5.10.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@PlanetCarNews).
Ponuku Peugeot 408 dopĺňa elektrická verzia s výkonom 210 k a dojazdom až 452 km Pred niekoľkými dňami ohlásený a na parížskom autosalóne 2024 očakávaný Peugeot E-408 je elektrická verzia francúzskeho crossover kupé.
Spočiatku bude k dispozícii v jedinej konfigurácii s jedným predným motorom s výkonom 210 k a maximálnym krútiacim momentom 345 Nm a je vybavený batériou NMC s čistou kapacitou 58,2 kWh, ktorá umožňuje deklarovaný dojazd až 452 km v cykle WLTP.
Táto pohonná jednotka sa pridáva k aktuálne dostupným benzínovým motorom: 1,2-litrovému motoru s výkonom 130 k, jeho mild-hybridnej verzii s výkonom 136 k a plug-in verziám s výkonom 180 a 225 k.
Peugeot E-408: dizajn
Elektrický Peugeot 408, postavený na platforme E-EMP2 (Efficient Modular Platform), má rovnaké rozmery ako spaľovacia verzia: dĺžka 4,69 m, šírka 1,85 m, výška 1,49 m a rázvor 2,79 m. Jeho uhladený a svalnatý štýl zostáva prakticky nezmenený. Čo sa však zmenilo, je dizajn 19-palcových kolies, na ktoré sa montujú špecifické pneumatiky s nízkym valivým odporom.
Veľkorysý rázvor umožňuje umiestniť batériu do spodnej časti vozidla, medzi obe nápravy, bez toho, aby to zmenšilo vnútorný priestor.
Nezmenený je interiér, v ktorom zostáva klasický Peugeot i-Cockpit s i-prepínačmi umiestnenými pod 10-palcovým centrálnym displejom, s pripojenou navigáciou a mapou TomTom, plánovačom trasy, hlasovým asistentom, ChatGPT a konektivitou s Apple CarPlay a Android Auto.
Objem batožinového priestoru je 471 litrov, teda rovnaký ako pri plug-in verziách, ale o 65 litrov menší ako pri benzínových a mild-hybridných verziách. Po sklopení operadiel zadných sedadiel dosiahne celkový objem 1 545 litrov.
Peugeot E-408, pohonné ústrojenstvo
Na riadenie pohonného ústrojenstva môžeš využiť tri rôzne jazdné režimy: Eco, Normal a Sport. Maximálny výkon systému sa v týchto režimoch pohybuje od 170 do 210 koní. Pomocou pádiel za volantom si môžeš nastaviť intenzitu rekuperácie pri brzdení a vybrať si jeden z troch režimov.
Pokiaľ ide o nabíjanie, elektrický Peugeot 408 je štandardne vybavený trojfázovou nabíjačkou s výkonom 11 kW, pričom pri jednosmernom prúde prijíma až 120 kW, aby sa z 20 na 80 % kapacity dostal za približne 30 minút. To umožňuje dojazd 62 kilometrov za niečo vyše 10 minút.
Peugeot E-408, ceny
Objednávky na Peugeot E-408 sa v Európe začínajú dnes, ale ceny zatiaľ nepoznáme. Vieme, že budú len dva stupne výbavy, Allure a GT, a že na výber bude päť farieb karosérie: Okenite White, Obsession Blue, Selenium Grey, Elisir Red a Black Pearl.
Pokiaľ ide o výbavu, Peugeot E-408 je štandardne vybavený tepelným čerpadlom, rôznymi asistenčnými systémami vodiča.
Redakcia Auto trendy.
Súvisiace články:
Peugeot robí šach mat s novými verziami SUV. Nekompromisné riešenie nedáva konkurencii šancu
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.