6.10.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@GugasChannel).
Zvyčajne sa označujú ako Mercedes „v puding“. Dlhé roky boli synonymom pre taxíky, ale zdá sa, že ich dni sú spočítané.
V Nemecku je „pudingový“ Mercedes stále synonymom pre taxíky. Zaujímavé je, že takéto autá možno niekedy stretnúť aj na slovenských uliciach, kde po dlhých rokoch služby v mestách našich západných susedov končia svoj život.
Zdá sa však, že vozidlá Mercedes továrensky prerobené na taxíky sa pomaly stávajú minulosťou. Od januára do augusta tohto roku klesol ich predaj v Nemecku až o 71 % v porovnaní s rovnakým obdobím roku 2023.
V číslach to znamená 497 oproti 1 730 jednotkám. Z toho 127 kusov predstavujú modely triedy E (pokles o 90 %), 1 trieda B (-95 %) a zvyšok modely Vito.
Mercedes prepúšťa
Podľa denníka Handelsblatt Mercedes neustále stráca svoj podiel na nemeckom trhu s taxíkmi. Kým v roku 2019 to bolo 52 %, vlani to bolo 38 %. Tohtoročné údaje naopak ukazujú pokles o 13 %.
Je to spôsobené tým, že taxislužby sa začínajú čoraz viac obzerať po iných výrobcoch. V súčasnosti vedie Volkswagen vďaka úspechu dvoch modelov – Touran a osobná verzia Caddy.
Toyota v súčasnosti predáva viac taxíkov ako Mercedes. Japonci ponúkajú na nemeckom trhu špeciálne varianty modelov Corolla a RAV4.
Nemecko zatvorí svoju pobočku
Práve spoločnosť Daimler je považovaná za vynálezcu moderného taxíka. V roku 1896 vybavil motorový kočiar taxametrom. Mercedes v priebehu rokov zdôrazňoval aj svoje „tradičné partnerstvo s taxislužbou“, ktoré sa však v súčasnosti stáva minulosťou.
Ba, minulý rok generálny riaditeľ nemeckej značky – Ola Kallenius – oznámil, že prestane ponúkať modely, ktoré boli továrensky prerobené na taxíky. Okrem toho už nebude prevádzkovateľom poskytovať špeciálne zľavy.
„Po rozsiahlom testovaní a analýze trhu sme zistili, že predaj a miera inštalácie v osobnej doprave nie sú dostatočné na to, aby to bolo rentabilné,“ povedal Kallenus.
Nie veľký trh
Problémom je predovšetkým nie príliš veľký trh s taxíkmi v Nemecku. Ročne sa tu predá 6 000 až 7 000 takýchto vozidiel, čo je len malý zlomok celkového trhu s približne 2,8 milióna osobných automobilov.
Okrem toho, ako uviedol jeden z manažérov Mercedesu v novinách Handelsblatt, taxíky „nespĺňajú luxusné štandardy značky“. Dodal, že Audi a BMW sa tomuto segmentu trhu vyhýbajú (TU si môžete prečítať o Mercedese so 7 miliónmi najazdených kilometrov).
Napriek svojim plánom bude Mercedes ešte nejaký čas ponúkať triedu E na báze taxíkov. V blízkej budúcnosti sa už o jej prestavbu budú musieť postarať externé spoločnosti. A to spôsobí, že toto vozidlo bude pre prevádzkovateľov menej atraktívne.
Všeobecne panuje presvedčenie, že taxíky môžu pomôcť zvýšiť predaj modelov značky tým, že zákazníci majú možnosť si ich vyskúšať. Zdá sa však, že Mercedes už o to nemá záujem.
Mercedes „v pudingu“ na OTOMOTO
Mercedes triedy E kombi s najazdenými 675 000 km momentálne nájdete na OTOMOTO. Vozidlo bolo vyrobené v roku 2015 a poháňa ho 2-litrový turbodiesel s výkonom 136 koní.
Je lakované v klasickej „pudingovej“ farbe, má automatickú prevodovku a pohon zadných kolies. Cena? 8 600 EUR
„Mercedes-Benz triedy E 200 CDI T BlueEfficiency je synonymom luxusu, spoľahlivosti a prestíže. Vďaka svojej histórii nemeckého taxíka je vozidlo dokonalou ukážkou výnimočnej životnosti a schopnosti najazdiť veľké množstvo kilometrov, ktoré sú typické pre nemecké vozidlá taxislužby – môžeme sa dočítať v inzeráte.
„Nemecké taxíky sú známe svojím vynikajúcim servisom a kvalitou údržby. Pravidelná údržba a výmena dielov zabezpečuje, že tieto vozidlá sú v perfektnom technickom stave,“ uvádza osoba, ktorá ponúka toto vozidlo na predaj.
Redakcia Auto trendy.
Súvisiace články:
Bruno Sacco, autor najobľúbenejších modelov značky Mercedes, zomrel vo veku 90 rokov
Elektrický Mercedes triedy G prichádza a stojí celý majetok
Tu je nový Mercedes triedy G. Teraz výlučne s mäkkými hybridmi
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.