15.10.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@AssociatedPress).
90. ročník je v centre pozornosti. Návštevnosť je dobrá a nechýbajú ani nové výrobky, ale základnou témou je neistota. Sú autosalóny odsúdené na zánik? Vôbec nie: v Paríži sa od včera až do 20. októbra opäť rozsvietia svetlá. 48 automobilových značiek, desiatky svetových premiér a nabitý kalendár konferencií pripomínajúci staré dobré časy.
Aj keď sú prvé svetlá úchvatné, treba mať na pamäti jeden dôležitý nevypovedaný fakt: tento autosalón sa zrodil z nevyhnutnosti – nevyhnutnosti diktovanej inštinktom prežitia automobilového priemyslu, ktorý je ťažko skúšaný prebiehajúcou transformáciou a štrukturálnou krízou tohto odvetvia. Tá generuje varovania pred ziskom, reorganizácie spoločností a predovšetkým neistotu.
Sú tam všetci
Takže všetci, ktorí tam musia byť, sú v Paríži. Skupina Volkswagen, ktorá vyrába viac, ako predáva, a bude musieť zatvoriť niektoré továrne; Stellantis, ktorý musí presvedčiť spotrebiteľov (a akcionárov), že ponúka životaschopné multienergetické autá, aby zvýšil predaj v roku 2025; a Nemci z BMW, ktorí videli ďalej ako ostatní, ale musia zostať v rovnováhe medzi tromi kontinentmi, vyhnúť sa európskym clám voči Číňanom a následným represiám pekinskej vlády.
Renault je tu v úlohe hostiteľa vďaka silnému vedeniu Lucu De Meo a je tu dokonca aj Tesla, ktorá sa doteraz veľtrhov nezúčastňovala, pretože bola „stará“.
Nechýba ani Čína
A potom sú tu samozrejme Číňania, tí s najširšími ramenami ako BYD, ale aj ďalšie značky, ktoré práve prišli do Európy a ktoré chcú v Paríži na jednej strane predstaviť svoje výrobky a zároveň pochopiť, ako fungujú autá na tejto strane sveta, kde je všetko zložitejšie.
Na druhej strane, na Mondial de l’Automobile nie sú prítomné luxusné značky (Ferrari, Lamborghini, McLaren atď.), ktoré z definície pociťujú krízu. Škoda pre verejnosť, ktorá by bola rada, keby sa jej opäť začalo snívať. Ale nie je tu ani pevná skupina ako Toyota a celý svet japonských a kórejských značiek, s výnimkou značky Kia, ktorá dala prednosť účasti na oslave uvedenia svojho nového elektromobilu.
Ešte nikdy nám súpis účastníkov (a neprítomných) neposkytol takú jasnú predstavu o súčasnej situácii. Dobrou správou je, že Mondial de l’Automobile – ako formát – je opäť miestom, kde odvetvie, ktoré si namýšľalo, že môže ísť samo, pracuje ako tím.
Len spoločne totiž môžeme najprv prežiť a potom (možno) dúfať vo víťazstvo.
Redakcia Auto trendy.
Súvisiace články:
Bürstner predstavuje štúdiu Talis na veľtrhu Caravan Salon 2024
Skontrolujte, či máte vodičský preukaz na karavan. Mnoho ľudí nepozná svoje oprávnenia
Nový spací modul karavanu StarVan znásobuje obytný priestor
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.