Elektro, Správy, Zaujímavosti,

Prelom v batériovej technológii: Ako CATL mení pravidlá hry pre elektromobily ešte pred rokom 2027

18.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@AmpedAuto). CATL, ázijský gigant v oblasti batérií pre elektromobily, údajne dosiahol významný míľnik na ceste k vrcholu a masovej produkcii polovodičových batérií. Spoločnosť neustále napreduje...

18.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@AmpedAuto).

CATL, ázijský gigant v oblasti batérií pre elektromobily, údajne dosiahol významný míľnik na ceste k vrcholu a masovej produkcii polovodičových batérií. Spoločnosť neustále napreduje a možno sa jej podarí dosiahnuť tento cieľ ešte pred rokom 2027.

Prelom v batériovej technológii: Ako CATL mení pravidlá hry pre elektromobily ešte pred rokom 2027.
Foto: youtube.com/@AmpedAuto

Elektromobilová technológia zažíva rýchly vývoj. Dni, keď vozidlá mali obmedzený dojazd, nemali rýchle nabíjanie a stáli príliš veľa, sú už minulosťou. Dnes si môžete kúpiť elektrické auto s vynikajúcim pomerom ceny a výkonu. Ktoré nestojí oveľa viac ako tradičné modely so spaľovacím motorom.
Tento pokrok je možný vďaka inováciám v elektrifikovaných pohonných systémoch, na ktorých majú veľký podiel spoločnosti ako Contemporary Amperex Technology Limited (CATL). Čínsky líder vo vývoji a výrobe batérií pre elektrické vozidlá.

Lítium-iónové batérie od CATL sú už dnes súčasťou mnohých elektrických modelov na trhu. Teraz sa spoločnosť snaží urobiť ďalší revolučný krok v oblasti elektromobilov a uviesť na trh polovodičové batérie, ktoré majú potenciál zásadne zmeniť odvetvie.

Významné pokroky CATL v polovodičových batériách

Napriek tomu, že vedenie CATL malo pochybnosti o vhodnosti polovodičových batérií, keď ich považovalo za „nepraktické a nebezpečné“. Teraz do tejto technológie investuje značné prostriedky a pracovnú silu.

Iné spoločnosti sa tiež snažia o vývoj tohto druhu batérií, ale práve CATL je vďaka svojim finančným možnostiam najbližšie k ich realizácii. Masová výroba je naplánovaná na rok 2027, no najnovšie kroky spoločnosti by mohli tento termín urýchliť.

CATL investovalo veľké prostriedky do zamestnania viac ako tisíc inžinierov a poskytlo im všetky potrebné zdroje na vývoj polovodičových batérií. Ktoré by mohli v blízkej budúcnosti poháňať elektromobily.
Podľa nedávneho reportu od CnEVPost sa spoločnosti podarilo vyrobiť 20 Ah polovodičové batériové moduly s energetickou hustotou o 40 % vyššou v porovnaní s najlepšími lítiovými batériami. Tie sú aktuálne dostupné na trhu a tiež pochádzajú od CATL.

Polovodičové batérie by mohli dosiahnuť dojazd až 1 000 kilometrov na jedno nabitie a umožniť nabitie na 600 kilometrov dojazdu už za 10 minút.
Foto: youtube.com/@AmpedAuto

Hoci tieto výsledky predstavujú významný krok vpred v oblasti polovodičových batérií, ktoré by mohli elektromobily sprístupniť širšiemu publiku. Tým prekonajú dve hlavné prekážky (dojazd a čas nabíjania), CATL ešte musí vyriešiť všetky výzvy, aby tieto batérie mohla uviesť na trh.

Inžinieri spoločnosti pracujú na riešení otázok, ako je odolnosť a výkon nabíjania. Uvádza sa, že tieto polovodičové batérie by mohli dosiahnuť dojazd až 1 000 kilometrov na jedno nabitie a umožniť nabitie na 600 kilometrov dojazdu už za 10 minút.

S CATL, ktorá pracuje na dosiahnutí tohto dôležitého míľnika pre priemysel elektromobilov, trh s napätím očakáva ďalší krok. Ten priblíži elektromobily ešte bližšie k vodičom.

Redakcia Auto trendy.

Súvisiace články:

Hyundai Ioniq 6 – vám umožní zabudnúť na obavy o dojazd

Nečakaný zvrat! Volvo XC90 pokračuje s klasickými motormi aj po roku 2030.

Mazda3 2025 prichádza: Krok pred konkurenciou so špičkovým hybridným motorom a modernými prvkami!


Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.


Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.



Najčítanejšie

Odporúčame

Poznáte túto značku? Čoskoro s ňou budete žiť

18.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: facebook.com/espanadiario2). Pri cestách do zahraničia sa môžeme stretnúť s dopravnými značkami, ktoré na Slovensku nemáme šancu vidieť. Jednou z nich je…

Hybridné autá: Skutočne múdra investícia? Odhaľte pravdu!

18.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@edmundscars). Hybridné vozidlá sa stávajú stále populárnejšími a takmer každý výrobca už má vo svojom portfóliu tento druh automobilov. Každý…

Dochádza vám motorový olej? Môžete ho doplniť z dlho otvorenej fľaše?

18.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/MiniStocker). Motorový olej účinne maže kovové komponenty vo vnútri motora. Keď však jeho hladina klesne, môžete ho doplniť mazivom z…

Vymenili ste už zimné pneumatiky? Ak nie, teraz je ten najlepší čas

18.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/SofikoS). Tak ako ste si prepli hodiny na zimný čas, aj svoje vozidlo prepnite na normálny (zimný) jazdný režim. Výmena…

Návrat legendy: Toyota Celica sa chystá opäť rozprúdiť cesty!

17.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@elitemotor1). Toyota by mohla znovu priviesť k životu legendárny model Celica, takmer dve desaťročia po výrobe posledného kusu. Návrat legendy:…

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov