Správy, Tipy, Zaujímavosti,

Audi stále nemá investora v Bruseli. Jeden aspekt odrádza potenciálnych kupcov

3.10.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@KondorCars). Prémiová značka Audi koncernu Volkswagen sa už niekoľko mesiacov snaží nájsť riešenie krízovej situácie v bruselskom závode. Zo strany skupiny Volkswagen Group nedôjde k...

3.10.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@KondorCars).

Prémiová značka Audi koncernu Volkswagen sa už niekoľko mesiacov snaží nájsť riešenie krízovej situácie v bruselskom závode. Zo strany skupiny Volkswagen Group nedôjde k žiadnej finančnej injekcii, keďže musela zaviesť úsporný plán, aby prežila na trhu. Na druhej strane, rozvíjajúci sa investori nespĺňajú očakávania ingolstadtského výrobcu.

Audi stále nemá investora v Bruseli. Jeden aspekt odrádza potenciálnych kupcov.
Foto: youtube.com/@KondorCars

Žiadna ponuka od dvadsiatich investorov pre Audi nebola prijatá

Už teraz je známe, že v júli oznámený zámer reštrukturalizovať závod Audi v Bruseli sa neuskutoční. Žiadna iná značka VW nepríde so svojím modelom, ktorý by sa vyrábal v tejto lokalite. To znamená, že potenciálnym kupcom lokality na juhozápade belgického hlavného mesta by mohol byť len iný výrobca alebo externý investor.

Podľa publikácie Automobilwoche nemecká prémiová značka doteraz vstúpila do rokovaní s viac ako 20 potenciálnymi investormi. Žiadna ponuka však nebola prijatá a pre takmer 3 000 zamestnancov továrne neboli oznámené žiadne radostné správy. Dôvodom je, ako uviedol výrobný riaditeľ Gerd Walker, že nikto nezaručuje dlhodobú zamestnanosť v závode.

Je známe, že chýbajúca finančná injekcia pre bruselskú továreň súvisí okrem iného s veľmi vysokými logistickými nákladmi, keďže Audi má v mieste výroby len niekoľko dodávateľov. Rozšírenie továrne nie je možné vzhľadom na to, že sa nachádza medzi obytnou zónou, železničnou traťou a diaľnicou.

Nedostatok záujemcov o továreň znamená, že výroba vozidiel v bruselskej štvrti Vorst sa zapíše do histórie. Na druhej strane musí nový riaditeľ závodu dokončiť výrobnú fázu pôsobenia koncernu Volkswagen v tejto lokalite. Na to sú nevyhnutné sociálne istoty tisícov zamestnancov.

Výrobca od utorka pripravuje sociálny plán pre svojich 3 000 zamestnancov

Audi od utorka rokuje s odbormi a závodnou radou o sociálnom pláne pre svojich 3 000 zamestnancov, uviedol výrobný riaditeľ Gerd Walker. Ako to vyžadujú belgické zákony.

Zabrzdené rozširovanie závodu, ktorý sa nachádza medzi železničnou traťou a obytnou zónou.
Foto: youtube.com/@KondorCars

Je známe, že jeden zo záujemcov o kúpu továrne má v úmysle v najbližších dňoch prehodnotiť svoju personálnu koncepciu. Z pohľadu Audi je dôležitá „životaschopná a udržateľná koncepcia pre závod a zamestnancov“. Zabrzdené rozširovanie závodu neuľahčuje hľadanie nového majiteľa, ktorý by zachoval pracovné miesta.

Audi zatiaľ nemá žiadne východisko a sleduje potenciálny plán na zatvorenie závodu v Bruseli. Vypracovanie časového harmonogramu zatvorenia tejto lokality po 17 rokoch existencie prémiovej značky je pre každého veľmi ťažkou úlohou. Audi Brusel získalo titul „Top Employer“ až osemkrát za sebou.

Značka, podobne ako Volkswagen, v súčasnosti zaznamenáva celosvetový pokles zákazníckych objednávok v segmente luxusných elektromobilov. Modely Q8 e-tron a Q8 Sportback e-tron, ktoré ako jediné schádzajú z výrobnej linky v Bruseli, nenachádzajú záujemcov.

Redakcia Auto trendy.

Súvisiace články:

Volkswagen a odbory zamestnancov nedosiahli dohodu. Zamestnanci hrozia štrajkom

Návrat po 44 rokoch. Spoločnosť patriaca Volkswagenu bude vyrábať terénne autá

Audi úplne zmení svoju ponuku v Číne. Špičkové SUV bude super smart


Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.


Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.



Najčítanejšie

Odporúčame

Marcopolo uvádza na trh Nomade: 4×4 dieselový obytný automobil

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@BMWvsOMEGA). Vďaka špičkovej technológii a exkluzívnemu dizajnu spája Nomade robustnosť a pohodlie. Marcopolo Motorhome, divízia spoločnosti Marcopolo S.A., práve predstavila…

Objasnené: Ako bude fungovať nové chladiace zariadenie pre jazdcov F1

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Michael Potts F1). Exkluzívny pohľad na fungovanie nového chladiaceho zariadenia, ktoré FIA schválila na rok 2025. Prototyp FIA pre nové…

Hybridné superauto na každodenné používanie? Arthurov McLaren má 700 koní, ale kosti vám nezlomí

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@McLarenAutomotiveTV). Po meste v elektrickom režime a za mestom na kľukatej ceste naštartujem revúci motor V6 Turbo. McLaren Arthur je…

Bugatti sa nezastaví na 490 km/h. Výrobca chce prekonať hranicu 500 km/h

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@autovisie). Bugatti Chiron Chiron Super Sport 300+ prekonal rekord najrýchlejšieho sériovo vyrábaného auta na svete, ale výrobca sa pri tom…

Objavte slobodu bez káblov: Displej pre motorku, ktorý vám spríjemní každú jazdu!

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@MotoCheez). Displej EVKEY prináša technológie Android Auto a Apple CarPlay na vašu motorku jednoduchým a praktickým spôsobom. Je tiež vodotesný…

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov