6.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@autoreportupdate).
Ford je jedným z výrobcov, ktorí sa snažia zmeniť svoju situáciu v súvislosti s hrozbou, ktorú predstavuje príchod čínskych značiek. Americká firma pripravuje nízkonákladovú platformu na predaj elektromobilov za konkurencieschopné ceny.
Západný automobilový priemysel prechádza transcendentálnym momentom, ktorý by mohol zmeniť pravidlá hry. Značky v Európe a Spojených štátoch (a tiež v Japonsku) zažívajú skutočnú hrozbu, ktorú predstavuje príchod čínskych výrobcov s autami, ktoré sa predávajú hlboko pod priemernou trhovou cenou.
To viedlo k poklesu konkurencieschopnosti tradičných výrobcov, ktorí vidia, ako sa tieto ázijské značky presadzujú v počte registrácií. Situácia na starom kontinente je taká kritická, že Európska komisia už zaviedla sériu vysokých ciel na dovoz vozidiel vyrobených v Číne.
Uvidíme, ako bude trh reagovať na protekcionistické opatrenia, ktoré Európa a Spojené štáty prijímajú voči čínskemu automobilovému priemyslu. Medzitým sa západní výrobcovia pripravujú na návrat na cestu konkurencieschopnosti tým, že sa snažia vyvíjať automobily (najmä elektromobily) za ceny, ktoré by mohli konkurovať čínskym výrobkom.
Spoločnosť Ford ide do toho naplno vďaka novej platforme pre nízkonákladové elektromobily, ktorú vyvíja.
Jedným z nich je Ford. Americká firma prostredníctvom svojho šéfa Jima Farleyho už viackrát uviedla, aký vyspelý je čínsky automobilový priemysel. Pred niekoľkými týždňami totiž povedal, že tieto vozidlá predstavujú „existenčnú hrozbu“, a zároveň neváha prezradiť, že každý deň jazdí čínskym autom a že je z neho nadšený.
Napriek tomu má Farley v úmysle zachrániť situáciu vo Forde, a to elektromobilom, ktorý, ako vysvetlil akcionárom spoločnosti, sa vyrovná „výrobným nákladom čínskych výrobcov“.
Značka odhalila, že pracuje na vývoji novej nízkonákladovej platformy, ktorá bude slúžiť ako základ pre novú generáciu elektromobilov. Na tento účel vytvorila tím pod vedením Alana Clarkea, ktorý stojí za konštrukciou modelu Tesla Model Y, a do ktorého zapojila bývalých zamestnancov spoločností Tesla, Rivian a Lucid.
Prvým vozidlom, ktoré bude využívať túto platformu, bude pick-up strednej veľkosti, ktorý bude podľa Fordu určený „zákazníkom, ktorí chcú za svoje peniaze viac“. Podľa Farleyho bude tento automobil „meniť pravidlá hry“ v takom konkurenčnom segmente, akým je segment pick-upov v USA.
Návrat k úspechu by mal byť možný, ak sa Fordu podarí dosiahnuť, aby bola výroba tejto platformy skutočne ekonomická. Až potom bude možné uviesť na trh lacné elektromobily, na ktorých čínski výrobcovia zatláčajú do kúta všetky predaje, keď je rozhodujúcim faktorom cena.
Bude tiež zaujímavé zistiť, ako na trh vplývajú spomínané dovozné clá, ktoré Európa práve aktivovala na ochranu svojho priemyslu pred čínskou hrozbou, ako aj reakcia ďalších veľkých výrobcov, ako sú Volkswagen Group alebo Stellantis.
Redakcia Auto trendy.
Súvisiace články:
Stop škrabancom a stresu: Naučte sa parkovať ako profík s jednoduchou metódou stĺpikov A, B a C!
Ako znížiť spotrebu paliva o 30 %: Jednoduché triky, ktoré môžete začať používať hneď teraz!
Nasypte do vrecka a nechajte v aute. Okná sa prestanú zaparovať
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.