11.10.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock/Mounir Taha).
Cestovanie lietadlom je pre mnohých ľudí spojené s veľkým stresom. Všetky procedúry spojené s odbavením, bezpečnostnými kontrolami, hľadaním východov, no a potom ešte musíte nejako prežiť let. Niektorí ľudia majú v hlave viac problémov. Ukazuje sa, že jedným z nich môže byť aj potravinová alergia, ako sa o tom presvedčila 29-ročná žena.
Začiatkom októbra sa na sociálnych sieťach objavili zábery 29-ročnej Ellie Brelisovej, ktorá so slzami v očiach opisuje nepríjemnú situáciu, ktorá sa jej stala počas letu. Hoci žena už predtým viackrát využila služby leteckej spoločnosti, tentoraz ju požiadali, aby opustila lietadlo. Tentoraz jej odmietli nastúpiť na palubu, pretože sa ukázalo, že jej prekáža potravinová alergia.
Žena bola vyvedená z paluby. „Stala sa z toho aféra. Bola som v rozpakoch“
Letecká spoločnosť ma vyhodila z lietadla, pretože mám alergiu na potraviny
– začala autorka videa.
Mala som ísť domov, aby som zajtra ráno mohla navštíviť svojho lekára, pretože som bojovala s naozaj vážnym zdravotným problémom. – Vysvetlila, že služby linky využila už mnohokrát a zakaždým informovala personál o svojej alergii na mäkkýše a o tom, kde má uložené lieky, ktoré jej majú podať v prípade záchvatu. To urobila aj tentoraz. Výsledok bol však iný, ako zamýšľala.
Z celej situácie sa rýchlo stal škandál, do ktorého sa zrazu zapojilo veľa ľudí. A ja som bola v rozpakoch a prekvapená, že to prerástlo do takého veľkého problému. Najmä preto, že som predtým letel už viackrát a zakaždým som urobil presne tie isté veci, aby som si zaistil bezpečnosť počas letu.
– vysvetlila v rozhovore pre New York Post. Letuška odmietla Brelisovú pustiť a vyviedla ju z lietadla. Žena nahrala srdcervúce video, keď sedela na letisku a sledovala, ako jej lietadlo odlieta – spolu s jej batožinou.
V ďalšom videu vysvetlila, že zamestnanci leteckej spoločnosti museli kontaktovať zdravotníkov, aby potvrdili, či žena vôbec môže letieť lietadlom. Až potom jej dovolili letieť, ale v neskorších hodinách a bez záruky bezpečného miesta pre ňu. V rozhovore pre NY Post vysvetlila, že si vždy vyberá miesto na konci lietadla a ubezpečuje sa, že jej najbližší spolucestujúci sú informovaní o jej alergii a požiadaní, aby nejedli mäkkýše.
Brelisovú celá situácia natoľko nahnevala, že zrušila služby tejto konkrétnej leteckej spoločnosti a rozhodla sa letieť s iným dopravcom. Tentoraz cesta prebehla bez komplikácií a žena sa dostala domov. Nechuť však zostala.
Ako letecká spoločnosť rieši zdravotné problémy cestujúcich?
Letecká spoločnosť sa však bráni pravidlami, ktoré možno nájsť na jej webovej stránke. Cestujúcim sa odporúča, aby pred letom vyplnili príslušný formulár. Aj napriek tomu však personál nemôže zabezpečiť stopercentnú bezpečnosť v súvislosti s možným záchvatom vyvolaným alergiou, okrem iného aj tým, že ostatným cestujúcim zakáže mať výrobky s daným alergénom.
A toto riziko si Brelis uvedomuje. – Pri lietaní si vždy uvedomujem riziká. Lietanie je však súčasťou môjho života a myslím si, že by sme ho mali mať možnosť absolvovať všetci bez ohľadu na to, či môžu jesť mäkkýše alebo orechy,“ vyjadrila sa.
Redakcia Auto trendy.
Súvisiace články:
Čo sa stane, ak v lietadle nezapnete režim lietadla? Nie každý pozná dôsledky
Dovolenkový let sa zmenil na nočnú moru. Hromadné zvracanie na palube. Na letisku čakalo 15 sanitiek
Chvíle hrôzy na palube Airbusu, vyslaný signál „Mayday“. Krupobitie odtrhlo kus lietadla
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.