Elektro, Správy, Zaujímavosti,

Batérie pre elektromobily budú v roku 2026 o polovicu lacnejšie

18.10.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@electricviking). Banka Goldman Sachs vo svojej najnovšej analýze trhu s batériami pre elektromobily predpovedá, že cena batérií sa v roku 2026 zníži o polovicu v...

18.10.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@electricviking).

Banka Goldman Sachs vo svojej najnovšej analýze trhu s batériami pre elektromobily predpovedá, že cena batérií sa v roku 2026 zníži o polovicu v porovnaní s rokom 2023. Potom dosiahne hodnotu, vďaka ktorej budú elektromobily ziskovejšie ako spaľovacie autá.

Batérie pre elektromobily budú v roku 2026 o polovicu lacnejšie.
Foto: youtube.com/@electricviking

Ceny batérií začnú rýchlo klesať

Jedna z najväčších investičných bánk na svete, Goldman Sachs, vypracovala analýzu cien batérií do elektromobilov v nasledujúcich rokoch. Z nej vyplýva, že ceny výrazne klesnú už v tomto roku a v priebehu nasledujúcich dvoch rokov dosiahnu hodnotu, ktorá by mala znížiť celkové náklady na vlastníctvo elektromobilu na úroveň nákladov spaľovacích vozidiel. To by mohlo znamenať, že elektromobily sa jednoducho stanú cenovo výhodnejšími, čo by malo výrazne zvýšiť dopyt po nich. To všetko vďaka pokračujúcemu vývoju technológie batérií, ktorá však bude stále vo veľkej miere závisieť od lítia.

V roku 2023 bola priemerná cena batérie pre elektromobily približne 150 USD za kWh kapacity. Najväčšie náklady sa týkali najmä kovov používaných pri jej výrobe vrátane lítia a kobaltu. V tomto roku však cena týchto surovín výrazne klesla, takže sa očakáva, že priemerná cena na konci roka 2024 bude už len 110 USD/kWh. Ak všetko pôjde podľa plánu, analytici Goldman Sachs predpokladajú, že v roku 2026 cena klesne na približne 80 USD/kWh, a to aj vďaka vyššej energetickej hustote, t. j. bude takmer o polovicu lacnejšia ako ešte pred rokom. Vzhľadom na to, že batéria je najväčším nákladom elektromobilu, malo by to mať veľký vplyv na ich cenu.

Zaujímavé je, že analytici predpovedajú, že batérie na báze lítia budú hrať prvé husle aj počas nasledujúcich piatich rokov. Na trhu sa zvýši podiel lacnejších článkov LFP, ktoré majú o niečo nižší výkon ako NMC, ale sú menej náchylné na vznietenie a odolnejšie. Očakáva sa, že tieto dve technológie budú spolu predstavovať takmer 90 % predaja. Batérie na báze tuhého elektrolytu a sodíka budú aj ku koncu tohto desaťročia naďalej na okraji záujmu. Dobrou správou však je, že to ešte umožní výrazný pokles cien.

Kľúčovou hodnotou je 80 USD/kWh

Spoločnosť Goldman Sachs predpovedá, že pri cene 80 USD/kWh budú batérie pre elektrické vozidlá dostatočne lacné na to, aby boli elektromobily životaschopnejšie ako vozidlá so spaľovacími motormi. V analýze sa zohľadnili celkové náklady na vlastníctvo vrátane ceny spätného odkúpenia vozidla. V súčasnosti elektrické vozidlá strácajú na hodnote rýchlejšie ako spaľovacie vozidlá, ale očakáva sa, že nižšie ceny batérií a chýbajúci technologický prelom tento proces neznehodnotia tak drasticky. Podľa správy môžeme v roku 2026 očakávať veľký nárast dopytu po elektromobiloch ako priamy dôsledok ekonomického kalkulu. Vyzerá to tak, že sa blížime k bodu, keď bude jednoducho lacnejšie vlastniť elektromobil ako auto so spaľovacím motorom. A to bez toho, aby sme brali do úvahy dotácie a subvencie, ktoré na tento trh zoširoka prúdia.

Redakcia Auto trendy.

Súvisiace články:

Poruchy batérie. To je v súčasnosti najväčší problém vodičov!

Pozor na aplikácie v aute – môžu viesť k úplnému vybitiu batérie

Výmena batérie – ako to urobiť sám?


Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.


Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.



Najčítanejšie

Odporúčame

Objasnené: Ako bude fungovať nové chladiace zariadenie pre jazdcov F1

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Michael Potts F1). Exkluzívny pohľad na fungovanie nového chladiaceho zariadenia, ktoré FIA schválila na rok 2025. Prototyp FIA pre nové…

Európske tradície zlomené: Prečo nový Mercedes CLA prichádza s čínskym motorom?

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@AutoInnovationZone). Najnovšia generácia modelu Mercedes CLA prichádza s revolučným hybridným systémom, ktorý kombinuje spaľovací a elektrický pohon. Čo však vzbudzuje…

Hit v úspore nákladov: Prečo Dacia Sandero (nielen) v Nemecku valcuje konkurenciu!

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@DeepEnergy26). Dacia Sandero s plynovou inštaláciou je v súčasnosti najlacnejším novým vozidlom v Nemecku. Prejdenie 1 km týmto vozidlom stojí…

Najdôležitejšia príručka pre každé astrologické znamenie. Čo si za vodiča?

21.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: Súkromný archív). Horoskopy - sú len hlúpym prvkom na zadnej strane časopisov, alebo ponúkajú skutočný prehľad? Čo ak naše znamenia…

Očarujúci nový Lynk & Co 01: Zrýchlenie ako blesk a technológie budúcnosti na dosah ruky!

21.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@WestGoldRain). Lynk & Co na európskom trhu bola doteraz známa tým, že ponúkala iba jeden model – Lynk & Co…

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov