Správy, Testy, Tipy, Zaujímavosti,

Tieto autá najviac hrdzavejú. Majitelia sa chytajú za hlavu

2.10.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@1AAuto). Korózia je najväčším nepriateľom vozidla. Každá mechanická porucha sa dá opraviť výmenou opotrebovaných dielov, ale potreba väčších opráv karosérie zvyčajne znamená koniec kariéry vozidla...

2.10.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@1AAuto).

Korózia je najväčším nepriateľom vozidla. Každá mechanická porucha sa dá opraviť výmenou opotrebovaných dielov, ale potreba väčších opráv karosérie zvyčajne znamená koniec kariéry vozidla na cestách. Ktoré modely sú obzvlášť náchylné na koróziu a vyžadujú si investíciu do dodatočnej ochrany?

Tieto autá najviac hrdzavejú. Majitelia sa chytajú za hlavu.
Foto: youtube.com/@1AAuto

Nanešťastie, hrdza nie je len estetický problém. Korózia zvarov, nosníkov má zásadný vplyv na tuhosť karosérie a úroveň ochrany cestujúcich pred následkami nehody.

Ktoré autá najviac korodujú? Švédsky rebríček

Švédsky automobilový časopis Vi Bilägare sa touto otázkou zaoberá už viac ako 30 rokov. V chladných zimách v Škandinávii je téma ochrany vozidiel proti korózii obzvlášť dôležitá. V roku 1989 redakcia nadviazala spoluprácu so štokholmskou spoločnosťou „Rostskyddsmetoder“, ktorá sa špecializuje na výskum technológií ochrany proti korózii. Výsledkom je rebríček zostavený na základe nezávislých redakčných testov. Od začiatku škandinávskych testov sa Švédom podarilo takto otestovať už viac ako 500 vozidiel.

Kontrola korózie. Ako kontrolujete svoje auto pred zimou?

Autá, ktoré sa dostanú do redakcie Vi Bilägare na testovanie, sa dostanú aj do rúk vedcov z „Rostskyddsmetoder“. Tí sa zameriavajú na kvalitu protikoróznej ochrany na miestach, kam by sa žiadny automobilový novinár nikdy nepozrel: pomocou endoskopu skúmajú úlomky laku a všetky panely karosérie, pričom osobitnú pozornosť venujú uzavretým profilom. Kontrolujú aj kvalitu tmelu, odvodňovacieho systému, chemických náterov a „materiálových vlastností“ konštrukčných prvkov.

Odborníci posudzujú, či umiestnenie odvodňovacích otvorov zabezpečuje správne odvodnenie a či továrenské ochrany dostatočne chránia komponenty. Keď hovoríme o „vlastnostiach materiálov“, dokážu predpovedať aj ich životnosť. Dokážu napríklad určiť, ako dlho zostanú továrenské tmely alebo vosky „elastické“ a po akom čase začne továrenská ochrana praskať a prepúšťať vlhkosť.

Značky automobilov najmenej a najviac náchylné na koróziu

Priemer aktuálneho hodnotenia výrobcov je 3,1 bodu z 5 možných. Zaujímavé je, že Volvo bolo hodnotené pod priemerom (3,0 bodu). Medzi ďalších výrobcov v strede rebríčka patria Alfa Romeo (3,0 bodu), Kia/Hyundai (2,9 bodu) a Peugeot a Opel (2,6 bodu). Výrazne lepšia je v poslednom čase úroveň ochrany proti korózii v Mazde, ale priemer 2,3 bodu stále nie je nič, na čo by sme mohli byť hrdí.

  • Porsche5 bodov
  • Jaguar – 4,7
  • Nio – 4,5
  • BMW – 4,1
  • Audi – 4,0
  • Mini – 4,0
  • Mercedes – 3,9
  • Renault – 3,7
  • Volkswagen – 3,6
  • Seat – 3,6

Značky automobilov s najhoršou ochranou proti korózii:

  1. Ford – 2,2 
  2. Toyota – 2,2 
  3. DS – 2,0 
  4. Fiat – 2,0 
  5. Hongqi – 2,0 
  6. Lynk&Co – 2,0 
  7. Mitsubishi – 2,0 
  8. Range Rover – 2,0 
  9. Subaru – 2,0 
  10. Suzuki – 2,0 
  11. Honda – 1,8 

Ochrana proti korózii v starších vozidlách

Švédi sprístupňujú výsledky analýzy aj pre staršie modely – dokonca aj pre modely staré 15 alebo 20 rokov. Podrobné výsledky sú nasledovné:

Alfa Romeo:

  • Alfa Romeo 159 (2006) – hodnotenie 1 bod

Citroen:

  • Citroen C4 Cactus (2014) – hodnotenie 2 body
  • Citroen C4 Picasso/Grand Picasso (2008-2009) – hodnotenie 2 body
  • DC3 (2010) – hodnotenie 2 body

Fiat:

  • 500 (2008) – 2 body
  • 500L (2013) – 2 body
  • Bravo (2008) – 2 body
  • Doblo (2003) – 1 bod
  • Grande Punto (2006) – 2 body
  • Panda – 2 body
Mnohí zákazníci značiek Honda, Mazda, Toyota, Subaru a Suzuki sa rozhodujú pre dodatočnú ochranu, nakoľko japonské značky sú náchylné na koróziu.
Foto: youtube.com/@Mad4Motors_

Honda:

  • Honda Accord (2002-2006) – 2 body
  • Honda Accord Tourer (2008) – 2 body
  • Honda Civic Hybrid (2005-2006) – 2 body
  • Honda Civic (2011-2012) – 2 body
  • Honda Civic Tourer (2013-2014) – 2 body
  • Honda CR-V (2002-2013) – 2 body
  • Honda Insight (2009) – 2 body
  • Honda Jazz (2001) – 2 body

Jeep:

  • Jeep Cherokee (2012-2015) – 1 bod

Lexus:

  • IS (2005-2006) – 2 body
  • IS (2013-2014) – 2 body
  • NX 300h (2014-2015) – 2 body

Mazda:

  • Mazda 2 (2007) – 2 body
  • Mazda 3 (2008-2011) – 2 body
  • Mazda 3 (2003) – 2 body
  • Mazda 5 (2005) – 2 body
  • Mazda 6 (2002-2009) – 2 body
  • Mazda 6 kombi (2007-2011) – 2 body
  • Mazda 6 kombi (2012-2015) – 2 body

Mitsubishi:

  • Lancer (2008) – 2 body
  • Outlander (2013) – 2 body
  • Outlander PHEV (2013-015) – 2 body
  • Space Star (2012-2013) – 2 body

Nissan:

  • Juke (2011) – 2 body
  • Micra (2003) – 2 body
  • Micra (2011) – 2 body
  • Note (2013) – 2 body
  • Qashqai (2007) – 2 body
  • Qashqai (2014) – 2 body
  • X-Trail (2007) – 2 body

Peugeot:

  • 1007 (2005) – 1 bod
  • 108 (2014) – 2 body
  • 207 (2006) – 2 body
  • 208 (2013) – 2 body
  • 508 (2013) – 2 body
  • 508 SW (2011) – 2 body
  • 2008 (2013) – 2 body
  • 4007 (2008) – 1 bod
  • 5008 (2010) – 2 body
  • Partner (2008) – 2 body

Subaru:

  • Forester (2008) – 2 body
  • Forester (2013) – 2 body
  • Impreza (2007) – 2 body
  • Justy (2007) – 2 body
  • Legacy (2003-2004) – 1 bod
  • Outback (2007) – 2 body
  • Outback (2009-2013) – 2 body
  • Outback (2015) – 2 body

Suzuki:

  • Swift (2005) – 2 body
  • Swift (2011) – 2 body
  • SX4 S-Cross (2013) – 2 body
  • Vitara (2015) – 2 body

Toyota:

  • Auris (2007) – 2 body
  • Auris Sports Tourer (2013) – 2 body
  • Avensis (2009) – 2 body
  • Aygo (2005) – 2 body
  • Aygo (2005-2013) – 1 bod
  • Corolla Verso (2004) – 2 body
  • Prius (2004) – 2 body 2 body
  • Prius (2009) – 2 body
  • Prius Plug-in (2013) – 2 body
  • RAV4 (2013) – 2 body
  • RAV4 (2006) – 2 body
  • Verso (2009-2013) – 2 body
  • Yaris (2005-2009) 2 body
  • Yaris (2013) – 2 body

Prečo sú japonské autá náchylné na koróziu?

Ako vysvetlili zástupcovia „Rostskyddsmetoder“ – Japonskí výrobcovia sa vo fáze lakovania karosérie spoliehajú najmä na základné nátery a chemickú ochranu, zatiaľ čo európski výrobcovia sa viac spoliehajú na vyplnenie uzavretých profilov voskom a klasické pozinkovanie. V konečnom dôsledku poskytuje oveľa lepšiu ochranu proti korózii, už len kvôli vyššej odolnosti voči mechanickému poškodeniu. Preto sa mnohí zákazníci značiek Honda, Mazda, Toyota, Subaru a Suzuki – celkom oprávnene – rozhodujú pre dodatočnú protikoróznu ochranu svojich vozidiel po ich kúpe.

V prípade novších vozidiel je veľkým problémom používanie plastových krytov alebo plstenej zvukovej izolácie, ktoré hromadia vlhkosť a podľa názoru odborníkov môžu byť skutočnou „živnou pôdou“ pre vznik hrdze. Z tohto dôvodu by správna konzervácia automobilu mala zahŕňať odstránenie všetkých takýchto krytov a ochranu týchto miest prípravkami, ktoré zostanú čo najdlhšie „elastické“ bez tendencie k praskaniu.

Redakcia Auto trendy.

Súvisiace články:

Ako regenerovať filter pevných častíc? Čo robiť, ak je váš DPF filter zanesený

Zo stromov padajú na autá zvláštne a lepkavé veci. Môžu poškodiť lak?

Táto farba z výfuku je signálom problémov s vozidlom. Okamžite choďte k automechanikovi


Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.


Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.



Najčítanejšie

Odporúčame

Odhaľte skryté tajomstvá vášho auta: Ako rýchlo opraviť nepríjemné zvuky!

21.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@BudgetMechanicHawaii). Dnes vám prezradím, ako rýchlo a efektívne opraviť neobvyklé zvuky, ktoré vaše auto vydáva. Je to dôležité nielen pre…

Pravda o elektromobiloch: Odhaľujeme mýtus o vyšších nákladoch na opravy!

21.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@YouCarTV). Elektromobily získavajú na popularite, no ich rozmach zároveň prináša množstvo otázok ohľadne nákladov na opravy a typov poškodenia pri…

Predajný fenomén: Dacia Sandero mieri na trón najpredávanejšieho auta 2024 – a nič ju nezastaví!

21.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@ByteBuzzInovations). Dacia Sandero si opäť upevnila svoje miesto na vrchole predajných rebríčkov nových áut v Európe a smeruje k tomu,…

SUV budúcnosti je tu: Zoznámte sa s novým Hyundai Ioniq 9 – výkonom šokuje, dizajnom očarí!

21.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@kbb). Najväčšie elektrické SUV od kórejského výrobcu Hyundai oficiálne vstupuje na scénu – a hneď s impozantnou batériou a výkonom…

Prečo automobilky investujú miliardy do polovodičových batérií? Zistite, čo prinesú vám!

21.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@beyonddiscoveryofficial). V poslednej dobe výrobcovia automobilov čoraz častejšie prechádzajú na polovodičové batérie pre svoje elektromobily. Pozrime sa na to, z…

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov