1.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@AutodealPh).
Mercedes-Benz práve vytvoril nový Guinnessov rekord v prekonaní vzdialenosti plug-in hybridom bez tankovania/nabíjania. Dosiahol ho model Roewe D7 DMH z koncernu SAIC, ktorý okrem iného vyrába vozidlá MG. Prekonal vzdialenosť viac ako 2 000 km.
Všetko nasvedčuje tomu, že Číňania prevezmú od Toyoty štafetu v oblasti hybridných vozidiel. Faktom je, že tento japonský koncern sa špecializuje skôr na klasické vozidlá HEV než na plug-in, ale tie predstavujú ďalší krok vo vývoji.
Jasným dôkazom toho je ďalší Guinnessov rekord, ktorý vytvoril plug-in hybrid z Kráľovstva stredu. Predtým v kategórii „najdlhšia vzdialenosť prejdená plug-in hybridným SUV“ triumfovalo vozidlo Chery Fulwin T10.
Bez doplnenia paliva prekonal vzdialenosť 2169,641 km, čím prekonal predchádzajúci rekord o 300 km.
Roewe D7 DMH s pôsobivým záznamom
Autorom najnovšieho rekordu, „najdlhšej vzdialenosti prekonanej plug-in hybridom“, je Roewe D7 DMH. Prekonal vzdialenosť 2208 km s priemernou spotrebou paliva len 2,49 l/100 km.
Rekordná cesta trvala štyri dni, počas ktorých Roewe D7 prekonal cestu z Lanzhou do Urumči. Počas cesty sa čínske auto „napojilo“ okrem iného na mestá Jiayuguan, Dunhuang a Turpan.
Tá má veľmi vysoké teploty, čo z nej vytvára skvelý testovací priestor pre čínskych výrobcov. Ako uvádza portál carnewschina.com, Turpan využívajú na testovanie automobilov v extrémnych horúčavách.
Hoci nie sú k dispozícii úplné podrobnosti o podmienkach na trati, teplotný rozdiel počas rekordnej jazdy bol až 30 stupňov Celzia. Najnižšia bola zaznamenaná v nadmorskej výške 1 600 m. Bolo to -8 stupňov Celzia.
Roewe D7 DMH: predáva sa aj ako MG
Roewe D7 DMH je veľká limuzína s dĺžkou 489 cm, šírkou 189 cm a dĺžkou 151 cm – s rázvorom 281 cm. Toto čínske vozidlo sa dostalo na trh v marci tohto roku.
Podľa informácií zverejnených Guinnessovou knihou rekordov má D7 DMH dva motory, pričom hlavným je elektromotor s výkonom 204 koní a maximálnym krútiacim momentom 330 Nm, ktorý uvádza kolesá do pohybu.
Druhý 1,5-litrový agregát s prirodzeným nasávaním, ktorý funguje predovšetkým ako generátor výkonu, sa vyznačuje 43-percentnou tepelnou účinnosťou a vysokým kompresným pomerom 16:1. Podľa spoločnosti SAIC dosahuje výkon 112 k (135 Nm) a 85 % času pracuje v najúspornejšom režime.
Roewe D7 DMH má aj 1-stupňovú prevodovku a trakčnú batériu s kapacitou 21,4 kWh (typ LFP). Na 100 km/h zrýchli za 7,9 s a zrýchlenie zastaví pri rýchlosti 185 km/h
Podľa cyklu CLTC prejde toto čínske vozidlo pri plne nabitej batérii a plnej palivovej nádrži vzdialenosť 1 400 km. Roewe D7 DMH stojí od 26 000€ a mimo Číny sa predáva pod značkou MG.
Toto je Chery Fulwin T10
Ďalší rekordér z Číny (2169 641 km), Chery Fulwin T10, je SUV strednej veľkosti, ktoré meria 485 cm medzi nárazníkmi, 193 cm na šírku a 171 cm na výšku. Dodáva sa v 5- alebo 6-miestnom variante a váži od 1935 do 2069 kg.
Produkt Chery, ktorý vytvoril Guinnessov rekord v kategórii PHEV SUV, sa dodáva s dvoma rôznymi pohonnými jednotkami. Slabší z nich produkuje 375 koní (610 Nm) a má k dispozícii spaľovací motor s výkonom 154 koní, ktorý prevažne preplňuje výkonnú trakčnú batériu s kapacitou 34,46 kWh.
V zálohe je aj športový variant s výkonom 610 koní a 960 Nm. Na rozdiel od slabšieho má pohon oboch náprav. Poskytuje zrýchlenie na 100 km/h za 4,9 s a maximálnu rýchlosť 240 km/h.
Podľa vyhlásení výrobcu prejde Fulwin T10 len na elektrinu 200 (4×4) alebo 210 km a spotrebuje v priemere 6,8, resp. 5,75 l benzínu na 100 km. Cena: od 25 000€
Redakcia Auto trendy.
Súvisiace články:
Nové SUV pre Európu bude mať premiéru v júli.
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.