Správy, Zaujímavosti,

Kto predal najviac áut v Európe v septembri 2024

24.10.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@WorldMilitaryPowerr). Spojené kráľovstvo a Španielsko zmiernili straty EÚ prostredníctvom výrazného diskontovania. Elektromobily sú stále zlé, ale Tesla sa drží Trh s automobilmi v Európe sa...

24.10.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@WorldMilitaryPowerr).

Spojené kráľovstvo a Španielsko zmiernili straty EÚ prostredníctvom výrazného diskontovania. Elektromobily sú stále zlé, ale Tesla sa drží

Spojené kráľovstvo a Španielsko zmiernili straty EÚ prostredníctvom výrazného diskontovania. Elektromobily sú stále zlé, ale Tesla sa drží
Foto: youtube.com/@WorldMilitaryPowerr

Trh s automobilmi v Európe sa v septembri mierne zotavil, ale stále sa mu nedarí. Počet registrácií v západnej Európe (EÚ+EFTA+Veľká Británia) dosiahol 1 118 083, čo je o 4,2 % menej ako v septembri 2023 a o 13 % menej ako pred krízou (2019).

Napriek negatívnemu údaju možno hovoriť o „oživení“, pretože v lete to bolo ešte horšie (-16,5 % v auguste) a prvý polrok 2024 sa skončil miernym rastom (+4,4 %). Teraz čísla od januára do septembra hovoria o 9 779 605 registráciách, čo je síce nárast o 1 % oproti rovnakému obdobiu roku 2023, ale pokles o dobrých 20,5 % oproti situácii pred krízou (január – september 2019) a s neistými vyhliadkami.

ANFIA predpokladá, že rok 2024 sa uzavrie na úrovni približne 12 700 000 registrácií s medziročným poklesom do 1,5 %.

Ťahúňmi západnej Európy boli v septembri Spojené kráľovstvo (+1 %) a Španielsko (+6,3 %), kde zľavové politiky podnietili nákupy viac ako v iných krajinách.
Foto: youtube.com/@AutointerPress

Podiely na trhu podľa paliva

Ťahúňmi západnej Európy boli v septembri Spojené kráľovstvo (+1 %) a Španielsko (+6,3 %), kde zľavové politiky podnietili nákupy viac ako v iných krajinách. Najvýznamnejší trh, Nemecko, v septembri klesol o 7 %, Francúzsko (-11,1 %) a Taliansko (-10,7 %).

Na všetkých národných trhoch regiónu zostali hlavnými kupujúcimi firmy a zatiaľ čo elektromobilov sa predalo málo (objemy od začiatku roka klesli o 5,8 % a celkový podiel na trhu sa znížil na 13,1 % zo 14 % v minulom roku), registrácie plug-in hybridných vozidiel v septembri tiež klesli o pozoruhodných 22,3 %.

Predaj benzínových automobilov v tom istom mesiaci klesol o 17,9 %, pričom všetky štyri kľúčové trhy zaznamenali dvojciferný pokles: Francúzsko (-31,9 %), Taliansko (-23,3 %), Nemecko (-15,2 %) a Španielsko (-10,7 %). Benzínové autá teraz predstavujú 29,8 % trhu, čo je pokles z 34 % v rovnakom mesiaci minulého roka. Trh s dieselovými motormi sa tiež znížil o 23,5 %, pričom v septembri dosiahol podiel 10,4 %.

Kto išiel hore a kto dole

V septembri 2024 sa spoločnosti Tesla napriek poklesu dopytu po elektromobiloch podarilo zaregistrovať viac vozidiel ako v rovnakom mesiaci minulého roka (31 555 kusov, +31,2 %). Stellantisu sa naopak nedarilo, zaregistroval o 27,1 % menej áut a stratil podiel na trhu (z 19,2 % v septembri 2023 na 14,9 %). Výrazný dvojciferný pokles zaznamenali aj spoločnosti SAIC Motor, Nissan, Mazda a Jaguar Land Rover.

Redakcia Auto trendy.

Súvisiace články:

Podiel vozidiel SUV na európskom trhu v júli dosiahol nový rekord

Nemci nechcú elektromobily. Ďalší pokles predaja

Prehlbuje sa kolaps na trhu s elektromobilmi. Už dlho to nebolo také zlé


Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.


Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.



Najčítanejšie

Odporúčame

Objasnené: Ako bude fungovať nové chladiace zariadenie pre jazdcov F1

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Michael Potts F1). Exkluzívny pohľad na fungovanie nového chladiaceho zariadenia, ktoré FIA schválila na rok 2025. Prototyp FIA pre nové…

Robot zvyšujúci pevnosť konštrukcie sa presadil v mokrom betóne

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@아이티원-d4k). Keď si väčšina z nás predstaví čerstvo vyliaty betón, predstaví si materiál, ktorý by sa mal nechať vyschnúť čo…

Šokujúca pravda: Mikrovozidlá sú na cestách nebezpečnejšie než si myslíte!

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@CESVIMAP). Mikrovozidlá neabsolvujú tradičné nárazové testy, keďže ich typové schválenie to nevyžaduje. Napriek tomu, výsledky ukazujú, že kolízia s deformovateľnou…

Európske tradície zlomené: Prečo nový Mercedes CLA prichádza s čínskym motorom?

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@AutoInnovationZone). Najnovšia generácia modelu Mercedes CLA prichádza s revolučným hybridným systémom, ktorý kombinuje spaľovací a elektrický pohon. Čo však vzbudzuje…

Hit v úspore nákladov: Prečo Dacia Sandero (nielen) v Nemecku valcuje konkurenciu!

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@DeepEnergy26). Dacia Sandero s plynovou inštaláciou je v súčasnosti najlacnejším novým vozidlom v Nemecku. Prejdenie 1 km týmto vozidlom stojí…

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov