Správy, Zaujímavosti,

Generálny riaditeľ spoločnosti Renault Luca de Meo má v otázke elektrifikácie jasno: „Nepočítajte s tým, že poviem, že to bude jednoduché.“

8.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@BFMBusiness). Povinná elektrifikácia, ktorú Európska únia nariadila na rok 2035, je zdrojom sporov medzi značkami. Hoci ich cieľom je vytvoriť na európskom území len elektrické...

8.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@BFMBusiness).

Povinná elektrifikácia, ktorú Európska únia nariadila na rok 2035, je zdrojom sporov medzi značkami. Hoci ich cieľom je vytvoriť na európskom území len elektrické vozidlá, niektoré s tým súhlasia a iné nie. Renault je v prvom tábore, ale jeho generálny riaditeľ Luca de Meo si uvedomuje, že nebude mať na ružiach ustlané.

Generálny riaditeľ spoločnosti Renault Luca de Meo má v otázke elektrifikácie jasno: „Nepočítajte s tým, že poviem, že to bude jednoduché.“
Foto: youtube.com/@BFMBusiness

Elektromobily sú budúcnosť

Hovoril o tom pre Autocar a jasne vyjadril svoj postoj:Elektromobily sú budúcnosť. Na krátkodobých prekážkach nezáleží.“

„Ľudia vyjadrujú obavy zo stagnácie trhu s elektrickými vozidlami a nepočítajte s tým, že poviem, že je všetko v poriadku: samozrejme, existujú obrovské problémy a myslím si, že Európa ich musí urýchlene riešiť,“ povedal.

„Zároveň si však myslím, že potrebujeme znovu upriamiť pozornosť na veľkú budúcnosť. A povedal by som, že z dlhodobého hľadiska sú v skutočnosti elektrické vozidlá budúcnosťou, alebo sú aspoň veľmi dôležitou súčasťou budúcnosti,“ dodal.

Na otázku o trhu s elektromobilmi odpovedal, že „práve tu sa bude automobilový priemysel v Európe rozvíjať“, zatiaľ čo „zvyšok trhu zostane stabilný alebo bude potenciálne klesať“. Z strednodobého až dlhodobého hľadiska by sa teda podľa neho mali automobilky zamerať na modely s batériovým pohonom.

Okrem toho sa domnieva, že nie je pochýb o tom, že elektromobily majú nižší vplyv na emisie CO2 ako modely, ktoré používajú nejakú formu spaľovacieho motora. Preto sa vďaka spoločnosti Ampere a vývoju nových elektrických vozidiel dosiahne už v roku 2030 o 70 % nižšia uhlíková stopa ako u ich náprotivkov so spaľovacím motorom.

Okrem toho zdôraznil, že z pohľadu používateľa má vlastníctvo elektromobilu namiesto spaľovacieho modelu už teraz lacnejšie náklady, čo sa v najbližších rokoch môže len zvyšovať.

Elektro
Z pohľadu používateľa má vlastníctvo elektromobilu namiesto spaľovacieho modelu už teraz lacnejšie náklady.
Foto: youtube.com/@TheEngineersPost

Kľúčový bod batéria

Hovoril aj o novej generácii elektromobilov značky, ktorá bude debutovať v roku 2028 s vylepšenými technológiami, batériami a dojazdom. Jej prvým zástupcom bude sériový model odvodený od Renautlu Embléme.

Na otázku, či sa prototyp ako taký stane skutočnosťou, odpovedal:

„Možno si myslíte, že je to len koncept alebo vízia, ale ak ma trochu poznáte, viete, že vždy, keď niečo uvediem na scénu, mám tendenciu to urobiť na konci.“

Jeden z kľúčových bodov tejto novej série elektromobilov bude v ich batériách, ktoré budú mať „energetickú hustotu nikel-mangán-kobaltu (NMC), cenu a bezpečnosť lítium-železofosfátu (LFP) a nabije sa za menej ako 15 minút“.

Volkswagen začne od roku 2026 vymieňať v súčasných modeloch batérie NMC za batérie LFP. Čo podľa spoločnosti zníži náklady o 20 %, ale neovplyvní dojazd vozidiel.

Redakcia Auto trendy.

Súvisiace články:

Generálny riaditeľ spoločnosti Ford hovorí o elektrických vozidlách a budúcnosti.

Suzuki predstavuje svoj prvý elektrický model: e Vitara – k dispozícii od leta budúceho roka

Odhalenie prvých fotografií faceliftu Kia Sportage 2025


Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.


Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.



Najčítanejšie

Odporúčame

Objasnené: Ako bude fungovať nové chladiace zariadenie pre jazdcov F1

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Michael Potts F1). Exkluzívny pohľad na fungovanie nového chladiaceho zariadenia, ktoré FIA schválila na rok 2025. Prototyp FIA pre nové…

Robot zvyšujúci pevnosť konštrukcie sa presadil v mokrom betóne

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@아이티원-d4k). Keď si väčšina z nás predstaví čerstvo vyliaty betón, predstaví si materiál, ktorý by sa mal nechať vyschnúť čo…

Šokujúca pravda: Mikrovozidlá sú na cestách nebezpečnejšie než si myslíte!

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@CESVIMAP). Mikrovozidlá neabsolvujú tradičné nárazové testy, keďže ich typové schválenie to nevyžaduje. Napriek tomu, výsledky ukazujú, že kolízia s deformovateľnou…

Európske tradície zlomené: Prečo nový Mercedes CLA prichádza s čínskym motorom?

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@AutoInnovationZone). Najnovšia generácia modelu Mercedes CLA prichádza s revolučným hybridným systémom, ktorý kombinuje spaľovací a elektrický pohon. Čo však vzbudzuje…

Hit v úspore nákladov: Prečo Dacia Sandero (nielen) v Nemecku valcuje konkurenciu!

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@DeepEnergy26). Dacia Sandero s plynovou inštaláciou je v súčasnosti najlacnejším novým vozidlom v Nemecku. Prejdenie 1 km týmto vozidlom stojí…

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov