5.10.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@PlanetCarNews).
Renault zverejnil prvé fotografie konceptu Emblème, ktorý je víziou značky, ako znížiť emisie CO2. Aby spoločnosť Renault dosiahla čisté nulové emisie uhlíka do roku 2040 v Európe a do roku 2050 na celom svete v súlade so svojimi cieľmi, hľadá nové spôsoby výroby automobilov.
Renault Emblème, ktorý značka predstaví vo svojom stánku na parížskom autosalóne od 14. do 20. októbra, predstavuje jeden z možných prístupov k znižovaniu emisií. Táto vízia rodinného vozidla má podobu laboratória, ktoré zahŕňa inovácie vyvinuté spoločnosťami Renault, Ampere a partnermi s cieľom splniť požiadavky na znečisťovanie životného prostredia.
Vychádzajúc z konceptu Scenic Vision H2-Tech z roku 2022, Renault Emblème ide o krok ďalej a znižuje emisie skleníkových plynov (CO2) o 90 % v porovnaní s ekvivalentným vozidlom vyrobeným v súčasnosti, aby počas celého životného cyklu vyprodukovalo len 5 ton CO2.
Renault chce urobiť revolúciu v segmente C
Na dosiahnutie tohto cieľa sa v rámci konceptu experimentovalo s recyklovanými materiálmi s nízkou uhlíkovou stopou, prírodnými materiálmi, výrobnými procesmi založenými výlučne na obnoviteľných zdrojoch energie, všeobecným využívaním opätovne použitých dielov, obehovosťou atď. To isté platilo aj pre technické rozhodnutia vrátane pohonného ústrojenstva.
Renault sa snaží o inovácie v segmente C a ďalších segmentoch a Emblème má podobu kombi s agresívnym a zároveň elegantným dizajnom, ktorý je maximálne aerodynamický. Vozidlo je dlhé 4,80 m a Renault tvrdí, že ponúka dostatok priestoru pre cestujúcich a ich batožinu aj na dlhé cesty.
Ako funguje pohonné ústrojenstvo nového konceptu?
Renault Emblème má dvojzdrojové elektrické poháňanie, ktoré je napájané dvoma spôsobmi:
„konvenčnou“ nabíjateľnou batériou, ktorá postačuje na každodenné používanie, a vodíkovým palivovým článkom na dlhšie cesty. Architektúra s pohonom zadných kolies, založená na platforme AmpR Medium. Umožňuje umiestniť rôzne komponenty pohonného ústrojenstva (elektromotor, batériu, palivový článok a nádrž na vodík). Pričom ťažisko zostáva nízko a rozloženie hmotnosti je dobré, uvádza spoločnosť.
Elektromotor s výkonom 217 k nevyužíva žiadne vzácne prvky a pohonná jednotka je napájaná z batérie NMC 40 kWh. Tá ponúka dojazd niekoľko stoviek kilometrov. Vodíkový palivový článok pracuje v nádrži s hmotnosťou 2,8 kg a poskytuje energiu potrebnú na dlhé cesty s maximálnou účinnosťou približne 60 %.
Táto konfigurácia maximalizuje všestrannosť tohto typu vozidla, ktoré je schopné prejsť až 1 000 km bez doplnenia paliva. No s dvoma zastávkami na doplnenie vodíka. Renault uvádza, že počas typickej cesty medzi Parížom a Marseille 75 % elektrickej energie spotrebovanej vozidlom vyrobí palivový článok. Pričom okrem vody nevznikajú žiadne iné emisie.
Redakcia Auto trendy.
Súvisiace články:
Značka končí s vozidlami SUV. Oznamuje pokračovanie radu kultových klasík
Elektrická verzia Peugeotu 408 bude mať oficiálnu premiéru na parížskom autosalóne
Najobľúbenejšie auto v Európe.
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.