Novinky, Suv/Crossover, Tipy, Zaujímavosti,

Renault predstavuje koncept Emblème – vozidlo, ktoré znižuje emisie CO2 až o 90 %

5.10.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@PlanetCarNews). Renault zverejnil prvé fotografie konceptu Emblème, ktorý je víziou značky, ako znížiť emisie CO2. Aby spoločnosť Renault dosiahla čisté nulové emisie uhlíka do roku...

5.10.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@PlanetCarNews).

Renault zverejnil prvé fotografie konceptu Emblème, ktorý je víziou značky, ako znížiť emisie CO2. Aby spoločnosť Renault dosiahla čisté nulové emisie uhlíka do roku 2040 v Európe a do roku 2050 na celom svete v súlade so svojimi cieľmi, hľadá nové spôsoby výroby automobilov.

Renault predstavuje koncept Emblème – vozidlo, ktoré znižuje emisie CO2 až o 90 %.
Foto: youtube.com/@PlanetCarNews

Renault Emblème, ktorý značka predstaví vo svojom stánku na parížskom autosalóne od 14. do 20. októbra, predstavuje jeden z možných prístupov k znižovaniu emisií. Táto vízia rodinného vozidla má podobu laboratória, ktoré zahŕňa inovácie vyvinuté spoločnosťami Renault, Ampere a partnermi s cieľom splniť požiadavky na znečisťovanie životného prostredia.

Vychádzajúc z konceptu Scenic Vision H2-Tech z roku 2022, Renault Emblème ide o krok ďalej a znižuje emisie skleníkových plynov (CO2) o 90 % v porovnaní s ekvivalentným vozidlom vyrobeným v súčasnosti, aby počas celého životného cyklu vyprodukovalo len 5 ton CO2.

Nové predvádzacie auto Renault Embleme. Batéria s vodíkovým palivovým článkom pre rozšírený dojazd.

Renault chce urobiť revolúciu v segmente C

Na dosiahnutie tohto cieľa sa v rámci konceptu experimentovalo s recyklovanými materiálmi s nízkou uhlíkovou stopou, prírodnými materiálmi, výrobnými procesmi založenými výlučne na obnoviteľných zdrojoch energie, všeobecným využívaním opätovne použitých dielov, obehovosťou atď. To isté platilo aj pre technické rozhodnutia vrátane pohonného ústrojenstva.

Renault sa snaží o inovácie v segmente C a ďalších segmentoch a Emblème má podobu kombi s agresívnym a zároveň elegantným dizajnom, ktorý je maximálne aerodynamický. Vozidlo je dlhé 4,80 m a Renault tvrdí, že ponúka dostatok priestoru pre cestujúcich a ich batožinu aj na dlhé cesty.

Foto: youtube.com/@PlanetCarNews

Ako funguje pohonné ústrojenstvo nového konceptu?

Renault Emblème má dvojzdrojové elektrické poháňanie, ktoré je napájané dvoma spôsobmi:

„konvenčnou“ nabíjateľnou batériou, ktorá postačuje na každodenné používanie, a vodíkovým palivovým článkom na dlhšie cesty. Architektúra s pohonom zadných kolies, založená na platforme AmpR Medium. Umožňuje umiestniť rôzne komponenty pohonného ústrojenstva (elektromotor, batériu, palivový článok a nádrž na vodík). Pričom ťažisko zostáva nízko a rozloženie hmotnosti je dobré, uvádza spoločnosť.

Elektromotor s výkonom 217 k nevyužíva žiadne vzácne prvky a pohonná jednotka je napájaná z batérie NMC 40 kWh. Tá ponúka dojazd niekoľko stoviek kilometrov. Vodíkový palivový článok pracuje v nádrži s hmotnosťou 2,8 kg a poskytuje energiu potrebnú na dlhé cesty s maximálnou účinnosťou približne 60 %.

Táto konfigurácia maximalizuje všestrannosť tohto typu vozidla, ktoré je schopné prejsť až 1 000 km bez doplnenia paliva. No s dvoma zastávkami na doplnenie vodíka. Renault uvádza, že počas typickej cesty medzi Parížom a Marseille 75 % elektrickej energie spotrebovanej vozidlom vyrobí palivový článok. Pričom okrem vody nevznikajú žiadne iné emisie.

Redakcia Auto trendy.

Súvisiace články:

Značka končí s vozidlami SUV. Oznamuje pokračovanie radu kultových klasík

Elektrická verzia Peugeotu 408 bude mať oficiálnu premiéru na parížskom autosalóne

Najobľúbenejšie auto v Európe.


Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.



Najčítanejšie

Odporúčame

Majitelia starších modelov Volvo dostanú novoročný darček

5.10.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@Dailycarnews11). Väčšina výrobcov aktualizuje svoje informačno-zábavné systémy len pri facelifte alebo úplne novej generácii konkrétneho modelu. Vodiči starších vozidiel preto…

Prvé elektrické Ferrari sa blíži

5.10.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@Acriore). Podľa Benedetta Vignu, generálneho riaditeľa spoločnosti Maranello, sa prvé elektrické Ferrari objaví vo štvrtom štvrťroku 2025. Prvé elektrické Ferrari…

Európska únia schválila konečné clá na elektromobily vyrobené v Číne

5.10.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@dwnews). Európska únia schválila konečné clá na elektromobily vyrobené v Číne. Clá nadobudnú účinnosť v novembri tohto roka. Európska únia…

Aká je budúcnosť spoločnosti Seat, odchádza alebo nie?

5.10.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@CarswithJuanGasolina). Pred rokom sa hovorilo, že sa zmení na iný typ mobility. V akom stave sa nachádzame Pred rokom, začiatkom…

Je dovolené jazdiť na aute s hrdzavými časťami?

5.10.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@robertspaintcare4377). Aby mohli vozidlá jazdiť po cestách, musia spĺňať určité minimálne bezpečnostné kritériá. Ale ak sú na prahoch, karosérii alebo…

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov