Novinky, Správy, Zaujímavosti,

Dacia chce dobyť segment Golf ďalšími modelmi

2.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@Passionauto458). Totálna ofenzíva rumunskej značky v segmente C.Značke Dacia sa v Európe veľmi dobre darí, pretože ponúka vozidlá, ktoré sú nielen cenovo dostupné, ale aj...

2.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@Passionauto458).

Totálna ofenzíva rumunskej značky v segmente C.Značke Dacia sa v Európe veľmi dobre darí, pretože ponúka vozidlá, ktoré sú nielen cenovo dostupné, ale aj spoľahlivé a majú moderný vzhľad, ako to dokazujú modely Sandero a nový Duster.

Totálna ofenzíva rumunskej značky v segmente C.Značke Dacia sa v Európe veľmi dobre darí, pretože ponúka vozidlá,
Foto: youtube.com/@Passionauto458

Práve bol predstavený aj Bigster, prvý model značky v segmente C.

Útok značky Dacia v segmente C

Napriek svojej dĺžke 4,57 metra patrí toto nové SUV do kompaktnej triedy. Preto je medzi modelmi Sandero a Duster/Bigster citeľný rozdiel. Renault zároveň naznačuje, že nástupcom zastaraného spaľovacieho Mégane by mohla byť Dacia.

Pri predstavení modelu Bigster spoločnosť Dacia uviedla nasledovné: „Ako bolo oznámené v strategickom pláne Renaulution v januári 2021, Dacia je na ceste k dobytiu segmentu C. Dacia je už vedúcou značkou v Európe v segmente B a teraz vstupuje do segmentu C-SUV s modelom Bigster.“

Dodal: „Neustály nárast nákladov na vozidlá v segmente C-SUV v posledných rokoch predstavuje pre mnohých potenciálnych kupujúcich veľkú prekážku pri kúpe. Bigster to mení, pretože je viac Dacia ako kedykoľvek predtým a robí tento segment opäť dostupným.“

Pokračoval: „Dacia vstupuje do segmentu C s dôkladne naplánovanou produktovou stratégiou. Po novom modeli Bigster budú nasledovať ďalšie dve vozidlá.“ A aké by to mohli byť? Na parížskom autosalóne sa generálny riaditeľ značky Dacia Denis Le Vot rozprával so svojimi anglickými kolegami z časopisu Autocar. Podľa Le Vota by mohlo ísť o pickup, ale zatiaľ nechcel prezradiť nič konkrétne.

Nákladné vozidlo alebo „Dacia Golf“?

Tieto prvenstvá by mali využívať modulárnu architektúru CMF-B skupiny Renault, ktorá umožňuje dĺžku až 4,6 metra. Mohli by tiež obsahovať rovnaké motory, aké sa používajú v modeloch Jogger, Duster a Bigster.

Druhým modelom by mohla byť verzia kupé modelu Duster. Klasický päťdverový kompaktný automobil, niečo ako „Dacia Golf“, by však mohol byť veľmi úspešný aj z obchodného hľadiska.

Tento mestský automobil Dacia by mal pre skupinu Renault veľký zmysel, pretože väčší počet kusov novej platformy Twingo by mohol ďalej znížiť cenu
Foto: youtube.com/@catacars

Le Vot sa zmienil aj o možnom vytvorení malého mestského vozidla na báze nového elektrického modelu Renault Twingo. Generálny riaditeľ uviedol, že zatiaľ sa neponúka nič menšie ako Sandero, pretože „rovnica klasického segmentu A s riešením spaľovacieho motora nefunguje“, keďže ziskové marže sú príliš nízke.

Tento mestský automobil Dacia by mal pre skupinu Renault veľký zmysel, pretože väčší počet kusov novej platformy Twingo by mohol ďalej znížiť cenu. Pre nové Twingo, ktoré sa bude vyrábať v Slovinsku od roku 2026, je cieľom štartovacia cena 20 000 EUR. Derivát Dacie by mohol nahradiť model Spring, ktorý sa doteraz dovážal z Číny.

Redakcia Auto trendy.

Súvisiace články:

Dacia 2025: Všetky nové pripravované modely

Tu je najdrahší Duster, o ktorom vieme. SUV značky Dacia dosahuje cenu nového BMW X1

Nové upútavky na model Dacia Bigster. Čo zatiaľ vieme o najdrahšom modeli značky Dacia?


Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.


Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.



Najčítanejšie

Odporúčame

Objasnené: Ako bude fungovať nové chladiace zariadenie pre jazdcov F1

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Michael Potts F1). Exkluzívny pohľad na fungovanie nového chladiaceho zariadenia, ktoré FIA schválila na rok 2025. Prototyp FIA pre nové…

Robot zvyšujúci pevnosť konštrukcie sa presadil v mokrom betóne

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@아이티원-d4k). Keď si väčšina z nás predstaví čerstvo vyliaty betón, predstaví si materiál, ktorý by sa mal nechať vyschnúť čo…

Šokujúca pravda: Mikrovozidlá sú na cestách nebezpečnejšie než si myslíte!

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@CESVIMAP). Mikrovozidlá neabsolvujú tradičné nárazové testy, keďže ich typové schválenie to nevyžaduje. Napriek tomu, výsledky ukazujú, že kolízia s deformovateľnou…

Európske tradície zlomené: Prečo nový Mercedes CLA prichádza s čínskym motorom?

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@AutoInnovationZone). Najnovšia generácia modelu Mercedes CLA prichádza s revolučným hybridným systémom, ktorý kombinuje spaľovací a elektrický pohon. Čo však vzbudzuje…

Hit v úspore nákladov: Prečo Dacia Sandero (nielen) v Nemecku valcuje konkurenciu!

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@DeepEnergy26). Dacia Sandero s plynovou inštaláciou je v súčasnosti najlacnejším novým vozidlom v Nemecku. Prejdenie 1 km týmto vozidlom stojí…

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov