18.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@dwnews).
Skupina Volkswagen a americká spoločnosť Rivian spojili svoje sily v novom spoločnom podniku, do ktorého nemecký automobilový gigant investoval úctyhodných 5,8 miliardy dolárov. Volkswagen sa snaží konečne získať vlastný softvér pre svoje vozidlá, zatiaľ čo Rivian môže byť pre neho spásou.
Situácia vo Volkswagene je viac než zložitá. Spoločnosť potvrdila zatvorenie závodu Audi v Bruseli a ohrozené sú aj ďalšie tri nemecké závody. Tieto problémy pramenia z viacerých príčin.
Prepúšťanie tisícok zamestnancov
Predovšetkým prechod na elektromobily a príchod silnej konkurencie z Číny prinútil Volkswagen vážne uvažovať nad zatváraním tovární a prepúšťaním tisícok zamestnancov.
Aj keď by sa mohlo zdať, že vedenie Volkswagenu má dôvod na zúfalstvo, práve oznámili významnú investíciu do americkej spoločnosti Rivian, ktorá sa špecializuje na výrobu elektrických vozidiel, ale sama čelí vlastným výzvam.
Hoci Rivian komerčne uspel na americkom trhu, jeho výsledky sú neisté. Aj napriek jednému miliardovému kvartálnemu investovaniu sa jeho produkcia drží na menej ako 5 000 vozidlách mesačne.
Novovytvorený spoločný podnik Rivian a Volkswagen Group Technology, LLC, bude mať sídlo v kalifornskom Palo Alto a plánuje rozšírenie aj do ďalších lokalít v Severnej Amerike a Európe.
Volkswagen sa nechal motivovať potrebou vyvinúť softvér, ktorý by mohol úspešne začleniť do svojich sériových vozidiel. Príklad, ktorý Tesla už dávno uviedla do praxe a ktorý jej prináša výrazné tržby.
S cieľom konkurovať Tesle Volkswagen založil spoločnosť Cariad na vývoj vlastného softvéru. Avšak, meškania a komplikácie spôsobili oneskorenia vo vydávaní nových modelov, ako je napríklad nová generácia Porsche Macan.
Naopak, automobilky ako Volvo a Renault sa rozhodli spoliehať na externých špecialistov typu Google, čo má svoje finančné dôsledky.
Tento spoločný podnik má zabezpečiť, že Volkswagen konečne získa vlastný softvér, pričom aj Rivian z tohto partnerstva výrazne profituje, čo je pre firmu s prevádzkovou stratou 108 000 dolárov na jedno predané auto a dlhom 8 miliárd dolárov životne dôležité.
Pre oboch je toto partnerstvo jednou z posledných možností, ako dosiahnuť svoje ciele – pre Volkswagen v oblasti softvéru a pre Rivian v záchrane pred bankrotom.
Redakcia Auto trendy.
Súvisiace články:
Dacia Duster a ďalší rivali: Kto zvíťazí v boji o prestížny titul Auto roka 2025?
Audi nevie nájsť riešenie pre belgický závod. Blíži sa zatvorenie závodu
Kia Sportage HEV: štyri výhody hybridu v SUV
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.