Novinky, Správy, Zaujímavosti,

McLaren W1: Najvýkonnejšie cestné vozidlo značky McLaren v histórii

7.10.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@McLarenAutomotiveTV). S výkonom 1 258 koní ide o najvýkonnejšie cestné vozidlo značky McLaren v histórii. V roku 1992 položil McLaren F1 základ pre všetky hyperautá....

7.10.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@McLarenAutomotiveTV).

S výkonom 1 258 koní ide o najvýkonnejšie cestné vozidlo značky McLaren v histórii. V roku 1992 položil McLaren F1 základ pre všetky hyperautá. V roku 2012 potom McLaren spôsobil revolúciu v tomto odvetví svojím prvým hybridným hyperautom P1.

Teraz, viac ako 30 rokov po pôvodnom F1, McLaren znovu objavuje tento segment so svojím doteraz najvýkonnejším cestným vozidlom.
Foto: youtube.com/@McLarenAutomotiveTV

Teraz, viac ako 30 rokov po pôvodnom F1, McLaren znovu objavuje tento segment so svojím doteraz najvýkonnejším cestným vozidlom.

McLaren W1 poháňa nový 4,0-litrový V-8 s dvojitým preplňovaním a asistenčnou batériou. Má výkon 1 258 koní a krútiaci moment 988 N.m, vďaka čomu dosiahne čas 0 – 100 km/h za 2,7 sekundy a elektronicky obmedzenú maximálnu rýchlosť 217 km/h – rovnako ako P1.

Čísla však hovoria len časť príbehu, aj keď sú pôsobivé

Nový motor – označovaný ako „MPH-8“ – bol skonštruovaný úplne od základu. Dosahuje výkon 916 koní a má najvyšší výkon spomedzi všetkých motorov McLaren, ktoré boli kedy vyrobené: 230 koní na liter. Jeho ľahký blok, tuhé ventilové ústrojenstvo a plazmou striekané otvory valcov mu pomáhajú dosiahnuť červenú hranicu 9 200 otáčok za minútu, zatiaľ čo dve turbodúchadlá twin-scroll ožívajú už pri 2 500 otáčkach za minútu.

K novému V-8 sa pripája „E-Modul“, ktorý pozostáva z elektromotora s radiálnym tokom, riadiacej jednotky motora a 1,4-kilowatthodinovej batérie. K výkonu benzínového motora pridáva ďalších 342 koní a umožňuje McLarenu W1 prejsť len na elektrinu necelých 1,6 kilometra. Lepšie ako nič.

Konštrukcia sa sústreďuje na nový monokokový podvozok

Prekvapujúce je, že nový E-Modul od McLarenu váži len 44 kilogramov. Celková hmotnosť všetkých hybridných komponentov sa v porovnaní s modelom P1 znížila o 88,2 kilogramu. McLaren W1 má suchú hmotnosť len 3 084 kilogramov. To je len o 9 kilogramov viac ako P1.

Výkon a krútiaci moment sa posielajú výlučne na zadné kolesá vďaka elektronickému diferenciálu a to všetko je spojené s osemstupňovou automatickou prevodovkou s elektronickým spätným chodom.

Konštrukcia sa sústreďuje na nový monokokový podvozok McLaren „Aerocell“, ktorý kombinuje pevnú polohu sedenia s nastavením volantu a pedálov a nové „Anhedral Doors“. Integrované sedadlá Aeorcell pomohli McLarenu ušetriť 2,8 cm rázvoru, zatiaľ čo Anhedral doors zlepšujú prúdenie vzduchu cez predné blatníky.

Jazdná výška v režime Race klesne vpredu o 1,5 palca a vzadu o 0,7 palca, zatiaľ čo dlhý zadný spojler sa po aktivácii predĺži až na 11,8 palca. Pri prudkom brzdení funguje aj ako vzduchová brzda.
Foto: youtube.com/@McLarenAutomotiveTV

McLaren W1 má hmotnosť len 3084 kg. To je len o 9 kg viac ako P1.

Viac ako 350 hodín v aerodynamickom tuneli

McLaren strávil s modelom W1 viac ako 350 hodín v aerodynamickom tuneli a otestoval viac ako 5 000 jednotlivých bodov, aby sa uistil, že ide o najaerodynamickejší supercar, aký kedy spoločnosť vyrobila.

W1 má zadné krídlo „Active Long Tail“ inšpirované F1 GTR z roku 1997, ktoré zlepšuje odpor vzduchu a zvyšuje prítlak. McLaren tvrdí, že toto auto má „schopnosť meniť tvar“ – a my tomu veríme. Rozdeľovač prúdenia vzduchu na streche (prvý v McLarene určenom na pouličné použitie) posiela čerstvý vzduch do motorového priestoru, zatiaľ čo aktívne predné a zadné krídlo pomáhajú v režime Race vytvárať prítlak 772, resp. 1 433 kilogramov. Celkový prítlak modelu W1 je 2 205 libier.

Jazdná výška v režime Race klesne vpredu o 1,5 palca a vzadu o 0,7 palca, zatiaľ čo dlhý zadný spojler sa po aktivácii predĺži až na 11,8 palca. Pri prudkom brzdení funguje aj ako vzduchová brzda. Tu je jeho vzhľad v akcii:

Aby sa všetok tento výkon udržal v kontakte s vozovkou, W1 sa štandardne dodáva s pneumatikami Pirelli P Zero Trofeo RS s rozmermi 265/35 vpredu a 335/30 vzadu.
Foto: youtube.com/@McLarenAutomotiveTV

Pod klzkou karosériou sa nachádza nový systém Race Active Chassis Control III od McLarenu, ktorý je možné konfigurovať v troch rôznych nastaveniach: Comfort, Sport a Race. Kované šesťpiestikové strmene vpredu a štvorpiestikové vzadu s karbón-keramickými kotúčmi pomáhajú rýchlo znížiť rýchlosť W1. Z rýchlosti 100km/h zastaví McLaren W1 na 95 metroch. Z rýchlosti 124 míľ za hodinu mu to trvá len 328 stôp.

Kokpit má 8,0-palcový dotykový displej

Aby sa všetok tento výkon udržal v kontakte s vozovkou, W1 sa štandardne dodáva s pneumatikami Pirelli P Zero Trofeo RS s rozmermi 265/35 vpredu a 335/30 vzadu. McLaren ponúka aj pneumatiky P Zero R na bežnejšie použitie na ceste a pneumatiky Pirelli P Zero Winter 2.

Kokpit má 8,0-palcový dotykový displej s kompatibilitou so systémami Apple CarPlay a Android Auto, ako aj s pripojeniami USB-A a USB-C. A malá polička za sedadlami ponúka až 4,1 kubického metra úložného priestoru vo vozidle.

Cena za tento neuveriteľný výkon? Úctihodných 1 900 000€. McLaren vyrobí len 399 exemplárov modelu W1 a ako sa dalo očakávať, všetky sú už obsadené.

Redakcia Auto trendy.

Súvisiace články:

McLaren potvrdzuje názov svojho nového hyperauta. W1 oficiálne debutuje 6. októbra

McLaren už nie je britský. Bahrajnský fond dokončil transakciu

McLaren je už v úplnom vlastníctve fondu so sídlom v Bahrajne. To by mohla byť dobrá správa


Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.


Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.



Najčítanejšie

Odporúčame

SUV vládnu svetu, ale Mazda6 stále žije! Prečo sa tento sedan nevzdáva?

25.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@SpecialCar96). V ére dominancie SUV vozidiel sú mnohí motoristi stále uchvátení predstavou nového sedanu. Mazda priznáva, že aj ona by…

Toto nie je sci-fi – Mercedes práve predstavil technológie, ktoré zmenia každé auto na planéte!

25.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@AutoInsider-512). Brzdy začlenené priamo do elektromotora, karoséria posiata solárnymi panelmi a batériové články s individuálnym ovládaním – takto si Mercedes…

Ferrari 2025: Všetky nové pripravované modely

25.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@YouCarTV). Rok 2025 bude pre Ferrari historickým rokom. Značka z Maranella sa chystá uviesť na trh svoj prvý plne elektrický…

SUV z iného sveta? Zoznámte sa s iCAR V23 CYBERSPACE – jedinečný zážitok na dosah

25.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@UTAKGROUP). Na autosalóne v čínskom Guangzhou, ktorý odštartoval minulý týždeň, zažiarila kybernetická verzia kompaktného SUV s názvom iCAR V23. Tento…

Šokujúce odhalenie: Prečo má táto značka najvyššiu mieru smrteľných nehôd zo všetkých áut?

25.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@WhamBaamTeslacam). Nedávna štúdia odhalila znepokojujúce štatistiky týkajúce sa dopravných nehôd vozidiel značky Tesla, ktoré v posledných rokoch vykazujú vyššiu nehodovosť…

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov