Správy, Zaujímavosti,

Francúzi sťahujú naftu z čerpacích staníc. Naftu už nie je možné natankovať v (takmer) celom Paríži

16.10.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@scrippsnews). Francúzi vedú totálnu vojnu proti autám s naftovým motorom. Úrady stiahli naftu z celého Paríža, čím obmedzili motoristov len na tucet čerpacích staníc na...

16.10.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@scrippsnews).

Francúzi vedú totálnu vojnu proti autám s naftovým motorom. Úrady stiahli naftu z celého Paríža, čím obmedzili motoristov len na tucet čerpacích staníc na okrajoch a okružných cestách. Na základe rozhodnutia starostu mesta nesmie od 1. októbra väčšina miestnych čerpacích staníc ponúkať naftu.

Naftu už nie je možné natankovať v (takmer) celom Paríži.
Foto: youtube.com/@scrippsnews

Francúzi nenatankujú naftu

Pravdepodobne si myslíte, že nafta v Paríži už dávno „vyšla z módy“. Že väčšina vodičov tam už jazdí na elektromobiloch, ktoré si môžu nabiť na každom rohu svojho obľúbeného mesta. Skutočnosť je však úplne iná. Francúzi s radosťou stále používajú dieselové autá. Problémom však je, že teraz ich nebudú mať kde natankovať.

Navyše vedenie mesta sa mýli, keď tvrdí, že kvalita ovzdušia je problém. Moderné dieselové motory fungujú takmer ako čističky vzduchu. Preto v tomto prípade môžeme obmedziť premávku starších agregátov, ale stiahnuť predaj určitého druhu paliva z celého mesta sa javí ako príliš radikálna stratégia.

O to viac, že, ako sme už spomenuli, Francúzi stále milujú diesely. Nafta je jedným z hlavných palív, ktoré používajú. V roku 2017 bolo Francúzsko jednou z najväčších bašt nafty v celej Európe. Podľa údajov Európskej únie predstavoval podiel naftových motorov pred necelými 10 rokmi u Francúzov neuveriteľných 70 %.

Nafta iba mimo mesta

Situáciu v Paríži opisujú novinári z webovej stránky GoCar, ktorí túto bolestnú skúsenosť zažili na vlastnej koži. Nafta už nie je dostupná na čerpacích staniciach v Paríži, s výnimkou 14 staníc, ktoré sa nachádzajú na okraji mesta alebo na jeho obchvate. Stanice, ktoré už nemôžu predávať naftu, však boli zodpovedné za najväčšie zásoby nafty.

Parížska starostka posadnuto bojuje proti autám a núti vodičov absolvovať niekoľkokilometrovú cestu len preto, aby mohli natankovať.
Foto: youtube.com/@worlddriving

Je to obrovská rana pre vodičov, ktorí používajú naftové motory. Už dávno vieme, že parížska starostka Anne Hidalgová intenzívne bojuje proti autám. V minulosti už zaviedla obmedzenie rýchlosti na okružných cestách na 50 km/h alebo vysoké poplatky za parkovanie pre vozidlá SUV. Teraz prišiel čas na ďalší nezmysel.

Znamená to však, že vodiči budú musieť absolvovať niekoľkokilometrovú cestu len preto, aby mohli natankovať. Má to niečo spoločné so životným prostredím? Myslíme si, že nie. Okrem toho Nemci už koncom minulého desaťročia zistili, že moderné dieselové motory skutočne čistia vzduch. Systémy pohlcujú nielen vlastné emisie, ale aj častice z iných zdrojov, čím výrazne čistí vzduch.

Zaujímavé je, že zákaz predaja nafty sa mal zaviesť ešte 1. júla tohto roku. Bolo to však pred začiatkom olympijských hier, a preto sa nemohol zaviesť. Prečo? V núdzovej situácii by mohli mať vozidlá záchranných zložiek (hasiči, záchranári) problém s tankovaním.

Redakcia Auto trendy.

Súvisiace články:

Parížsky autosalón opäť otvára svoje brány

Renault 4 sa znovu narodil ako subkompaktný crossover

Máte šmuhy na čelnom skle. Riešenie je jednoduché


Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.


Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.



Najčítanejšie

Odporúčame

Objasnené: Ako bude fungovať nové chladiace zariadenie pre jazdcov F1

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Michael Potts F1). Exkluzívny pohľad na fungovanie nového chladiaceho zariadenia, ktoré FIA schválila na rok 2025. Prototyp FIA pre nové…

Robot zvyšujúci pevnosť konštrukcie sa presadil v mokrom betóne

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@아이티원-d4k). Keď si väčšina z nás predstaví čerstvo vyliaty betón, predstaví si materiál, ktorý by sa mal nechať vyschnúť čo…

Šokujúca pravda: Mikrovozidlá sú na cestách nebezpečnejšie než si myslíte!

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@CESVIMAP). Mikrovozidlá neabsolvujú tradičné nárazové testy, keďže ich typové schválenie to nevyžaduje. Napriek tomu, výsledky ukazujú, že kolízia s deformovateľnou…

Európske tradície zlomené: Prečo nový Mercedes CLA prichádza s čínskym motorom?

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@AutoInnovationZone). Najnovšia generácia modelu Mercedes CLA prichádza s revolučným hybridným systémom, ktorý kombinuje spaľovací a elektrický pohon. Čo však vzbudzuje…

Hit v úspore nákladov: Prečo Dacia Sandero (nielen) v Nemecku valcuje konkurenciu!

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@DeepEnergy26). Dacia Sandero s plynovou inštaláciou je v súčasnosti najlacnejším novým vozidlom v Nemecku. Prejdenie 1 km týmto vozidlom stojí…

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov