2.10.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@autocar).
Agilné, priestranné a elektrické vozidlo do mesta? Kia EV3 s 81,4 kWh batériou ponúka dojazd viac ako 600 km (WLTP v kombinovanom cykle). A to je v prípade tohto typu vozidla dokonca rekordný výsledok.
Kia EV3 je novou ponukou kórejského výrobcu v segmente mestských crossoverov. Vozidlo je od začiatku pripravované v elektrickej verzii, čo nebol prípad aktuálne ponúkaného modelu Niro EV. Je veľmi pravdepodobné, že elektrické Niro bude nahradené modelom EV3. Mimochodom, majú veľmi podobné vonkajšie rozmery. EV3 je o niečo kratší (4,3 oproti 4,42 m), o niečo širší (1,85 oproti 1,825), ale aj symbolicky nižší (1,565 oproti 1,57 m). Áno, je to elegantný a elektrický crossover, ktorý by mal dobre fungovať v meste.
Platforma, batéria, dosah
Kia EV3 je postavená na platforme E-GMP a k dispozícii budú dve verzie kapacity trakčnej batérie: 58,3 a (o niečo neskôr) EV3 Long Range s kapacitou 81,4 kWh. Už prvý variant ponúka dlhý dojazd – tak akurát na každodenné jazdenie v meste a okolí – až 436 km (WLTP, zmiešaný cyklus), ale v meste budete môcť počítať s väčším dojazdom. Táto objemná batéria umožní vozidlu dokonca prejsť viac ako 600 km medzi jednotlivými nabíjacími cyklami, čo sa bude hodiť hlavne na cestách. Dôležité je, že rozdiel v hmotnosti oboch verzií je malý: 1725 oproti 1810 kg.
Motor, ktorý sa používa v modeli Kia EV3, má výkon 150 kW (204 k). S najväčšou pravdepodobnosťou ide o rovnaký agregát, ktorý poháňa súčasnú generáciu modelu e-Niro, ako aj Hyundai Kona. Ide o veľmi úspornú zostavu, ktorá ponúka rekordne nízku spotrebu energie.
Palubná nabíjačka má kapacitu 11 kW
Nabíjanie vďaka použitiu 400 V architektúry (na rozdiel od 800 V v EV6 alebo EV9) neplytvá energiou: V prípade batérie s kapacitou 58,3 kWh je to 100 kW a 127 kW. Napriek tomu to postačuje na 10 až 80 % dobíjanie, ktoré trvá približne 30 minút (29, resp. 31). To je úplne prijateľná miera pre vozidlo, ktoré pravdepodobne nebude podnikať dlhé cesty. Palubná nabíjačka má kapacitu 11 kW.
Treba však poznamenať, že Kia EV3 je vybavená dvoma užitočnými funkciami: V2L (Vehicle to Load) a V2G (Vehicle to Grid). Prvá z nich umožňuje využívať energiu uloženú v batérii zariadeniami pripojenými k špeciálnemu adaptéru zapojenému do nabíjacej zásuvky. Výstupný výkon je 3 kW, čo stačí na napájanie viac ako jedného zariadenia, ktoré spotrebúva prúd. Funkcia V2G bude v slovenských podmienkach ešte nejaký čas neaktívna, ale v budúcnosti nám umožní realizovať funkciu skladovania energie z nášho vozidla. V noci dodávame elektrinu späť do siete a počas slnečného dňa ju dobíjame z fotovoltaiky. Očakáva sa, že dostupný výkon bude vyšší ako pri V2L.
Redakcia Auto trendy.
Súvisiace články:
Nová Kia Sportage. Odhaľuje prekvapivé zmeny
Kia EV2 (2025): Malé kórejské elektrické vozidlo v predpremiére
Žiadny facelift. Najpredávanejšie SUV značky KIA prejde zásadnou modernizáciou
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.