Elektro, Novinky, Suv/Crossover, Zaujímavosti,

Leapmotor predstavuje na parížskom autosalóne dva nové modely

14.10.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@carsbyml). Stačí otvoriť noviny, aby ste videli, že Stellantis zažil lepšie časy. Najmä talianske značky tohto veľkého konglomerátu sa zdajú byť vo voľnom páde, pretože...

14.10.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@carsbyml).

Stačí otvoriť noviny, aby ste videli, že Stellantis zažil lepšie časy. Najmä talianske značky tohto veľkého konglomerátu sa zdajú byť vo voľnom páde, pretože elektrická transformácia neprebieha tak ľahko, ako si rôzni vrcholoví manažéri predstavovali.

Leapmotor predstavuje na parížskom autosalóne dva nové modely.
Foto: youtube.com/@carsbyml

Okrem obáv z dojazdu a zostatkovej hodnoty je pre mnohých stále rozhodujúcim faktorom vysoká cena elektromobilov. Túto situáciu má teraz napraviť nový spoločný podnik Stellantisu a čínskeho výrobcu elektromobilov Leapmotor.

Spoločnosť Stellantis založila nový podnik, Leapmotor International B.V., ktorý spoluvlastní s Leapmotorom. Stellantis v tomto spoločnom podniku drží 51% podiel a Leapmotor 49%. Cieľom spoločnosti so sídlom v Amsterdame je poskytovať „technologicky orientované a cenovo dostupné riešenia elektrickej mobility pre globálnych zákazníkov“. Stellantis tiež investoval 1,5 miliardy EUR do globálnej skupiny Leapmotor, čím získal približne 21 % spoločnosti.

2024 Leapmotor C16.

Obchodné operácie v Európe boli spustené len minulý mesiac. Spoločnosť začala s konkurenčným modelom Dacia Spring T03 a rodinným SUV C10. Obe vozidlá si v našich prvých testoch viedli prekvapivo dobre. Sú pôsobivé najmä z hľadiska pomeru ceny a výkonu, čo je presne to, čo Stellantis práve teraz chce a potrebuje.

Na parížskom autosalóne 2024 (14. až 20. októbra) teraz Leapmotor predstaví ďalšie dve novinky pre európsky trh – kompaktný crossover B10 a šesťmiestne vozidlo C16.

Svetová premiéra pre B10

O kompaktnom crossoveri toho zatiaľ veľa nevieme. Samotný Leapmotor hovorí o „C-SUV“, ktoré bude konkurovať „v najdôležitejšom európskom segmente“. Ide o prvý model radu B spoločnosti Leapmotor, ktorý predstavuje „dôležitý míľnik pre rast značky v Európe“.

B10 je založený na architektúre LEAP 3.5 a má byť uvedený na trh v roku 2025.
Foto: youtube.com/@UON-News-EV

Okrem obvyklého marketingového bla-bla sa dozvedáme, že B10 je založený na architektúre LEAP 3.5 a má byť uvedený na trh v roku 2025. Na jedinej priloženej fotografii vidíme maskovaný prototyp, ktorý vyzerá ako o niečo vyšší kompaktný automobil a zdá sa, že má proporcie Volkswagenu ID.3.

Európska premiéra modelu C16

Model C16 je podľa všetkého natiahnutou verziou modelu C10, ktorý sa začne dodávať do konca roka. S dĺžkou 4,91 metra ponúka priestor pre tri rady sedadiel s konfiguráciou 2+2+2. Rázvor náprav je 2,83 metra.

Vozidlo je na trhu v Číne od apríla 2024. Má pohon zadných kolies a jeden elektromotor s výkonom 292 k a krútiacim momentom 360 Nm. Motor je napájaný z batérie LFP s kapacitou 67,7 kWh. Leapmotor hovorí o 800-voltovej platforme a rýchlosti nabíjania jednosmerným prúdom 180 kW. To by malo umožniť nabitie modelu C16 z 30 na 80 percent za 15 minút. Pri plnom nabití má nové elektrické SUV podľa čínskej meracej metódy CLTC dojazd 323 kilometrov.

Uvidíme, či sa všetky tieto údaje zmenia pre európsky trh. Na parížskom veľtrhu sa predstavia aj modely T03 a C10.

Redakcia Auto trendy.

Súvisiace články:

Leapmotor je čínské elektro. Cena: radšej si sadnite

Leapmotor uvedie na trh konkurenta modelu Kia EV3

Úplne nové čínske SUV sa dostane do európskeho cenníka. Stellantis ho už naložil na loď


Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.


Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.



Najčítanejšie

Odporúčame

Objasnené: Ako bude fungovať nové chladiace zariadenie pre jazdcov F1

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Michael Potts F1). Exkluzívny pohľad na fungovanie nového chladiaceho zariadenia, ktoré FIA schválila na rok 2025. Prototyp FIA pre nové…

Robot zvyšujúci pevnosť konštrukcie sa presadil v mokrom betóne

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@아이티원-d4k). Keď si väčšina z nás predstaví čerstvo vyliaty betón, predstaví si materiál, ktorý by sa mal nechať vyschnúť čo…

Šokujúca pravda: Mikrovozidlá sú na cestách nebezpečnejšie než si myslíte!

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@CESVIMAP). Mikrovozidlá neabsolvujú tradičné nárazové testy, keďže ich typové schválenie to nevyžaduje. Napriek tomu, výsledky ukazujú, že kolízia s deformovateľnou…

Európske tradície zlomené: Prečo nový Mercedes CLA prichádza s čínskym motorom?

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@AutoInnovationZone). Najnovšia generácia modelu Mercedes CLA prichádza s revolučným hybridným systémom, ktorý kombinuje spaľovací a elektrický pohon. Čo však vzbudzuje…

Hit v úspore nákladov: Prečo Dacia Sandero (nielen) v Nemecku valcuje konkurenciu!

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@DeepEnergy26). Dacia Sandero s plynovou inštaláciou je v súčasnosti najlacnejším novým vozidlom v Nemecku. Prejdenie 1 km týmto vozidlom stojí…

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov