Novinky, Správy, Zaujímavosti,

Porsche 911 GT3 (2025) odhalené: Prvý facelift bez prídavného výkonu

21.10.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@YouCarTV). Napriek tomu je na motore veľa noviniek, po prvý raz aj balík Weissach, nové super sedadlo a výrazné zvýšenie ceny Porsche 911 Turbo práve...

21.10.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@YouCarTV).

Napriek tomu je na motore veľa noviniek, po prvý raz aj balík Weissach, nové super sedadlo a výrazné zvýšenie ceny

Napriek tomu je na motore veľa noviniek, po prvý raz aj balík Weissach, nové super sedadlo a výrazné zvýšenie ceny
Foto: youtube.com/@YouCarTV

Porsche 911 Turbo práve oslávilo svoje 50. narodeniny, ale veľké jubileum tento rok oslavuje aj ďalší hrdina značky. Ikona pretekov a pretekárskych okruhov 911 GT3 má 25 rokov a čas letí. Model 996 GT3 prišiel na trh v roku 1999. O štvrťstoročie neskôr spoločnosť zo Zuffenhausenu uvádza na trh ôsmu generáciu. Pozdravte model 992.2 GT3.

Fanúšikovia všeobecne považujú facelifty za novú generáciu, pretože sa s nimi zvyčajne deje neuveriteľné množstvo nových vecí. Aktuálny facelift tak na prvý pohľad vôbec nevyzerá. Okrem iného po prvýkrát v histórii modelu 911 GT3 nedošlo pri modernizácii produktu k zvýšeniu výkonu. Nenechajte sa však zmiasť, pretože Andreas Preuninger, šéf modelov GT, a jeho tím mali samozrejme opäť neuveriteľne veľa práce. Prezradíme vám, čo sa v modeli 992.2 GT3 zmenilo.

jazda

Nie je prekvapením, že 4,0-litrový motor boxer s prirodzeným nasávaním zostáva zachovaný. Nezvyčajne však pri výkone 510 k poskytuje presne rovnaký výkon ako predtým a pri 450 Nm dokonca o 20 Nm menej. Dôvod si asi domyslíte. Je jasné, že drahé emisné predpisy sú čoraz prísnejšie. To, že sa podarilo udržať takmer konštantný výkon, je celkom slušný výkon.

Motor je teraz vybavený dvoma filtrami pevných častíc a štyrmi katalyzátormi. Podľa Porsche sa napriek tomu podarilo dosiahnuť „emocionálnu zvukovú kulisu“. Inovácie na kráľovi 9 000 otáčok zahŕňajú prepracované hlavy valcov a ostrejšie vačkové hriadele z modelu 911 GT3 RS, ktoré majú zabezpečiť ešte dynamickejší priebeh výkonu vo vyššom pásme otáčok. Okrem toho sú použité individuálne škrtiace klapky s optimalizovaným prietokom a optimalizované chladiče oleja.

Pomer výkonu a hmotnosti je v najlepšom prípade 2,8 kg/PS. Okrem toho majú 7-stupňová PDK aj 6-stupňová manuálna prevodovka v porovnaní s predchodcom o osem percent kratší prevodový pomer. Faceliftovaný model 911 GT3 zrýchľuje s prevodovkou PDK na 100 km/h za 3,4 sekundy a dosahuje maximálnu rýchlosť 193 km/h. S manuálnou prevodovkou je maximálna rýchlosť 3,9 sekundy. S manuálnou prevodovkou trvá 3,9 sekundy a dosiahne rýchlosť 200 km/h. Čas na kolo na Nordschleife bude určite nasledovať. Aktuálny model GT3 zvládol 20,8 kilometra za 6:59 min.

Veľkou novinkou modelu 992 GT3 na začiatku roka 2021 bolo prvé použitie dvojprvkovej prednej nápravy, ktorá citeľne zlepšila zatáčanie. Odvtedy pribudli aj aerodynamicky tvarované vlečné ramená s klesajúcim profilom,
Foto: youtube.com/@YouCarTV

Jazdná dynamika/ľahká konštrukcia

Veľkou novinkou modelu 992 GT3 na začiatku roka 2021 bolo prvé použitie dvojprvkovej prednej nápravy, ktorá citeľne zlepšila zatáčanie. Odvtedy pribudli aj aerodynamicky tvarované vlečné ramená s klesajúcim profilom, ktoré optimalizujú prítlak v podbehoch kolies a chladenie bŕzd pri vysokých rýchlostiach.

Aby sa zabezpečilo zachovanie rovnováhy prítlaku medzi prednou a zadnou nápravou aj pri brzdení z vysokých rýchlostí, je teraz znížený náklon (anti-dive). Na tento účel bol predný guľový kĺb spodného vlečného ramena posunutý smerom nadol, rovnako ako v aktuálnom GT3 RS.

Okrem toho sa zlepšila priľnavosť štandardných športových pneumatík (255/35 ZR20 vpredu, 315/30 ZR21 vzadu) na mokrom povrchu. Ako voliteľná výbava sú opäť k dispozícii traťové pneumatiky s cestnou homologizáciou. Inžinieri tiež upravili nastavenie tlmičov a zlepšilo sa aj riadenie, čo legenda motoristického športu a ambasádor značky Walter Röhrl jednoznačne oceňuje:

„Najmä na kľukatých vidieckych cestách je jasne cítiť, že riadenie je ešte lepšie vyladené ako u predchodcu,“ hovorí. „Vyjadruje ešte väčšiu dôveru vo vozidlo, pretože reaguje plynulejšie zo stredovej polohy bez toho, aby stratilo čokoľvek zo svojej priamosti. Kratší prevodový pomer tiež výrazne zvyšuje pôžitok z jazdy na poľných cestách“.

Porsche vo facelifte modelu 911 GT3 rozohráva tému ľahkej konštrukcie s novým hliníkovým kolesom striebornej farby, ktoré celkovo ušetrí dobrých 1,5 kilogramu. Tí, ktorí si objednajú balík Weissach alebo balík Leichtbau (odľahčený), môžu – ak minú ešte viac peňazí – získať horčíkové kolesá, ktoré ušetria 9 kilogramov. Vďaka novej odľahčenej lítium-iónovej batérii s kapacitou 40 Ah je vozidlo ľahšie o ďalšie štyri kilogramy. V najľahšej konfigurácii váži nová 911 GT3 podľa výrobcu 1 420 kilogramov.

Exteriér/interiér

Zvonku spoznáte modernizovanú 911 GT3 podľa upravenej prednej a zadnej časti. Nový obrys predného difúzora, upravený tvar predného nárazníka a modifikované rebrá na spodnej časti karosérie zabezpečujú zvýšenie prítlaku a zlepšenie prúdenia vzduchu. Prepracované hlavné svetlomety Matrix LED sú na želanie k dispozícii s bielym akcentným prstencom. Nové svetlá združujú všetky svetelné funkcie modelu 911, a preto nie sú potrebné prídavné svetlá v prednom nárazníku. Difúzor, prívody vzduchu a veko batožinového priestoru boli vzadu prepracované. Zadné krídlo modelu 911 GT3 dostalo nové, šikmé bočné kryty.

To všetko sme pre vás vizualizovali. Vľavo vidíte starý model a vpravo novú GT3:

Najväčšou novinkou v interiéri je nové ľahké športové vedro sedadlo so sklopným operadlom a škrupinou sedadla z uhlíkových vlákien, ktoré je k dispozícii za príplatok. Ostré sedadlo je vybavené hrudným airbagom, elektrickým nastavením výšky a manuálnym nastavením dĺžky. Trojstupňové vyhrievanie sedadiel je k dispozícii na želanie. Časť čalúnenia opierky hlavy sa dá odstrániť – vhodné, ak nosíte prilbu.

Zvyšok kokpitu vychádza z nedávno modernizovanej 911 Carrera, až na to, že nové štartovacie tlačidlo sa našťastie do GT3 nedostalo. Takzvaná „traťová obrazovka“ redukuje digitálne displeje naľavo a napravo od otáčkomera na údaje o pneumatikách, oleji, vode a palive. Zobrazuje aj bleskové radenie prevodových stupňov. V prípade potreby možno displej otáčkomera otočiť tak, aby sa značka 9 000 nachádzala na 12. hodine.

GT3 s balíkom Touring

Príjemné pre všetkých odporcov zadného krídla, pretože obľúbený balík Touring je teraz k dispozícii priamo od uvedenia na trh a v budúcnosti ho bude možné ešte ľahšie rozpoznať. Ak by vám chýbajúce krídlo nestačilo, na mriežke batožinového priestoru je teraz nápis „911 GT3 Touring“. O aerodynamickú vyváženosť sa stará výsuvný zadný spojler s Gurneyho klapkou a upravený dizajn plutiev na spodnej časti karosérie. Zadné lavicové sedadlo, ktoré je k dispozícii po prvýkrát, ešte viac odlišuje model Touring z hľadiska každodennej použiteľnosti.

Nové balíky zariadení

Balík Weissach, ktorý ďalej zvyšuje výkon a atmosféru na pretekárskych tratiach, oslavuje ďalšiu premiéru v krajine GT3. Stabilizačná tyč, spojovacie tyče a strižný panel na zadnej náprave sú vyrobené z CFRP, rovnako ako strecha, bočné dosky zadného krídla, horná škrupina vonkajšieho spätného zrkadla, trojuholník zrkadla a vzduchové lamely vpredu. V interiéri je tiež viac kože a Race-Texu s nízkymi odrazovými vlastnosťami. Na želanie je k dispozícii klietka CFK a spomínané horčíkové kované disky.

Porsche ponúka pre model 911 GT3 Touring aj balík Leichtbau. V tomto prípade je strecha lakovaná vo farbe karosérie, rovnako ako tyč stabilizátora, spojovacie tyče a vlečné ramená na zadnej náprave, ktoré sú, ako už bolo spomenuté, vyrobené z CFRP. Súčasťou balíka sú aj horčíkové kolesá a odľahčené obklady dverí. Tí, ktorí si objednajú manuálnu prevodovku, sa môžu tešiť aj na skrátenú radiacu páku z modelu 911 S/T. Odznak „Leichtbau“ sa nachádza priamo pred radiacou pákou.

Balík Clubsport je k dispozícii bez príplatku pre model 911 GT3 so zadným krídlom. Zahŕňa priskrutkovanú oceľovú klietku vzadu, 6-bodové bezpečnostné pásy pre vodiča a ručný hasiaci prístroj, pre ktorý sú podmienkou voliteľné ľahké športové vedro sedadlá.

Ceny

Nové Porsche 911 GT3 a nové Porsche 911 GT3 s balíkom Touring si môžete objednať
vo Veľkej Británii od konca roka za ceny od 190 000€. V porovnaní s predchodcom je to výrazné zvýšenie ceny o 13 000. Balík Weissach stojí 24 000€ zatiaľ čo balík Leichtbau je k dispozícii za 35 000€. Tento voliteľný balík zahŕňa horčíkové disky na Touring, ktoré inak stoja 16 500€ pre okrídlenú GT3.

Redakcia Auto trendy.

Súvisiace články:

Porsche Taycan Turbo GT prvým vozidlom na svete so šprintom z 0 na 100 km/h pod 2 sekundy

Mercedes pripravuje konkurenta pre Porsche Taycan. Aké auto to bude?

Dodávateľ pre automobilky Porsche, Volkswagen a BMW krachuje. Prepustí 200 ľudí


Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.


Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.



Najčítanejšie

Odporúčame

Mytológia elektromobilov: čo o nich vedia Slováci? Ukazuje sa, že nie veľa

21.10.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@agingwheels). Technológie napredujú a znalosti Slovákov stagnujú. Aspoň v oblasti elektromobilov. Fungovanie mnohých nepravdivých mýtov v našej krajine práve potvrdila…

Brzdový systém. Kontrolka opotrebovania brzdových doštičiek

21.10.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@HonestMechanicChannel). Výrobcovia automobilov odporúčajú pravidelnú kontrolu stavu brzdových doštičiek pri každom servise, t. j. každých 15 - 30 000 km.…

Ako si previesť výkon motora v kW na HP(konskú silu)?

20.10.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@TDTVGarage). Staršie vozidlá často uvádzali výkon v konských silách, zatiaľ čo novšie vozidlá používajú kilowatty. Preto niekedy vodiči alebo kupujúci…

Jedna nová pneumatika: smie sa namontovať na vozidlo? Aké sú odporúčania výrobcov?

20.10.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@1AAuto). Jedna pneumatika je vhodná na výmenu a ostatné sú v dobrom stave - čo potom? Hoci výrobcovia odporúčajú používať…

Voda v nafte: Aké sú prvé príznaky. Dá sa v tejto situácii ešte zachrániť naftový motor?

21.10.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@EngineBuilder). Voda v nafte predstavuje pre dieselové motory veľké nebezpečenstvo. Keď je palivo kontaminované, môže dôjsť k mnohým poruchám. Dá…

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov