vozidlom v Nemecku. Prejdenie 1 km týmto vozidlom stojí…

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov