Novinky, Správy, Zaujímavosti,

Rotačný detonačný raketový motor pre nadzvukové rýchlosti, ktorý bude lietať v roku 2025

8.10.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: https://www.youtube.com/@venusaerospace). Kedy prázdna skúmavka nie je prázdna skúmavka? Keď je to ramjet, ktorý využíva technológiu rotačnej detonácie na pohon lietadiel hypersonickou rýchlosťou. Príkladom je nový...

8.10.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: https://www.youtube.com/@venusaerospace).

Kedy prázdna skúmavka nie je prázdna skúmavka? Keď je to ramjet, ktorý využíva technológiu rotačnej detonácie na pohon lietadiel hypersonickou rýchlosťou. Príkladom je nový motor Venus Detonation Ramjet 2000 lb Thrust Engine (VDR2) spoločnosti Venus Aerospace.

Kedy prázdna skúmavka nie je prázdna skúmavka? Keď je to ramjet, ktorý využíva technológiu rotačnej detonácie na pohon lietadiel hypersonickou rýchlosťou.
Foto: https://www.youtube.com/@venusaerospace

Jednou z najväčších výziev je skonštruovať motory, ktoré umožnia trvalý hypersonický let. Musíme vyvinúť technológie, ktoré zvládnu extrémne vysoké teploty a umožnia motorom poskytovať dostatočný ťah počas celého letu. Až keď vyriešime tento problém, budeme môcť hovoriť o praktickom využití hypersonických lietadiel.

Späť do nižších výšok

V súčasnosti hypersonické systémy fungujú najmä na princípe kĺzavých telies. Rakety vynesú tieto telesá do veľkej výšky a rýchlosti, následne sa zrýchlia na viac ako Mach 5 počas kĺzavého letu. Späť do nižších výšok. Ak však chcete postaviť dopravné lietadlo, ktoré dokáže preletieť zo San Francisca do Tokia za jednu hodinu, potrebujete niečo, čo sa viac podobá prúdovému motoru.

VDR2, ktorý bol predstavený na nedávnom Up.Summit v Bentonville v Arkansase, vyzerá pri pohľade na výrez smiešne jednoducho, pretože je to v podstate prázdna rúra bez pohyblivých častí. Je to preto, že ide hlavne o ramjet, kde je vstupujúci vzduch stláčaný rýchlosťou motora pohybujúceho sa dopredu, a nie otáčajúcimi sa lopatkami turbíny ako v bežnom prúdovom motore.

Dôvodom, prečo je ramjet atraktívny pre hypersonický let, je skutočnosť, že vďaka mechanickej jednoduchosti a absencii pohyblivých častí znesie oveľa vyššie teploty ako konvenčný motor. Je to dôležité, pretože vzduch prúdiaci do motora pri hypersonických rýchlostiach môže vnútornú teplotu motora zvýšiť až na 2 130 °C, čím by rýchlo roztavil lopatky turbíny a iné podobné súčiastky

Motor s nízkym odporom

Existuje však priestor na zlepšenie. VDR2 ide o krok ďalej tým, že obsahuje rotačný detonačný raketový motor (RDRE), ktorý prekonáva obmedzenia raketového alebo prúdového motora použitím ďalšieho nového princípu – opäť bez pohyblivých častí. Časť RDRE motora VDR2 pozostáva z dvoch koaxiálnych valcov, medzi ktorými je medzera. Do medzery sa vstrekne zmes paliva a oxidantu a zapáli sa.

Výsledkom je motor s nízkym odporom, ktorý sa vyvíja v spolupráci so spoločnosťou Velontra a nadväzuje na predchádzajúci projekt spoločnosti Venus Aerospace. Má vysoký ťah a účinnosť potrebnú na pohon lietadla do rýchlosti Mach 6 a výšky 52 000 m a je o 15 % účinnejší ako bežné motory, ak spoločnosť Venus Aerospace splní svoje súčasné konštrukčné ciele.

„Vďaka tomuto motoru sa hypersonická ekonomika stáva realitou,“

povedal technický riaditeľ spoločnosti Venus Aerspace Andrew Duggleby.

„Sme nadšení, že môžeme spolupracovať so spoločnosťou Velontra na dosiahnutí tejto revolúcie vo vysokorýchlostných letoch. Vzhľadom na jej odborné znalosti v oblasti vysokorýchlostného spaľovania vzduchu.“

Očakáva sa, že VDR2 uskutoční svoj prvý skúšobný let v testovacom bezpilotnom lietadle budúci rok.

Redakcia Auto trendy.

Súvisiace články:

Nový svetový rekord v Guinnessovej knihe. Toto SUV prešlo na jedno nabitie 916,7 kilometra

Technológiu hands-free Ford BlueCruise možno používať na vybraných diaľniciach v Európe

Kríza skupiny a zrušenie modelov? Toto je odpoveď spoločnosti Ford


Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.


Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.



Najčítanejšie

Odporúčame

Faceliftované Mitsubishi ASX: Nové technológie, lepšia výbava, ale čo bezpečnosť?

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@EuroNCAP_forsafercars). Mitsubishi ASX sa podrobilo testovaniu EuroNCAP – je toto SUV naozaj bezpečné? Malé SUV dostalo facelift, aby si viedlo…

Prečo riskovať pokutu? Naučte sa kedy a ako používať zadné hmlové svetlá!

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@toyotamy). Zákon prikazuje montovať na vozidlá zadné hmlové svetlá. Za ich nesprávne používanie hrozí pokuta. Kedy by sme ich mali…

Osem dôvodov, prečo sa motorky stanú vašou novou závislosťou: Prestaňte sa obmedzovať autami!

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@chaseontwowheels). Jazdenie na autách ma fascinuje čoraz menej, zatiaľ čo motorky ma úplne očarili. Po dôkladnom zamyslení som prišiel k…

Marcopolo uvádza na trh Nomade: 4×4 dieselový obytný automobil

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@BMWvsOMEGA). Vďaka špičkovej technológii a exkluzívnemu dizajnu spája Nomade robustnosť a pohodlie. Marcopolo Motorhome, divízia spoločnosti Marcopolo S.A., práve predstavila…

Objasnené: Ako bude fungovať nové chladiace zariadenie pre jazdcov F1

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Michael Potts F1). Exkluzívny pohľad na fungovanie nového chladiaceho zariadenia, ktoré FIA schválila na rok 2025. Prototyp FIA pre nové…

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov