Správy, Zaujímavosti,

Európska komisia chce prehodnotiť myšlienku elektronických palív

29.10.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@guardiannews). Na prípravu na rok 2035 bude potrebný „technologicky neutrálny prístup“, uviedol budúci komisár pre klímu. Emisné normy pre nové vozidlá naplánované na rok 2026...

29.10.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@guardiannews).

Na prípravu na rok 2035 bude potrebný „technologicky neutrálny prístup“, uviedol budúci komisár pre klímu.

Európska komisia chce prehodnotiť myšlienku elektronických palív.
Foto: youtube.com/@guardiannews

Emisné normy pre nové vozidlá naplánované na rok 2026 by sa mohli zmeniť. Európska komisia chce prehodnotiť e-palivá (syntetické palivá vyrobené z vody a CO2). Povedali to Wopke Hoekstra, budúci komisár pre klímu, a Teresa Ribera, budúca podpredsedníčka Komisie zodpovedná za politiku v oblasti klímy.

Na prípravu na rok 2035 bude potrebný „technologicky neutrálny prístup, v ktorom majú syntetické palivá zohrávať dôležitú úlohu vďaka cielenej zmene a doplneniu nariadenia v rámci plánovaného preskúmania“, povedal holandský komisár poslancom Európskeho parlamentu.

Kombinácia biopalív a elektromotorov na dosiahnutie úplnej dekarbonizácie dopravy by podľa španielskej poslankyne Teresy Ribery mala tiež dodať dôveru trhom a investorom.

Politická a priemyselná výzva

Pre nemecké automobilky je to netrpezlivo očakávaná správa. Luca de Meo, generálny riaditeľ spoločnosti Renault a predseda ACEA, sa už vyslovil za flexibilný prístup bez uprednostňovania „konkrétnej technológie“.

Adolfo Urso, minister pre podnikanie a sektor „Made in Italy“, podporil využívanie biopalív a iných technológií, ale vyzval, aby sa strednodobé preskúmanie emisných noriem presunulo na prvú polovicu roka 2025.

Na prípravu na rok 2035 bude potrebný technologicky neutrálny prístup, v ktorom majú syntetické palivá zohrávať dôležitú úlohu.
Foto: youtube.com/@fullychargedshow

Vo výrobe od roku 2030

Podľa prognóz uvedených v dokumente Accademia Nazionale dei Lincei, ktorý podpísali Silvia Bordiga, Gaetano Guerra a Gianfranco Pacchioni, by sa prvá veľkovýroba elektronických palív mohla začať v roku 2030. Objem potrebný na dosiahnutie skutočného významu sa však dosiahne až okolo roku 2050.

Ich cena je stále príliš vysoká, trikrát až desaťkrát vyššia ako cena fosílnych palív, a do veľkej miery závisí od ceny potrebnej elektrickej energie a zachytávania CO2. Veľa bude závisieť od rovnováhy rôznych ekonomických faktorov, budeme musieť investovať do obnoviteľných zdrojov energie a naďalej budeme hovoriť o jadrovej energii novej generácie, aby sme znížili cenu elektriny.

Redakcia Auto trendy.

Súvisiace články:

Elektrárenské spoločnosti v otázke ľudských práv. Najhorším páchateľom je výrobca z Číny

Malo vzniknúť 100 000 nových pracovných miest, ale došlo k masívnym škrtom. Európsky automobilový priemysel v pasci?

Kto predal najviac áut v Európe v septembri 2024


Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.


Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.



Najčítanejšie

Odporúčame

Objasnené: Ako bude fungovať nové chladiace zariadenie pre jazdcov F1

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Michael Potts F1). Exkluzívny pohľad na fungovanie nového chladiaceho zariadenia, ktoré FIA schválila na rok 2025. Prototyp FIA pre nové…

Európske tradície zlomené: Prečo nový Mercedes CLA prichádza s čínskym motorom?

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@AutoInnovationZone). Najnovšia generácia modelu Mercedes CLA prichádza s revolučným hybridným systémom, ktorý kombinuje spaľovací a elektrický pohon. Čo však vzbudzuje…

Hit v úspore nákladov: Prečo Dacia Sandero (nielen) v Nemecku valcuje konkurenciu!

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@DeepEnergy26). Dacia Sandero s plynovou inštaláciou je v súčasnosti najlacnejším novým vozidlom v Nemecku. Prejdenie 1 km týmto vozidlom stojí…

Najdôležitejšia príručka pre každé astrologické znamenie. Čo si za vodiča?

21.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: Súkromný archív). Horoskopy - sú len hlúpym prvkom na zadnej strane časopisov, alebo ponúkajú skutočný prehľad? Čo ak naše znamenia…

Očarujúci nový Lynk & Co 01: Zrýchlenie ako blesk a technológie budúcnosti na dosah ruky!

21.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@WestGoldRain). Lynk & Co na európskom trhu bola doteraz známa tým, že ponúkala iba jeden model – Lynk & Co…

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov