14.10.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@VisionEffecttvTR).
Je tu nový supercar s plochou šesťkou, ale nie je to Porsche Ak máte pocit, že na trhu nie je dostatok ultra drahých superaut, máme pre vás dobrú správu. Po minuloročnom divokom speedsteri Half11.

Foto: youtube.com/@VisionEffecttvTR
Inšpirovanom pretekmi IndyCar
Kalifornská spoločnosť Oilstainlab vracia s modelom 2026 HF-11, ktorý je váš za kniežacku sumu 16400 00 milióna EUR. Čo je to? Stroj s motorom uprostred a pohonom zadných kolies, ktorý váži menej ako Mazda Miata, ale má viac ako tri a pol krát väčší výkon.
Spoločnosť Oilstainlab, ktorú založili automobiloví dizajnéri Nikita a Iliya Bridanovci, konštruuje ľahké kupé s plochým šesťvalcovým motorom. Človek by bol v pokušení povedať, že ide o pohonnú jednotku pochádzajúcu od Porsche, ale bratia dvojičky pre Car and Driver uviedli, že motor s prirodzeným nasávaním nemá pôvod v Zuffenhausene. 4,5-litrový agregát pumpuje 650 koní a točí až do kričiacich 12 000 otáčok za minútu. Akoby to nebolo dosť vzrušujúce, k dispozícii je šesťstupňová manuálna alebo sedemstupňová sekvenčná prevodovka.
Aby sa udržala hmotnosť na úrovni 2 000 kg, HF-11 kombinuje monokok z uhlíkových vlákien s celokarbónovou karosériou a kovanými kolesami s centrálnym zámkom. Uvažuje sa o ručne tepanej hliníkovej karosérii, ale len ak Oilstainlab nájde vhodného človeka na ručnú prácu. Plánuje sa aj variant len na okruhy s 18-palcovými kolesami na oboch nápravách a pneumatikami Michelin Pilot Sport Legends. Model určený na ulicu bude mať 19-palcové predné a 20-palcové zadné zliatiny s gumami Michelin Pilot Sport Cup 2 R.
Ide o plnohodnotný superautomobil
Okrem šesťvalcového motora vyvíja Oilstainlab model HF-11 aj pre plne elektrický pohon. Ten má ponúknuť výkon 860 koní, ale bude stáť o 500 000 dolárov viac ako benzínový model, 2,35 milióna dolárov. Elektrický variant bude podľa očakávania ťažší, pričom Top Gear tvrdí, že spoločnosť plánuje dosiahnuť pohotovostnú hmotnosť 2 101 kg. Aj tak sa však zdá, že zníženie hmotnosti o približne 100 kg je primerané, najmä po montáži objemnej 80 kWh batérie.

Foto: youtube.com/@CarPassion_18
Hoci ide o plnohodnotný superautomobil, HF-11 bude mať na palube množstvo vychytávok vrátane klimatizácie, digitálneho spätného zrkadla, elektrických a vyhrievaných zrkadiel spolu s cúvacou kamerou. Sedadlá sú posuvné, zatiaľ čo pedále a volant sú nastaviteľné. Každé z 25 vozidiel plánovaných do výroby sa bude dodávať v balení s dvojicou prilieb vo dverách. Aj s nasadenou prilbou sa dovnútra zmestia vysokí majitelia merajúci 180 cm.
Odpruženie pushrod s nastaviteľnými tlmičmi Öhlins
V technickom liste sa uvádza odpruženie pushrod s nastaviteľnými tlmičmi Öhlins a rozloženie hmotnosti v pomere 45:55. Vpredu sú šesťpiestikové strmene s 394 mm kotúčmi a vzadu štvorpiestikové strmene s 390 mm kotúčmi. Medzi ďalšie pozoruhodné prvky patrí diferenciál s obmedzeným preklzom a tie efektné motýlie dvere.
Ak vás zaujímajú rozmery, HF-11 je dlhý 170 palcov, široký 80 palcov a vysoký 44 palcov, pričom rázvor náprav je 106,8 palca. Oilstainlab odhaduje podľa EPA spotrebu paliva na 14 míľ na galón v meste a 26 mpg na diaľnici. Palivová nádrž bude dostatočne veľká na 94 litrov.
Po oficiálnom odhalení je ďalším krokom uvedenie funkčného prototypu na jar budúceho roka a nakoniec spustenie obmedzenej výroby. Nájsť 25 kupcov v už aj tak mimoriadne preplnenom segmente však nebude jednoduché, keďže Oilstainlab nemá meno zavedených hráčov.
Redakcia Auto trendy.
Súvisiace články:
Alfa Romeo predstavila špeciálnu edíciu SuperSport pre Giulia a Stelvio Quadrifoglio
Alfa Romeo 33 Stradale: Staré a nové v porovnaní
Ikona sa vracia k životu. Lancia sa reaktivuje vo veľkom štýle
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News a na Facebooku.