Správy, Zaujímavosti,

Čína podala žalobu na EÚ. Týka sa clá na autá

7.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@WorldMilitaryPowerr). Čína podala na Svetovú obchodnú organizáciu (WTO) žalobu proti vyrovnávacím clám, ktoré EÚ uložila na dovoz elektrických vozidiel vyrobených v Číne. Predstaviteľ WTO v...

7.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@WorldMilitaryPowerr).

Čína podala na Svetovú obchodnú organizáciu (WTO) žalobu proti vyrovnávacím clám, ktoré EÚ uložila na dovoz elektrických vozidiel vyrobených v Číne.

Čína podala na Svetovú obchodnú organizáciu (WTO) žalobu.
Foto: youtube.com/@WorldMilitaryPowerr

Predstaviteľ WTO v rozhovore pre agentúru Reuters potvrdil, že organizácia dostala sťažnosť Číny.

„Dostali sme žiadosť Číny o konzultácie s Európskou úniou o konečnom znení vyrovnávacích ciel EÚ na vozidlá,“

– povedal Maroš Šefčovič, kandidát na eurokomisára pre obchod.

Na vypočutí v Európskom parlamente uviedol, že úradníci EÚ pre obchod boli v Číne na rokovaniach.

„Pre nás je veľmi dôležité, aby aj v prípade, že pristúpime k cenovým záväzkom, boli rovnako účinné a vynútiteľné ako dovozné clá, ktoré sme zaviedli. To je pre nás absolútne kľúčové,“ zdôraznil.

Clá EÚ na elektromobily vyrobené v Číne sa pohybujú od 7,8 % do 35,3 %. Dôvodom ich zavedenia je dotovanie výroby zo strany úradov v Pekingu.

Clá sa nebudú vzťahovať na e-autá dovážané z Číny, ktoré sú už na trhu EÚ. Médiá už niekoľko mesiacov upozorňujú, že veľké množstvo z nich je v prístavoch EÚ nevybavené.

Na základe vyšetrovania, ktoré sa začalo v októbri 2023. Európska komisia dospela k záveru, že Čína dotuje výrobu elektromobilov, aby ich mohla predávať za umelo nízke ceny. Dotácie sa týkajú celého výrobného reťazca – od batérií až po priame dotácie výrobcom.

To vyvolalo v EÚ obavy, že európsky automobilový priemysel nebude schopný vyrovnať sa s nekalou konkurenciou z Číny.
Foto: youtube.com/@guardiannews

To vyvolalo v EÚ obavy, že európsky automobilový priemysel nebude schopný vyrovnať sa s nekalou konkurenciou z Číny, ako sa to predtým stalo iným priemyselným odvetviam, napríklad výrobcom fotovoltaických panelov. V súčasnosti napríklad 90 % panelov predávaných v EÚ pochádza z Číny. Oslabenie európskeho automobilového priemyslu by znížilo konkurencieschopnosť hospodárstva a znamenalo by masívne prepúšťanie.

Čína je najväčším výrobcom elektrických vozidiel na svete. Globálny vývoz týchto automobilov z Kráľovstva stredu sa v roku 2023 zvýšil o 70 % a dosiahol 34,1 miliardy USD. EÚ je najväčším odberateľom elektromobilov z ČĽR, na čínsky vývoz pripadá takmer 40 %. V roku 2023 krajiny EÚ nakúpili čínske automobily v hodnote 3,5 miliardy eur, čo je takmer o 40 % viac ako v predchádzajúcom roku. To vyvolalo obavy EÚ a niektorých hlavných miest EÚ, keďže ceny čínskych elektromobilov sú zvyčajne o 20 % nižšie ako ceny modelov vyrobených v EÚ.

Redakcia Auto trendy.

Súvisiace články:

Európska únia schválila konečné clá na elektromobily vyrobené v Číne

Nemecko sa obáva konfliktu s Čínou. Nebudú hlasovať za clá

BYD vyťahuje z rukáva ďalšie eso. Vylepšený hybrid Han DM-i by mohol ovládnuť európske cesty


Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.


Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.



Najčítanejšie

Odporúčame

Objasnené: Ako bude fungovať nové chladiace zariadenie pre jazdcov F1

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Michael Potts F1). Exkluzívny pohľad na fungovanie nového chladiaceho zariadenia, ktoré FIA schválila na rok 2025. Prototyp FIA pre nové…

Robot zvyšujúci pevnosť konštrukcie sa presadil v mokrom betóne

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@아이티원-d4k). Keď si väčšina z nás predstaví čerstvo vyliaty betón, predstaví si materiál, ktorý by sa mal nechať vyschnúť čo…

Šokujúca pravda: Mikrovozidlá sú na cestách nebezpečnejšie než si myslíte!

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@CESVIMAP). Mikrovozidlá neabsolvujú tradičné nárazové testy, keďže ich typové schválenie to nevyžaduje. Napriek tomu, výsledky ukazujú, že kolízia s deformovateľnou…

Európske tradície zlomené: Prečo nový Mercedes CLA prichádza s čínskym motorom?

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@AutoInnovationZone). Najnovšia generácia modelu Mercedes CLA prichádza s revolučným hybridným systémom, ktorý kombinuje spaľovací a elektrický pohon. Čo však vzbudzuje…

Hit v úspore nákladov: Prečo Dacia Sandero (nielen) v Nemecku valcuje konkurenciu!

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@DeepEnergy26). Dacia Sandero s plynovou inštaláciou je v súčasnosti najlacnejším novým vozidlom v Nemecku. Prejdenie 1 km týmto vozidlom stojí…

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov