4.10.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@VENTURI-OFFICIAL).
Model RW-5 Voxan nedávno absolvoval testy na soľných pláňach v Bonneville a prekonal štyri samostatné rýchlostné rekordy pre elektrický motocykel. Bol vyvinutý v spolupráci medzi Štátnou univerzitou v Ohiu a spoločnosťou Venturi Group.
Venturi vytvorila značku MVS Venturi, športové auto Atlantique, pretekárske vozidlá LM a navrhla rover FLEX pre misiu spoločnosti SpaceX na Mesiac. Spoločnosť vlastní francúzskeho výrobcu bicyklov Voxan a v spolupráci so Štátnou univerzitou v Ohiu už viac ako 15 rokov dosahuje s touto firmou viaceré rýchlostné rekordy.
Svetové rekordy
Štyri svetové rekordy, ktoré RW-5 Voxan vytvoril koncom augusta, sú v triede elektrických motocyklov s hmotnosťou pod 150 kg, a to s kapotážou aj bez nej. Tieto rekordy však v súčasnosti čakajú na schválenie Medzinárodnou motocyklovou federáciou (IFIM).
Francúzsky jazdec Louis-Marie Blondel, ktorý je v hre o tieto rekordy, dokázal dosiahnuť rýchlosť 271,515 km/h za hodinu pri letmom štarte na 1 km a 271,323 km/h za hodinu pri letmom štarte na 1 míľu na bezšmykovej verzii RW-5. V prípade obtekanej verzie dosiahol motocykel rýchlosť 289,787 km/h pri letovom štarte na 1 kilometer a 289,738 km/h pri letovom štarte na 1 míľu.
Gildo Pastor, prezident spoločnosti Venturi Group, k tomuto úspechu poznamenal: „Štyri nové svetové rýchlostné rekordy, aký úžasný darček k 15. výročiu nášho partnerstva! Štátna univerzita v Ohiu a my sme už držali päť rekordov a teraz ich máme deväť.“
RW-5 Voxan je elektromoto, ktorý je poháňaný lítium-iónovou batériou a 80-kW axiálnym motorom s permanentným magnetom chladeným kvapalinou. Je schopný vyvinúť krútiaci moment 180 Nm a výkon 107 koní.
Spolupráca štátu Ohio s francúzskym výrobcom
Tieto hodnoty sú typické pre elektrické pouličné motocykle, no v kombinácii s nízkou prednou časťou a hmotnosťou 150 kg umožňuje RW-5 dosiahnuť rýchlosť 289 km/h. To je takmer taká nízka hmotnosť, ako pri enduro motocykli s holou kostrou!
Motocykel má rázvor 1,68 m a celkovú dĺžku 2,57 m s kapotážou. Zostavil ho tím študentov inžinierstva Buckeye Current zo Štátnej univerzity v Ohiu, pričom konštrukčná kancelária Venturi Group poskytla vstupné informácie o dizajne motocykla, odpružení, batérii, prevodovke, nastavení a optimalizácii stability.
Spolupráca štátu Ohio s francúzskym výrobcom sa pôvodne dostala na titulky novín už v roku 2021, keď šesťnásobný majster sveta Max Biaggi vytvoril niekoľko rýchlostných rekordov pre elektrické motocykle na vtedajšom motocykli Voxan-Wattman. Talian dosiahol maximálnu rýchlosť viac ako 455 km/h na dvojprúdovke a stanovil niekoľko rekordov na vzdialenosti jeden kilometer, jedna míľa a štvrť míle.
Voxan v minulosti prekonal niekoľko rýchlostných rekordov vrátane titulu najrýchlejšieho vodíkového vozidla na svete v roku 2010. S maximálnou rýchlosťou 487,671 km/h za hodinu vytvoril Venturi VBB-2 rekord v elektrickej triede. Ktorý neskôr vytvorili aj jeho nasledovníci VBB 2.5 a VBB-3.
Toto je ďalší príklad toho, ako sa buduje priestor pre elektrické vozidlá. Model RW-5 sme skonštruovali s cieľom prekonať tento druh rekordu. Zároveň však slúži ako testovací priestor pre technológie s potenciálom pre budúce motocykle. Kým ten deň príde, vyrazíme do kancelárie na motorke so spaľovacími motormi.
Redakcia Auto trendy.
Súvisiace články:
Supermotocykel – elektrická motorka za 10 tisíc dolárov dosahuje rýchlosť 256 km/h
Suzuki GSX-8R je motocykel, ktorý chcete vlastniť. Je to majster v každej kategórii
Máte radi videá z motoristického športu? Toto bude to najdesivejšie, čo ste kedy videli
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.