16.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@FordUK).
Podľa rovnakého zdroja by sa tak mohlo stať v prvej polovici roka 2025.
„Vyrábame viac áut, ako dokážeme predať. Týmto interným oznámením, o ktorom informoval denník Kölner Stadt-Anzeiger, Ford zdôvodnil zamestnancom závodu v nemeckom Kolíne nad Rýnom rozhodnutie znížiť počet zmien (budú sa striedať týždeň práce a týždeň prestávky). Podľa toho istého zdroja by k tomu mohlo dôjsť aj v prvej polovici roka 2025.
Ford už v roku 2018 znížil počet zamestnancov v Kolíne nad Rýnom z 20 000 na 13 000. Ako je známe, nízky dopyt po elektromobiloch teraz zaťažuje aj ostatných výrobcov, ako aj koncern Volkswagen.
Neistota a nízky dopyt
Ako pripomína Automotive News Europe, Ford investoval do kolínskeho závodu 2 miliardy dolárov na výrobu modelov Explorer a Capri na báze platformy MEB koncernu Volkswagen.
Slabý dopyt po elektromobiloch v Európe, chýbajúca rozsiahla nabíjacia sieť a stále vysoké ceny automobilov na batérie situáciu komplikujú.
Ako sa mení produktový plán
Na kompenzáciu klesajúceho dopytu sa Ford pri malom počte produktov so spaľovacími motormi zameral na ziskovejšie ľahké úžitkové dodávky, ako je napríklad modelový rad Transit, a podľa Automotive News na budúci rok ukončí výrobu modelu Focus v nemeckom Saarlouis a hľadá investorov, ktorí by továreň prevzali.
Ako informoval portál Motor1.com, generálny riaditeľ Jim Farley si totiž myslí, že do Fiesty a Focusu sa neoplatí investovať a je lepšie zamerať sa na modely ako Bronco, Mustang a Raptor. „Prechádzame z biznisu nudných áut do biznisu ikonických vozidiel,“ povedal Farley. Európsky Ford medzitým nedávno upustil od svojho plánu stať sa od roku 2030 výlučne elektrickým.
Redakcia Auto trendy.
Súvisiace články:
Čo je v ponuke nových dodávok Ford Transit
Kompaktná a vysoko produktívna dodávka Ford Transit Connect
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.