7.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@PlanetCarNews).
Toyota sa pripravovala na oživenie historického športového vozidla, fantastického modelu MR-2.
Žiadny štvorvalec, žiadna malá V6: športový automobil odvodený od Toyoty FT-Se by mohol byť veľmi výkonným elektromobilom. Nie je to tak dávno, čo sme vás informovali o tom, že Toyota sa chystá vzkriesiť historický športový automobil, fantastický MR-2. Vozidlo, ktoré by mohlo prísť s viac ako dvojnásobným výkonom oproti svojej poslednej generácii.
Elektromobily nemusia byť nudné
Vychádza z minuloročného prototypu Toyota FT-Se Concept. Bolo to na podujatí Japan Mobility Show, ktoré chcelo ukázať, že elektromobily nemusia byť nudné, a na ktorom sa okrem iného ukázal aj tento prototyp. Elektromobily stále vyvolávajú veľa pochybností a pre mnohých ľudí nemôže byť športové auto elektrické.
Bez ohľadu na to, koľko športových automobilov sa predá v elektrickej podobe, stále sa nájdu zákazníci, ktorí budú voči takýmto systémom naďalej skeptickí. A budúci model MR2 má všetky predpoklady stať sa elektrickým vozidlom. Moderná reinterpretácia Toyoty MR2, ktorá sa tak nebude volať, ale vzdá hold tomuto modelu.
„Toyota verí, že budúca mobilita presiahne rámec poskytovania fyzických dopravných prostriedkov a stane sa spoločníkom životného štýlu. Koncept FT-Se je víziou toho, ako by sa batériový športový automobil mohol stať jedinečným vozidlom, ktoré zrýchli pulz vodiča a podporí dlhodobé puto,“ uviedli vtedy.
Spočiatku sa hovorilo o tom, že nový MR2 bude príbuzný modelu GR Yaris a bude mať spoločný 1,6-litrový trojvalcový benzínový motor. Od tejto myšlienky sa teraz upustilo. Po prechode na elektrický a potom spaľovací motor sa teraz hovorí o výkonnom 2,0-litrovom motore. Fámy však pokračujú.
Vývoj dvoch takmer identických športových vozidiel
Zdroje naznačili, že pôjde o dva rôzne športové automobily, oba s motorom uprostred. Jedno však bude elektrické a druhé benzínové. To je však ďaleko od reality, pretože vývoj dvoch takmer identických športových vozidiel s úplne odlišnými pohonnými systémami je príliš nákladný na to, aby sa táto investícia realizovala.
V segmente, kde sú ziskové marže nízke a kupujúcich je málo, sa to nezdá byť veľmi reálne. Myšlienka ponúknuť jeden športový automobil s možnosťou výberu elektrického alebo spaľovacieho pohonu sa zdá byť efektívnejšia.
Videli sme to už na niekoľkých modeloch. A v tomto prípade by mohla prísť prvá verzia s 2,0-litrovým benzínovým motorom s výkonom okolo 400 koní. Model by mal mať pohon všetkých kolies a prišiel by v roku 2026. O rok neskôr, v roku 2027, by prišiel elektrický model s rovnakou konfiguráciou, ale s batériami.
„Najnovšie batérie s nízkou rezervou a vysokou hustotou energie sú dôležitým faktorom, ktorý umožní modelu FT-Se posunúť hranice výkonu. Táto technológia v kombinácii so zmenšenými rozmermi a hmotnosťou komponentov, ako sú motor, prevodovka a klimatizačná jednotka, umožňuje nové možnosti na zlepšenie tradičných vlastností športových vozidiel, ako sú stabilita v zákrutách, citlivé riadenie a isté brzdenie,“ komentovala značka technológiu konceptu FT-Se.
Redakcia Auto trendy.
Súvisiace články:
Suzuki predstavuje svoj prvý elektrický model: e Vitara – k dispozícii od leta budúceho roka
Kia 2025: Všetky nové pripravované modely
Ako znížiť spotrebu paliva o 30 %: Jednoduché triky, ktoré môžete začať používať hneď teraz!
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.