Motorky, Novinky, Zaujímavosti,

Špičkový motor Honda V3 je posilnený elektrickou kompresiou

9.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@visordown). Ak elektrika ešte nie je pripravená prevziať vládu nad motocyklovým svetom, možno by ďalšiu éru mohlo ovládnuť nútené vstrekovanie. Honda práve na veľtrhu EICMA...

9.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@visordown).

Ak elektrika ešte nie je pripravená prevziať vládu nad motocyklovým svetom, možno by ďalšiu éru mohlo ovládnuť nútené vstrekovanie. Honda práve na veľtrhu EICMA predstavila revolučný veľkoobjemový spaľovací motor V3 s elektrickým preplňovaním.

Špičkový motor Honda V3 je posilnený elektrickou kompresiou.
Foto: youtube.com/@visordown

Kompaktný štvortaktný motor V3

Japonský gigant v utorok tesne po obede predstavil úplne novú platformu: kompaktný štvortaktný motor V3, ktorý odhalil v smrteľne nádhernom rúrkovom ráme s červeným zvýraznením dvoch predných hláv valcov, jedinej zadnej hlavy valcov a malého slimáka elektrického kompresora, ktorý vykukuje cez rám nad prednými hlavami.

Je štíhly – sotva širší ako vidlice, s krásne zakrivenými výfukmi, ktoré by mohli vyzerať skvele v nahom prostredí, a ľahko prístupným olejovým filtrom na ľavej strane. Vôľa ventilov na prednej náprave však bude nepríjemná.

Piesty sú umiestnené pod uhlom 75 stupňov a celý je chladený vodou – nie že by ste na prezentačnom podvozku videli chladiče. Elektrický kompresor je v tomto druhu použitia svetovým unikátom, navrhnutý najmä na zvýšenie krútiaceho momentu pri nízkych a stredných otáčkach.

Zatiaľ čo turbodúchadlá sú poháňané tlakom výfukových plynov a turbodúchadlá sú poháňané priamo výstupným hriadeľom motora, elektronický kompresor Honda je napájaný z batérie. Tým je úplne oddelený od otáčok motora; riadiaca jednotka môže do nasávacích otvorov kedykoľvek vháňať toľko vzduchu, koľko chce. Inžinieri spoločnosti Honda to môžu využiť na úplnú elimináciu akéhokoľvek oneskorenia pri čakaní na zvýšenie výkonu alebo ho vyladiť na dosiahnutie najrôznejších zvýšení účinnosti a výkonu.

Účinnosť tohto celkového systému

Zaujímalo by nás, akú účinnosť dosiahne tento celkový systém v porovnaní s tradičnými remeňovými preplňovačmi, ktoré pri nízkych otáčkach odčerpávajú významné percento výkonu motora, kým sa roztočia a začnú prispievať. Honda stále musí odniekiaľ získať energiu na pohon tohto slimáka – tento motocykel bude potrebovať podstatne vyšší energetický výkon zo svojho alternátora a pravdepodobne aj väčšiu batériu, aby mohol poháňať tento kompresor.

Straty spojené s premenou mechanickej energie na elektrickú a späť spôsobujú, že elektrické preplňované motory dosahujú zvyčajne nižšiu účinnosť ako tie, ktoré pohon získavajú priamo z motora, ale celkový zážitok z jazdy môže byť v tomto prípade stále lepší.

Divoký koncept Honda V3 odhalený s elektrickým kompresorom.

E-kompresor V3 bol vytvorený od základu a je neuveriteľne kompaktný. Honda tvrdí, že vývojári „nanovo vyvinuli motor pre stroje s väčším objemom“. Môžeme si ho predstaviť v najrôznejších použitiach, od pouličných a turistických až po stroje zamerané viac na okruhy. Napokon, ak výrobca motor tak jemne vyladil, ako vyzerá, mohol by sa uplatniť aj v sektore dobrodružných motocyklov.

Nezabudnite však, že ide stále o koncept. Skutočnosť, že je zobrazený na podvozku so širokými profilovými pneumatikami 200/55, neznamená, že je určený na použitie v modeli Fireblade. Než Honda prezradí, kde začne túto vec používať, ešte nejaký čas potrvá.

Má rovnaké usporiadanie valcov ako model NS400R 2T – dvojtaktný trojvalec, ktorý pred 40 rokmi vyvolal rozruch. Ak sa dostane do výroby, pripojí sa k desivému modelu H2 od Kawasaki ako jeden z mála sériových motocyklov s núteným vstrekovaním paliva na trhu.

A výroba je tu skutočne zámerom. „Honda považuje vývoj tohto motora V3 s elektrickým kompresorom za novú výzvu v oblasti spaľovacích motorov a jej cieľom je umožniť zákazníkom ešte viac zažiť radosť z jazdy a vlastníctva motocykla,“ uvádza sa v tlačovej správe spoločnosti. Honda tiež uviedla, že „vývoj tohto nového trojvalcového konceptu bude pokračovať smerom k sériovej výrobe“. Je príliš skoro na to, aby sme sa tešili?

Redakcia Auto trendy.

Súvisiace články:

KTM 2025 1390 Super Adventure S Evo môže byť najtechnickejším sériovým motocyklom vôbec

Suzuki GSX-8R je motocykel, ktorý chcete vlastniť. Je to majster v každej kategórii

Myšlienka, ktorá zachránila Harley, má už 40 rokov! Dodnes je bestsellerom


Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.


Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.



Najčítanejšie

Odporúčame

SUV budúcnosti je tu: Zoznámte sa s novým Hyundai Ioniq 9 – výkonom šokuje, dizajnom očarí!

21.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@kbb). Najväčšie elektrické SUV od kórejského výrobcu Hyundai oficiálne vstupuje na scénu – a hneď s impozantnou batériou a výkonom…

Prečo automobilky investujú miliardy do polovodičových batérií? Zistite, čo prinesú vám!

21.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@beyonddiscoveryofficial). V poslednej dobe výrobcovia automobilov čoraz častejšie prechádzajú na polovodičové batérie pre svoje elektromobily. Pozrime sa na to, z…

Nové hybridné SUV je dokonalým plánom B pre Toyotu Yaris Cross. Nízka spotreba paliva a pôsobivý zoznam výbavy

21.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@crospotter13). Stellantis pokračuje vo svojej novej stratégii. Pridaním hybridného modelu do modelového radu Citroën má skvelú alternatívu k špičkovému SUV…

Značka minulosti, hviezda budúcnosti: Objavte revolučný návrat Ebro S700!

21.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@talleresspg5237). Španielsky automobilový priemysel tento rok zažil prekvapivý návrat jednej zo svojich legendárnych značiek, na ktorú už mnohí zabudli: Ebro.…

Európa na pokraji ďalšej krízy: Čo znamená nedostatok polovodičov pre európsky automobilový priemysel?

21.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@wsj). Problémom ostáva slabá nezávislosť Európskej únie v oblasti výroby polovodičov, čo môže viesť k prerušeniam dodávok a vážnym následkom…

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov