Novinky, Suv/Crossover, Tipy, Zaujímavosti,

Nový Peugeot E-408 odhalený ako crossover kupé na batérie

5.10.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@PlanetCarNews). Ponuku Peugeot 408 dopĺňa elektrická verzia s výkonom 210 k a dojazdom až 452 km Pred niekoľkými dňami ohlásený a na parížskom autosalóne 2024...

5.10.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@PlanetCarNews).

Ponuku Peugeot 408 dopĺňa elektrická verzia s výkonom 210 k a dojazdom až 452 km Pred niekoľkými dňami ohlásený a na parížskom autosalóne 2024 očakávaný Peugeot E-408 je elektrická verzia francúzskeho crossover kupé.

Spočiatku bude k dispozícii v jedinej konfigurácii s jedným predným motorom s výkonom 210 k a maximálnym krútiacim momentom 345 Nm
Foto: youtube.com/@PlanetCarNews

Spočiatku bude k dispozícii v jedinej konfigurácii s jedným predným motorom s výkonom 210 k a maximálnym krútiacim momentom 345 Nm a je vybavený batériou NMC s čistou kapacitou 58,2 kWh, ktorá umožňuje deklarovaný dojazd až 452 km v cykle WLTP.

Táto pohonná jednotka sa pridáva k aktuálne dostupným benzínovým motorom: 1,2-litrovému motoru s výkonom 130 k, jeho mild-hybridnej verzii s výkonom 136 k a plug-in verziám s výkonom 180 a 225 k.

Peugeot E-408: dizajn

Elektrický Peugeot 408, postavený na platforme E-EMP2 (Efficient Modular Platform), má rovnaké rozmery ako spaľovacia verzia: dĺžka 4,69 m, šírka 1,85 m, výška 1,49 m a rázvor 2,79 m. Jeho uhladený a svalnatý štýl zostáva prakticky nezmenený. Čo sa však zmenilo, je dizajn 19-palcových kolies, na ktoré sa montujú špecifické pneumatiky s nízkym valivým odporom.

Veľkorysý rázvor umožňuje umiestniť batériu do spodnej časti vozidla, medzi obe nápravy, bez toho, aby to zmenšilo vnútorný priestor.

Nezmenený je interiér, v ktorom zostáva klasický Peugeot i-Cockpit s i-prepínačmi umiestnenými pod 10-palcovým centrálnym displejom, s pripojenou navigáciou a mapou TomTom, plánovačom trasy, hlasovým asistentom, ChatGPT a konektivitou s Apple CarPlay a Android Auto.

Objem batožinového priestoru je 471 litrov, teda rovnaký ako pri plug-in verziách, ale o 65 litrov menší ako pri benzínových a mild-hybridných verziách. Po sklopení operadiel zadných sedadiel dosiahne celkový objem 1 545 litrov.

Peugeot E-408, pohonné ústrojenstvo

Na riadenie pohonného ústrojenstva môžeš využiť tri rôzne jazdné režimy: Eco, Normal a Sport. Maximálny výkon systému sa v týchto režimoch pohybuje od 170 do 210 koní. Pomocou pádiel za volantom si môžeš nastaviť intenzitu rekuperácie pri brzdení a vybrať si jeden z troch režimov.

Pokiaľ ide o nabíjanie, elektrický Peugeot 408 je štandardne vybavený trojfázovou nabíjačkou s výkonom 11 kW, pričom pri jednosmernom prúde prijíma až 120 kW, aby sa z 20 na 80 % kapacity dostal za približne 30 minút. To umožňuje dojazd 62 kilometrov za niečo vyše 10 minút.

Peugeot E-408, ceny

Objednávky na Peugeot E-408 sa v Európe začínajú dnes, ale ceny zatiaľ nepoznáme. Vieme, že budú len dva stupne výbavy, Allure a GT, a že na výber bude päť farieb karosérie: Okenite White, Obsession Blue, Selenium Grey, Elisir Red a Black Pearl.

Pokiaľ ide o výbavu, Peugeot E-408 je štandardne vybavený tepelným čerpadlom, rôznymi asistenčnými systémami vodiča.

Redakcia Auto trendy.

Súvisiace články:

Peugeot robí šach mat s novými verziami SUV. Nekompromisné riešenie nedáva konkurencii šancu

SUV Peugeot takmer za nič. Na Slovensku stačí 17 990 eur, aby ste si hneď vyzdvihli dobre vybavený exemplár

SUV značky Peugeot cestou na vrchol narazí na bariéru. Toto je nový veľmi lacný a rovnako dobrý konkurenčný model


Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.


Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.



Najčítanejšie

Odporúčame

Objasnené: Ako bude fungovať nové chladiace zariadenie pre jazdcov F1

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Michael Potts F1). Exkluzívny pohľad na fungovanie nového chladiaceho zariadenia, ktoré FIA schválila na rok 2025. Prototyp FIA pre nové…

Objavte slobodu bez káblov: Displej pre motorku, ktorý vám spríjemní každú jazdu!

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@MotoCheez). Displej EVKEY prináša technológie Android Auto a Apple CarPlay na vašu motorku jednoduchým a praktickým spôsobom. Je tiež vodotesný…

Robot zvyšujúci pevnosť konštrukcie sa presadil v mokrom betóne

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@아이티원-d4k). Keď si väčšina z nás predstaví čerstvo vyliaty betón, predstaví si materiál, ktorý by sa mal nechať vyschnúť čo…

Šokujúca pravda: Mikrovozidlá sú na cestách nebezpečnejšie než si myslíte!

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@CESVIMAP). Mikrovozidlá neabsolvujú tradičné nárazové testy, keďže ich typové schválenie to nevyžaduje. Napriek tomu, výsledky ukazujú, že kolízia s deformovateľnou…

Európske tradície zlomené: Prečo nový Mercedes CLA prichádza s čínskym motorom?

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@AutoInnovationZone). Najnovšia generácia modelu Mercedes CLA prichádza s revolučným hybridným systémom, ktorý kombinuje spaľovací a elektrický pohon. Čo však vzbudzuje…

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov