14.10.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@carsbyml).
Stačí otvoriť noviny, aby ste videli, že Stellantis zažil lepšie časy. Najmä talianske značky tohto veľkého konglomerátu sa zdajú byť vo voľnom páde, pretože elektrická transformácia neprebieha tak ľahko, ako si rôzni vrcholoví manažéri predstavovali.
Okrem obáv z dojazdu a zostatkovej hodnoty je pre mnohých stále rozhodujúcim faktorom vysoká cena elektromobilov. Túto situáciu má teraz napraviť nový spoločný podnik Stellantisu a čínskeho výrobcu elektromobilov Leapmotor.
Spoločnosť Stellantis založila nový podnik, Leapmotor International B.V., ktorý spoluvlastní s Leapmotorom. Stellantis v tomto spoločnom podniku drží 51% podiel a Leapmotor 49%. Cieľom spoločnosti so sídlom v Amsterdame je poskytovať „technologicky orientované a cenovo dostupné riešenia elektrickej mobility pre globálnych zákazníkov“. Stellantis tiež investoval 1,5 miliardy EUR do globálnej skupiny Leapmotor, čím získal približne 21 % spoločnosti.
Obchodné operácie v Európe boli spustené len minulý mesiac. Spoločnosť začala s konkurenčným modelom Dacia Spring T03 a rodinným SUV C10. Obe vozidlá si v našich prvých testoch viedli prekvapivo dobre. Sú pôsobivé najmä z hľadiska pomeru ceny a výkonu, čo je presne to, čo Stellantis práve teraz chce a potrebuje.
Na parížskom autosalóne 2024 (14. až 20. októbra) teraz Leapmotor predstaví ďalšie dve novinky pre európsky trh – kompaktný crossover B10 a šesťmiestne vozidlo C16.
Svetová premiéra pre B10
O kompaktnom crossoveri toho zatiaľ veľa nevieme. Samotný Leapmotor hovorí o „C-SUV“, ktoré bude konkurovať „v najdôležitejšom európskom segmente“. Ide o prvý model radu B spoločnosti Leapmotor, ktorý predstavuje „dôležitý míľnik pre rast značky v Európe“.
Okrem obvyklého marketingového bla-bla sa dozvedáme, že B10 je založený na architektúre LEAP 3.5 a má byť uvedený na trh v roku 2025. Na jedinej priloženej fotografii vidíme maskovaný prototyp, ktorý vyzerá ako o niečo vyšší kompaktný automobil a zdá sa, že má proporcie Volkswagenu ID.3.
Európska premiéra modelu C16
Model C16 je podľa všetkého natiahnutou verziou modelu C10, ktorý sa začne dodávať do konca roka. S dĺžkou 4,91 metra ponúka priestor pre tri rady sedadiel s konfiguráciou 2+2+2. Rázvor náprav je 2,83 metra.
Vozidlo je na trhu v Číne od apríla 2024. Má pohon zadných kolies a jeden elektromotor s výkonom 292 k a krútiacim momentom 360 Nm. Motor je napájaný z batérie LFP s kapacitou 67,7 kWh. Leapmotor hovorí o 800-voltovej platforme a rýchlosti nabíjania jednosmerným prúdom 180 kW. To by malo umožniť nabitie modelu C16 z 30 na 80 percent za 15 minút. Pri plnom nabití má nové elektrické SUV podľa čínskej meracej metódy CLTC dojazd 323 kilometrov.
Uvidíme, či sa všetky tieto údaje zmenia pre európsky trh. Na parížskom veľtrhu sa predstavia aj modely T03 a C10.
Redakcia Auto trendy.
Súvisiace články:
Leapmotor je čínské elektro. Cena: radšej si sadnite
Leapmotor uvedie na trh konkurenta modelu Kia EV3
Úplne nové čínske SUV sa dostane do európskeho cenníka. Stellantis ho už naložil na loď
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.