Pravidlá, Tipy, Zaujímavosti,

Prečo vaša ruka na radiacej páke stojí tisíce: Odhaľte pravdu, ktorú vodiči musia vedieť!

24.10.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@ModernMuscle213). Prevodovka je spolu s motorom, brzdami alebo odpružením jedným z najdôležitejších komponentov vozidla. Zároveň je to komponent, ktorého oprava je rozhodne drahá. Aby toho...

24.10.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@ModernMuscle213).

Prevodovka je spolu s motorom, brzdami alebo odpružením jedným z najdôležitejších komponentov vozidla. Zároveň je to komponent, ktorého oprava je rozhodne drahá. Aby toho nebolo málo, príčinou poruchy sú zvyčajne samotní vodiči. Ani si neuvedomujeme, aké škody prevodovke svojím nevhodným správaním spôsobujeme. Denne sa týchto chýb dopúšťajú tisíce vodičov.

Prečo vaša ruka na radiacej páke stojí tisíce: Odhaľte pravdu, ktorú vodiči musia vedieť!
Foto: youtube.com/@ModernMuscle213

Prevodovka to nezvládne…

Jednou z najčastejších chýb vodičov je… držať ruku na radiacej páke. Pre mnohých vodičov je to absolútny štandard. Po prvé, negatívne to ovplyvňuje ovládanie vozidla. Obe ruky by mali byť na volante. Ruka by sa mala posunúť smerom k páke len vtedy, keď chcete preradiť. Odpočívanie ruky na páke môže mať veľmi nepríjemné následky. Napríklad poškodenie voliča alebo synchronizátorov. Táto zdanlivá banalita môže ovplyvniť komponenty a skrátiť životnosť prevodovky. Náklady na opravu sa v lepšom prípade začínajú na niekoľkých stovkách eur.

Ak ide o prevodovku, potom tu nemôže chýbať taký komponent, ako je spojka. Vodiči veľmi často držia spojku stlačenú, napríklad keď stoja na semaforoch alebo na križovatke. Iní držia počas jazdy nohu v blízkosti spojky a nevedomky ju stlačia. Toto je jednoduchý spôsob, ako poškodiť axiálne ložisko spojky… a následne aj samotnú spojku. Keď stojíme na križovatke alebo na svetelnej križovatke, položíme nohu dolu a zložíme nohu zo spojky. Ak spojku nepoužívame, nohu držíme mimo. To sú jednoduché a samozrejmé pravidlá.

Radenie prevodových stupňov bez spojky?

Táto chyba je zvyčajne zriedkavá… ale stáva sa. A môže mať zďaleka najvážnejšie následky. Samozrejme, slovo „chyba“ tu nie je celkom na mieste. Ide o to, že spravidla je možné preradiť bez stlačenia spojky. Je to uskutočniteľné a pri správnom postupe by to nemalo mať negatívny vplyv na prevodovku. A to je zároveň problém. Drvivá väčšina vodičov tento cit alebo zručnosť nemá. A to znamená, že prevodovka môže pri takejto zmene prevodového stupňa výrazne utrpieť.

7 vecí, ktoré by ste nikdy nemali robiť v aute s manuálnou prevodovkou! Ruka na riadiacej páke.

Neodborne vykonaný pokus o preradenie bez spojky je silným zásahom do prevodovky. Takéto situácie vedú k opotrebovaniu prevodov a synchronizátorov. Následky môžu byť veľmi drahé. Aj keď je takáto zmena prevodového stupňa možná, mali by sme si prípadný takýto manéver nechať len pre núdzové situácie. Ide napríklad o poškodenú spojku alebo ďalších komponentov spojky. V takýchto prípadoch jednoducho nebude možné zmeniť prevodový stupeň inak a budete sa musieť nejako dostať do servisu. V iných situáciách by sme sa však o takéto preradenie nikdy nemali pokúšať.

Redakcia Auto trendy.

Súvisiace články:

Môžete riadiť auto s manuálnou prevodovkou, ak ste chodili do školy na automatickú?

Nie každý parkuje správne: Zistite, či parkujete správne s automatickou prevodovkou!

Zabudnutý alebo chýbajúci vodičský preukaz: aké sú riziká?


Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.


Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.



Najčítanejšie

Odporúčame

Predajný fenomén: Dacia Sandero mieri na trón najpredávanejšieho auta 2024 – a nič ju nezastaví!

21.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@ByteBuzzInovations). Dacia Sandero si opäť upevnila svoje miesto na vrchole predajných rebríčkov nových áut v Európe a smeruje k tomu,…

SUV budúcnosti je tu: Zoznámte sa s novým Hyundai Ioniq 9 – výkonom šokuje, dizajnom očarí!

21.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@kbb). Najväčšie elektrické SUV od kórejského výrobcu Hyundai oficiálne vstupuje na scénu – a hneď s impozantnou batériou a výkonom…

Prečo automobilky investujú miliardy do polovodičových batérií? Zistite, čo prinesú vám!

21.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@beyonddiscoveryofficial). V poslednej dobe výrobcovia automobilov čoraz častejšie prechádzajú na polovodičové batérie pre svoje elektromobily. Pozrime sa na to, z…

Nové hybridné SUV je dokonalým plánom B pre Toyotu Yaris Cross. Nízka spotreba paliva a pôsobivý zoznam výbavy

21.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@crospotter13). Stellantis pokračuje vo svojej novej stratégii. Pridaním hybridného modelu do modelového radu Citroën má skvelú alternatívu k špičkovému SUV…

Značka minulosti, hviezda budúcnosti: Objavte revolučný návrat Ebro S700!

21.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@talleresspg5237). Španielsky automobilový priemysel tento rok zažil prekvapivý návrat jednej zo svojich legendárnych značiek, na ktorú už mnohí zabudli: Ebro.…

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov