Motorky, Zaujímavosti,

KTM 2025 1390 Super Adventure S Evo môže byť najtechnickejším sériovým motocyklom vôbec

27.10.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@KTM). KTM predstavila svoj ďalší prémiový cestovný motocykel 2025 1390 Super Adventure S Evo. Má toľko nových funkcií, že sme presvedčení, že má najviac technológií...

27.10.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@KTM).

KTM predstavila svoj ďalší prémiový cestovný motocykel 2025 1390 Super Adventure S Evo. Má toľko nových funkcií, že sme presvedčení, že má najviac technológií zo všetkých sériových motocyklov na trhu.

KTM predstavila svoj ďalší prémiový cestovný motocykel 2025 1390 Super Adventure S Evo. Má toľko nových funkcií,
Foto: youtube.com/@KTM

S veľkým krútiacim momentom, obrovskou palivovou nádržou a účelovými komponentmi je model S Evo pripravený sprevádzať vás tak ďaleko, ako sa len odvážite preskúmať. Jeho nové technické prvky sú však zamerané na zlepšenie jazdného komfortu a jednoduchosť používania ako nikdy predtým. Tu je prehľad toho, čo si budete môcť zaobstarať začiatkom budúceho roka.

Prevodovka

Začnime prevodovkou. Model S Evo je prvým motocyklom, ktorý je vybavený úplne novou automatizovanou manuálnou prevodovkou (AMT) značky KTM. Umožňuje prepínať medzi manuálnym radením prevodových stupňov a plne automatickým radením – to znamená, že nemusíte radiť vôbec.

Automatické radenie prevodových stupňov zohľadňuje niekoľko parametrov na hladké radenie, ako sú otáčky motora, krútiaci moment, uhol náklonu a zrýchlenie. KTM uvádza, že radenie prevodových stupňov trvá len 50 milisekúnd, čo sa nelíši od radenia pomocou rýchloupínača.

Režim automatického radenia môžete zrušiť aj manuálne pomocou nožnej páky alebo pádiel na spínacej kocke. Navyše, ak potrebujete rýchlo predbehnúť, môžete jednoducho zatvoriť plynovú rukoväť a AMT za vás podradí a uľahčí vám tak predbiehanie ostatných vodičov.

Nielenže to jazdcom dáva možnosť ovládať motorku spôsobom, akým chcú, ale odomyká to aj množstvo funkcií automatického riadenia rýchlosti, ku ktorým sa dostanem o chvíľu.

Táto prevodovka je spojená s prepracovaným motorom s objemom 1 350 cm3, ktorý dosahuje výkon 170 k a krútiaci moment 107 Nm. To je dostatok zábavy na ceste aj mimo nej.

Množstvo bezpečnostných technológií

Ďalej tu máte niečo, čo KTM označuje ako „najpokročilejší systém odpruženia na trhu“. Ide o poloaktívnu súpravu z vlastnej dielne KTM so značkou WP, ktorá má schopnosť upravovať tlmenie na základe povrchu vozovky a vstupov jazdca. Je to vďaka elektronicky riadeným magnetickým ventilom. Tlmenie pruženia môžete upravovať priamo z palubnej dosky prepínaním medzi štyrmi jazdnými režimami a ďalšie možnosti odomknete voliteľným balíkom Suspension Pro.

Vzhľadom na to, že tento motocykel pochádza z prémiového radu KTM, je na jeho palube množstvo bezpečnostných technológií, ktoré sú súčasťou štandardnej výbavy. Dostanete trakčnú kontrolu, ABS v zákrutách a prispôsobiteľné jazdné režimy.

Teraz prejdime k naozaj dobrým veciam. Predný radarový snímač 5. generácie od spoločnosti Bosch umožňuje adaptívny tempomat (ACC)
Foto: youtube.com/@motobob

Funkcie s radarovou asistenciou

Teraz prejdime k naozaj dobrým veciam. Predný radarový snímač 5. generácie od spoločnosti Bosch umožňuje adaptívny tempomat (ACC) a niekoľko ďalších funkcií, ktoré presahujú rámec jednoduchého udržiavania pevnej rýchlosti.

  • Asistent brzdenia ( motorka ďalej zvýši tlak v brzdách predného kolesa, aby čo najskôr znížila rýchlosť)
  • Varovanie pred kolíziou (zapne výstražné svetlá motorky, aby upozornila vodiča za vami, že sa k vám príliš približuje)
  • Upozornenie na vzdialenosť (upozorní vás, keď sa vozidlo nebezpečne drží za vami)
  • ACC Stop & Go (postupne spomaľuje alebo zastavuje váš bicykel, aby vás udržal v bezpečnej vzdialenosti od pomalého vozidla pred vami. Taktiež obnoví pohyb, keď sa toto vozidlo opäť rozbehne).
  • Asistent skupinovej jazdy (reguluje vašu rýchlosť, aby ste sa udržali na pozícii v rozloženej formácii s vašou kolónou)

S odkazom na naše predchádzajúce spravodajstvo o novom systéme asistencie jazdca Bosch, ktorý poháňa KTM Tourer, sa zdá, že modelu S Evo chýba jedna funkcia: asistent jazdnej vzdialenosti, ktorý spomaľuje a brzdí, keď sa pohybujete v protismere. Je možné, že sa objaví v budúcej aktualizácii softvéru.

Ešte viac technológií

Na záver sa môžete tešiť na niekoľko ďalších drobných vychytávok v modeli S Evo:

  • Bezkľúčové zapaľovanie, uzáver palivovej nádrže a uzamykanie batožiny
  • 8,8-palcový farebný dotykový TFT displej
  • Konektivita s mobilnou aplikáciou KTMconnect a navigáciou
  • Systém monitorovania tlaku v pneumatikách
  • Kontrola udržiavania v kopci

Týmto KTM takmer s istotou predbehla konkurenciu so svojou taškou technických lahôdok. Multistrada V4 od Ducati a BMW R 1300 GS majú len niekoľko z vyššie uvedených radarových asistenčných funkcií KTM, pričom prvá menovaná obsahuje detekciu mŕtveho uhla. Blízko, ale bez cigary. Ak poznáte technicky vybavenejšiu sériovú motorku, dajte nám vedieť v komentároch.

KTM nezverejnila ceny modelu 2025, ktorý sa bude vyrábať v Rakúsku. Ale vzhľadom na to, že cena modelu 1290 Super Adventure S z roku 2024 začínala na necelých 22 000 €, bude sa pravdepodobne pohybovať v tejto sume. Ak túžite po najinteligentnejšom páre kolies na ceste, budete chcieť začať šetriť. Viac informácií nájdete vo videu nižšie.

Redakcia Auto trendy.

Súvisiace články:

Ako si vybrať a aká by mal byť dobrá plachta na motorku?

Motocykel vyrobený z častí traktorov

Supermotocykel – elektrická motorka za 10 tisíc dolárov dosahuje rýchlosť 256 km/h


Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.


Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.



Najčítanejšie

Odporúčame

Prečo automobilky investujú miliardy do polovodičových batérií? Zistite, čo prinesú vám!

21.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@beyonddiscoveryofficial). V poslednej dobe výrobcovia automobilov čoraz častejšie prechádzajú na polovodičové batérie pre svoje elektromobily. Pozrime sa na to, z…

Nové hybridné SUV je dokonalým plánom B pre Toyotu Yaris Cross. Nízka spotreba paliva a pôsobivý zoznam výbavy

21.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@crospotter13). Stellantis pokračuje vo svojej novej stratégii. Pridaním hybridného modelu do modelového radu Citroën má skvelú alternatívu k špičkovému SUV…

Značka minulosti, hviezda budúcnosti: Objavte revolučný návrat Ebro S700!

21.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@talleresspg5237). Španielsky automobilový priemysel tento rok zažil prekvapivý návrat jednej zo svojich legendárnych značiek, na ktorú už mnohí zabudli: Ebro.…

Európa na pokraji ďalšej krízy: Čo znamená nedostatok polovodičov pre európsky automobilový priemysel?

21.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@wsj). Problémom ostáva slabá nezávislosť Európskej únie v oblasti výroby polovodičov, čo môže viesť k prerušeniam dodávok a vážnym následkom…

Warren Buffett neinvestuje do hocikoho: Prečo BYD valcuje USA a Európu?

21.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Robert Way). Značka, ktorá priniesla svetu prvý plug-in hybrid, je teraz len krôčik od toho, aby sa stala najväčším výrobcom…

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov