Správy, Suv/Crossover, Zaujímavosti,

Dacia Bigster v porovnaní so súpermi z Číny. Má rumunské SUV proti nim šancu?

28.10.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@crospotter13). Niet pochýb o tom, že nová Dacia Bigster sa určite stane hitom, aj keď stále nepoznáme jej oficiálnu cenu. Aké sú prednosti tohto rumunského...

28.10.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@crospotter13).

Niet pochýb o tom, že nová Dacia Bigster sa určite stane hitom, aj keď stále nepoznáme jej oficiálnu cenu. Aké sú prednosti tohto rumunského vozidla a ako je na tom v porovnaní s podobnými modelmi z kráľovstva stredu? Poďme to zistiť!

Niet pochýb o tom, že nová Dacia Bigster sa určite stane hitom, aj keď stále nepoznáme jej oficiálnu cenu.
Foto: youtube.com/@crospotter13

Hoci je úplne nová Dacia Bigster len predĺženým variantom modelu Duster, vôbec nevyzerá, že by jej bola násilne pripevnená zadná časť. Je to predovšetkým vďaka zväčšenému rázvoru. V porovnaní s menším kompaktným SUV značky sa zväčšil o 4 cm – na 270 cm.

Dacia Bigster meria na dĺžku 457 cm (+23 cm v porovnaní s Dusterom), na šírku 181 cm (rovnako ako Duster) a na výšku 171 cm (+5 cm). Centimetre navyše sa premietajú najmä do väčšieho priestoru v druhom rade sedadiel a v batožinovom priestore. Ten má objem až 667 litrov (všetko o modeli Dacia Bigster sa dozviete TU).

Vyznačuje sa tiež dobre navrhnutým tvarom a robustnou funkčnosťou. Prispievajú k tomu háčiky na nákupné sieťky, (vrátane prídavných svetiel a vešiakov) alebo výklenky po stranách. Plusom je delená podlaha.

Množstvo nových

Úplne nový model Dacia Bigster je štandardne vybavený 17-palcovými kolesami, zatiaľ čo 19-palcové kolesá sú k dispozícii ako voliteľná výbava. Okrem toho vyniká automatickým vekom batožinového priestoru, dostupnosťou elektricky nastaviteľného sedadla vodiča alebo vetracími otvormi v stredovej konzole pre cestujúcich na lavičke. Uvedené riešenia v modeli Duster nenájdete.

Rovnako ako väčšina pohonných jednotiek, ktoré sa nachádzajú v modeli Bigster. Predovšetkým s ním debutoval hybrid, ktorého základom je nový motor 1,8 od spoločnosti Horse Powertrain. Spoločnosť bola založená v máji tohto roku a jej 10 % vlastníkom je Saudi Aramco, zvyšok akcií – po 45 % – vlastnia Renault a čínska spoločnosť Geely.

Hybridný Bigster dáva vodičovi k dispozícii 155 koní a priemerne spotrebuje 4,9 litra paliva na 100 km. Skutočným vrcholom ponuky vozidla však bude 1,2-litrový trojvalcový preplňovaný agregát 1,2 s výkonom 140 k so soft hybridným systémom.

Nazýva sa ECO-G 140 a má továrenskú inštaláciu na LPG. Podľa Rumunov Bigster s takouto pohonnou jednotkou pod kapotou s plne natankovanými nádržami na LPG a benzín prejde 1450 km. A nepotrebuje k tomu výkonnú a drahú batériu, nabíjanú zo zásuvky.

Ponuku dopĺňajú agregáty TCe 140 (1,2, R3, mild hybrid) a 130-koňový variant tohto motora so systémom 4×4, ktorý ponúka na výber 1 z 5 jazdných režimov. Manuálna prevodovka je štandardom pre všetky varianty Bigsteru okrem hybridnej verzie.

Koľko bude Bigster stáť?

Očakáva sa, že nová Dacia Bigster bude stáť približne 27 000€, keď sa objaví na trhu, čo bude v priebehu niekoľkých nasledujúcich mesiacov, v základnom variante TCe 140 s výbavou Essential.

Tá bude okrem iného zahŕňať digitálne hodiny (7„ obrazovka), multimediálny systém s 10,1“ obrazovkou a konektivitou Android Auto/Aple CarPlay, manuálnu klimatizáciu alebo cúvaciu kameru.

V ďalšom variante pravdepodobne pribudnú pútavejšie disky alebo ďalšie lakované prvky karosérie. Okrem toho má mať Expression 2-zónovú automatickú klimatizáciu, elektricky sklopné zrkadlá alebo lavicu delenú v pomere 40:20:40.

Na vrchole budú verzie Journey a Extreme, pričom prvá sa zameria na komfort a druhá na terénne vlastnosti. Ich štandardná výbava má zahŕňať bezkľúčový prístup, online navigáciu, digitálne hodiny s 10-palcovým displejom, 18-palcové disky alebo chladený úložný priestor v stredovej konzole (Journey).

Najviac si v prípade modelu Dacia Bigster priplatíte za 155-koňový hybrid, ktorý bude pravdepodobne – podobne ako v prípade modelu Duster – ponúkaný až od druhej výbavovej verzie. Teda po odrátaní tej najlacnejšej. Cena: približne 33 000€.

Dacia Bigster s cenou začínajúcou od stropu približne 27 000€ (TCe 140) na trhu bude musieť súperiť najmä s vozidlami z Číny.
Foto: youtube.com/@crospotter13

Dacia Bigster a konkurenti: ceny a výbava

Dacia Bigster s cenou začínajúcou od stropu približne 27 000€ (TCe 140) na trhu bude musieť súperiť najmä s vozidlami z Číny. Medzi jej konkurentov patria prakticky všetky kompaktné naftové SUV/crossovery z kráľovstva stredu. Patrí medzi ne napr:

MG HS-a (1,5 turbo, 170 k, MT; 465,5/189,0/166,4 cm) – od 29 000€

Omoda 5 (1.5 turbo, 147 k, AT; 437,3/182,4/158,8 cm) – 30 000€

BAIC-a Beijing 5 (1.5 turbo, 177 k, AT; 462.0/188.6/168.0 cm) – 32 000€

Forthinga T-Five Evo (1.5 turbo, 177 k, AT; 456,6/186,0/169,0 cm) – od 34 00€

Čínski výrobcovia bezpochyby prevyšujú Daciu veľmi bohatou štandardnou výbavou. Tá zahŕňa nielen dve obrazovky v kokpite, ale aj kompletnú sadu asistenčných systémov vodiča vrátane adaptívneho tempomatu, ako aj vyhrievané sedadlá, bezkľúčový prístup alebo čalúnenie ekokožou (v základnej verzii MG sa neponúka).

V prípade spoločností BAIC a Forthing, ktoré vlastní rovnaký konglomerát, je v ich modelovej ponuke len jeden „plne kompatibilný“ variant. Navyše, Peking 5 poskytuje možnosť zakúpenia systému LPG za cenu 12 00€ (s inštaláciou) pre 52,5-litrovú fľašu a 5207 GBP (67,2 litra).

Dacia Bigster a konkurenti: povrchová úprava a priestor

Aj v tomto ohľade bude Bigster na strane porazených. Hoci zvonku pôsobí vyspelým dojmom, v jeho kabíne dominujú len tvrdé plasty. Navyše, jemne povedané, priemernej krásy.

Čínske modely na povrchovej úprave nešetria. Tak v BAIC a Forthingu, ako aj v MG a Omode nájdete dostatok mäkkých materiálov, na ktorých je solídne osadený povrch. Na rozdiel od všeobecného presvedčenia tu nie je žiadna strohosť ani pocit lacnosti.

Priestor v kabíne, najmä v MG HS, je nadpriemerný. Peking 5 a T5 Evo v tomto ohľade tiež dosahujú dobré výsledky, zatiaľ čo najmenšia Omoda jednoznačne prehráva.

So sedadlom posunutým o meter dozadu od brzdového pedála má toľko miesta na nohy ako Suzuki Swift. Akoby to nestačilo, nízka línia strechy obmedzuje priestor nad hlavou.

Dacia Bigster ponúka na výber štyri verzie motorov s výkonom od 130 do 155 koní, vrátane ponuky hybridného pohonu.
Foto: youtube.com/@DigimodsDESIGN

Dacia Bigster a konkurenti: nosiče batožiny

Tu sa Bigster rozhodne vymyká svojim čínskym súperom. Kapacita batožinových priestorov vyzerá nasledovne:

  • Dacia Bigster: 667 l
  • BAIC Beijing 5: 350 l
  • Forthing T-Five Evo: 480-1480 litrov
  • MG HS: 507-1484 litrov
  • Omoda 5: 360-1200 litrov

Dacia Bigster a konkurenti: motory

Dacia Bigster ponúka na výber štyri verzie motorov s výkonom od 130 do 155 koní, vrátane ponuky hybridného pohonu.

Čínski súperi ponúkajú len verzie s jedným motorom, aj keď s výnimkami. MG HS poskytuje manuálnu prevodovku alebo 7-stupňovú dvojspojkovú automatickú prevodovku (príplatok 9 000 Sk), ako aj výkonný hybridný variant s nabíjaním batérie zo zásuvky. Ten sa môže pochváliť výkonom 339 koní a jeho cena sa pohybuje od 40 000€.

BAIC, Forthing a Omoda ponúkajú vždy 7-stupňovú prevodovku s dvoma spojkami. V prípade Omody je k dispozícii ešte čisto elektrický variant.

BAIC, Forthing a Omoda ponúkajú vždy 7-stupňovú prevodovku s dvoma spojkami. V prípade Omody je k dispozícii ešte čisto elektrický variant.

Dacia Bigster a súperi: výkon a spotreba paliva

Prakticky všetky motory modelu Bigster, okrem toho s hybridným pohonom, majú iba 3 valce. Čínske modely majú vždy štvorvalcové agregáty, ktoré sú známe najmä vyššou kultúrou chodu. Takto vyzerá porovnanie výkonu a spotreby paliva modelu Dacia TCe 140 a konkurentov:

  • Dacia Bigster TCe 140: 0-100 km/h za približne 10,0 s; priemerná spotreba paliva – 5,6 l/100 km
  • BAIC Beijing 5: 0-100 km/h za 7,8 sekundy; priemerná spotreba paliva – 9,2 l/100 km
  • Forthing T-Five Evo: 0-100 km/h za 9,0-9,5 sekundy; priemerná spotreba paliva – 6,6 l/100 km
  • MG HS MT: 0-100 km/h za 9,4 s; priemerná spotreba paliva – 7,4 l/100 km
  • Omoda 5: 0-100 km/h za 10,1 s; priemerná spotreba paliva – 7,4 l/100 km

Záruka

Pokiaľ ide o mechanickú záruku, Dacia a konkurenčné vozidlá sa porovnávajú takto:

  • Dacia Bigster: 3 roky alebo 100 000 km
  • BAIC Beijing 5: 5 rokov alebo 100 000 km
  • Forthing T-Five Evo: 5 rokov alebo 150 000 km
  • MG HS: 7 rokov alebo 150 000 km
  • Omoda 5: 7 rokov alebo 150 000 km

Na tomto mieste je potrebné mať na pamäti, že mnohé spoločnosti uplatňujú na dlhé záruky početné výnimky, ako napríklad MG.

SUMMARY

Dacia Bigster určite nebude mať ľahký život v strete s automobilmi z Kráľovstva stredu. Podporuje ju predovšetkým široká ponuka motorov a dobre rozvinutá servisná a predajná sieť.

Čínski súperi však ponúkajú rozhodne bohatšiu výbavu, ako aj lepšie výbavové a záručné podmienky.

Redakcia Auto trendy.

Súvisiace články:

Dacia Bigster bude oficiálne predstavená 14. septembra na parížskom autosalóne

Prišiel nový Tayron! SUV značky Volkswagen sa nachádza medzi modelmi Touareg a Tiguan

Dacia Duster bola Britmi zvolená za najlepšie auto


Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.


Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.



Najčítanejšie

Odporúčame

Objasnené: Ako bude fungovať nové chladiace zariadenie pre jazdcov F1

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Michael Potts F1). Exkluzívny pohľad na fungovanie nového chladiaceho zariadenia, ktoré FIA schválila na rok 2025. Prototyp FIA pre nové…

Európske tradície zlomené: Prečo nový Mercedes CLA prichádza s čínskym motorom?

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@AutoInnovationZone). Najnovšia generácia modelu Mercedes CLA prichádza s revolučným hybridným systémom, ktorý kombinuje spaľovací a elektrický pohon. Čo však vzbudzuje…

Hit v úspore nákladov: Prečo Dacia Sandero (nielen) v Nemecku valcuje konkurenciu!

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@DeepEnergy26). Dacia Sandero s plynovou inštaláciou je v súčasnosti najlacnejším novým vozidlom v Nemecku. Prejdenie 1 km týmto vozidlom stojí…

Najdôležitejšia príručka pre každé astrologické znamenie. Čo si za vodiča?

21.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: Súkromný archív). Horoskopy - sú len hlúpym prvkom na zadnej strane časopisov, alebo ponúkajú skutočný prehľad? Čo ak naše znamenia…

Očarujúci nový Lynk & Co 01: Zrýchlenie ako blesk a technológie budúcnosti na dosah ruky!

21.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@WestGoldRain). Lynk & Co na európskom trhu bola doteraz známa tým, že ponúkala iba jeden model – Lynk & Co…

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov