Správy, Zaujímavosti,

Otec zbieral kovový šrot 48 rokov. Deti zarobili 28 miliónov dolárov

8.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@RMSothebysInc). Viac ako 28 miliónov dolárov získali dedičia Rudiho Kleina, zberateľa, ktorý od roku 1976 zhromažďoval na svojom pozemku v Los Angeles vraky európskych áut....

8.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@RMSothebysInc).

Viac ako 28 miliónov dolárov získali dedičia Rudiho Kleina, zberateľa, ktorý od roku 1976 zhromažďoval na svojom pozemku v Los Angeles vraky európskych áut. Zbierka jedného z najväčších zberateľov vrakov áut v USA išla pod kladivko a predalo sa všetko od mercedesu za 9,3 milióna dolárov až po staré motory a hrdzavé tlmiče.

Otec zbieral kovový šrot 48 rokov. Deti zarobili 28 miliónov dolárov.
Foto: youtube.com/@RMSothebysInc

Jedna z najväčších zbierok autovrakov v histórii sa dostala pod kladivo. Aukčný dom RM Sotheby’s vydražil viac ako 200 vozidiel a súčiastok na historické vozidlá, ktoré roky zbieral zberateľ Rudi Klein.

Rudi Klein je americký emigrant z Nemecka, ktorý svoju zbierku neobvyklých vozidiel budoval od roku 1976. Obchodovanie s klasickými automobilmi bolo pre neho nielen vášňou, ale aj spôsobom života. Rudi mal slabosť najmä pre európske autá, ktoré kupoval v najrôznejšom stave, často po nehodách alebo rozobraté. Podobne ako mnohí iní zberatelia ich plánoval reštaurovať. Niektoré slúžili ako pravidelní darcovia dielov pre iné vozidlá. A to, čo z nich zostalo, putovalo na pozemok v južnom Los Angeles.

Nepredával preto, lebo ich chcel opraviť. Jeho deti mu budú vďačné

Vďaka tomu nazhromaždil pôsobivú zbierku; na jeho pozemku vyrástlo skutočné smetisko automobilových hviezd. Samotný Rudi sa už nedožil naplnenia svojich ambicióznych plánov na renováciu zozbieraných vozidiel. Po Kleinovej smrti prevzali dnes už legendárnu zbierku jeho deti a rozhodli sa ju speňažiť prostredníctvom aukčného domu RM Sotheby’s. Tento nápad sa ukázal ako hit, keďže suma získaná z dražby vozidiel je ohromujúca.

Našťastie Rudi zaparkoval cennejšie exempláre pod strechu a snažil sa ich udržať v dobrom technickom stave.
Foto: youtube.com/@RMSothebysInc

Aukcia Rudiho zbierky sa konala pod príznačným názvom „The Junkyard“. Tento názov dobre odráža stav pomerne veľkého počtu vozidiel, keďže mnohé z nich sú skorodované až do špiku kostí. Našťastie, kalifornské podnebie bolo veľmi priaznivé, takže pomerne veľa vozidiel je stále celkom vhodných na renováciu.

Našťastie Rudi zaparkoval cennejšie exempláre pod strechu a snažil sa ich udržať v dobrom technickom stave. Patrilo medzi ne niekoľko skutočných bielych havranov, ako napríklad Horch 780 Sport Cabriolet z roku 1933, dva Maybachy SW38 z 30. rokov a prototyp Iso Grifo A3/L Spider. A k tomu sa objaví aj po pár kúskoch z modelov ako Lamborghini Miura alebo Mercedes 300 SL Gullwing.

Celý život zbiera kovový šrot. Deti zarobili milióny dolárov

Nakoniec sa na predaj dostalo 207 predmetov, od automobilových skvostov až po úplný šrot, ako sú rozbité motory, prevodovky alebo hrdzavé hnacie ústrojenstvo. Všetky našli nových majiteľov. Celkovo sa pod kladivko dostalo približne 70 vozidiel, prevažne áut v rôznom havarijnom stave (niektoré kompletné, iné po nehodách alebo zachránené zo šrotovísk) a niekoľko starých motoriek (Indian, BMW). Zvyšok tvoria rôzne diely: od poškodených motorov cez časti karosérie až po výfukové systémy atď.

The Junkyard: Rudi Klein Collection. Automobilové drahokamy stratené v čase. Časť druhá.

Podľa očakávania najvyššiu cenu dosiahol Mercedes 300 SL „Alloy“ Gullwing. Legendárneho modelu 300 SL s hliníkovou karosériou bolo vyrobených len 29 kusov a tento konkrétny kus má číslo 26. Ide o jediný vyrobený model 300 SL s interiérom vyhotoveným v čiernej a červenej koži. Vyvolávacia cena bola 4,5 milióna dolárov. Nakoniec sa vozidlo vyrobené v roku 1956 a v čiastočnom havarijnom stave predalo za 9,35 milióna dolárov. Za zmienku stojí, že Mercedes bol v rukách Rudiho od roku 1976, keď ho odkúpil od predchádzajúceho majiteľa za 30 000 dolárov. Počas takmer polstoročia si zberateľ nenašiel čas na jeho opravu.

4,13 milióna dolárov zaplatili za Mercedes 500 K „Carraciola“ Special Coupe z roku 1935, ktorý sa – hoci pod hrubou vrstvou prachu – zachoval v takmer dokonalom stave. 3,3 milióna USD stál nového kupca Horch 855 Special Roadster zlovestného ročníka 1939.

Noví majitelia si našli aj nehnuteľnosti za sumy výrazne presahujúce 1 milión dolárov:

  • prototyp Iso Grifo A3/L Spider z roku 1964 (1,875 milióna dolárov),
  • Porsche 356 B 1600 z roku 1962 (1,16 milióna dolárov),
  • Lamborghini Miura P400 z roku 1968 (1,325 milióna dolárov),
  • Mercedes 300 SL z roku 1957 (1,187 milióna dolárov).

Pre porovnanie, najlacnejšou vydraženou položkou v Rudiho zbierke bol diferenciál pre starý Rolls-Royce a Bentley, ktorý sa predal za 360 dolárov. Medzi ďalšie predmety, ktoré tiež našli ochotného dražiteľa, patrili dvere spolujazdca k Porsche 904 Carrera GTS (6 300 dolárov), stará prístrojová doska k Mercedesu 300 SL Roadster (4 200 dolárov), manuál v koženom puzdre k Ferrari Dino 246 GT (3 600 dolárov) a dokonca zotrvačník k Mercedesu 300 SL (600 dolárov).

Redakcia Auto trendy.

Súvisiace články:

Legendárne autá nájdené na vrakovisku. Majú hodnotu miliónov

Tento rok zomreli. Ich diela obdivovali milióny ľudí

Vyhnite sa chaosu na cestách: Nepodceňujte silu pravidla pravej ruky!


Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.


Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.



Najčítanejšie

Odporúčame

Objasnené: Ako bude fungovať nové chladiace zariadenie pre jazdcov F1

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Michael Potts F1). Exkluzívny pohľad na fungovanie nového chladiaceho zariadenia, ktoré FIA schválila na rok 2025. Prototyp FIA pre nové…

Robot zvyšujúci pevnosť konštrukcie sa presadil v mokrom betóne

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@아이티원-d4k). Keď si väčšina z nás predstaví čerstvo vyliaty betón, predstaví si materiál, ktorý by sa mal nechať vyschnúť čo…

Šokujúca pravda: Mikrovozidlá sú na cestách nebezpečnejšie než si myslíte!

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@CESVIMAP). Mikrovozidlá neabsolvujú tradičné nárazové testy, keďže ich typové schválenie to nevyžaduje. Napriek tomu, výsledky ukazujú, že kolízia s deformovateľnou…

Európske tradície zlomené: Prečo nový Mercedes CLA prichádza s čínskym motorom?

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@AutoInnovationZone). Najnovšia generácia modelu Mercedes CLA prichádza s revolučným hybridným systémom, ktorý kombinuje spaľovací a elektrický pohon. Čo však vzbudzuje…

Hit v úspore nákladov: Prečo Dacia Sandero (nielen) v Nemecku valcuje konkurenciu!

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@DeepEnergy26). Dacia Sandero s plynovou inštaláciou je v súčasnosti najlacnejším novým vozidlom v Nemecku. Prejdenie 1 km týmto vozidlom stojí…

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov