Správy, Zaujímavosti,

Čelíme novej ére: Trump, clá a budúcnosť európskeho automobilového priemyslu

18.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@TheOfficialCartierFamily). Život v dnešnom globalizovanom svete prináša nevyhnutnú prepojenosť všetkého so všetkým. To so sebou nesie pozitíva aj výzvy. Donald Trump práve zvíťazil vo voľbách...

18.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@TheOfficialCartierFamily).

Život v dnešnom globalizovanom svete prináša nevyhnutnú prepojenosť všetkého so všetkým. To so sebou nesie pozitíva aj výzvy. Donald Trump práve zvíťazil vo voľbách a stane sa budúcim prezidentom Spojených štátov, čo môže mať zásadný dopad na Európu, obzvlášť na európske automobilky, ktoré nás zaujímajú.

Čelíme novej ére: Trump, clá a budúcnosť európskeho automobilového priemyslu.
Foto: youtube.com/@TheOfficialCartierFamily

Kým EÚ sa zameriava na obchodnú konfrontáciu s Čínou kvôli clám na čínske elektromobily, na druhej strane Atlantiku vtedajší kandidát, teraz víťaz volieb, už avizoval, že chce zaviesť vlastné clá na európsky tovar, ak uspeje.

Politik s výnimočným úspechom

Trump naznačil, že v rámci svojej protekcionistickej politiky plánuje zaviesť dodatočné clo vo výške 25 % na európske autá, čo predstavuje výzvu pre európsky priemysel, obzvlášť ten nemecký. Podľa údajov Nemeckého zväzu automobilového priemyslu (VDA) bolo USA v prvej polovici roka najväčším trhom pre exportované nemecké automobily. S cieľom roka 2023 sa do USA vyviezlo približne 400 000 áut. Z tohto dôvodu sú obavy na mieste, pretože zvýšenie cien vozidiel o štvrtinu by mohlo viesť k značnému poklesu predaja.

Jacob Kirkegaard, vedúci pracovník Bruegel a Petersonovho inštitútu pre medzinárodnú ekonomiku, objasnil túto situáciu.
„V každom scenári, ktorý si viete predstaviť, budú nemeckí výrobcovia automobilov v strede diania, ak sa dá veriť Trumpovým vyjadreniam. Nemecké značky budú doslova na jeho muške, a ak sa dá veriť tomu, čo povedal, ‚zlikviduje‘ ich,“ varuje.

Trump naznačil, že v rámci svojej protekcionistickej politiky plánuje zaviesť dodatočné clo vo výške 25 % na európske autá.
Foto: youtube.com/@abcactionnews

Okrem toho, vzhľadom na jeho rozhodné víťazstvo, ktoré mu poskytuje takmer neobmedzenú podporu v Kongrese, „máme teraz politika s výnimočným úspechom, ktorého americká verejnosť v drvivej miere podporila, a môžeme očakávať, že splní svoje sľuby.“ Situácia preto nevyzerá príliš sľubne, čo si uvedomuje aj Európske združenie výrobcov automobilov (ACEA).

Hovorca tohto orgánu pre AN uviedol: „Je nevyhnutné, aby sa Nemecko a Európa postavili tak, aby sme boli zásadne bezpečnejší, nezávislejší a odolnejší. Preto musíme v prvom rade pracovať na svojich vlastných úlohách vo všetkých oblastiach.“

Ak by sa však clá skutočne zaviedli, nie všetky európske značky by sa ocitli v rovnakej situácii. Niektoré, ako napríklad Seat alebo Renault, by to príliš neovplyvnilo a najviac by utrpeli prémioví a luxusní výrobcovia.

Medzi nimi sú však aj takí, ktorých možno „ochrániť pred následkami“, pretože napríklad BMW a Mercedes majú v USA svoje továrne (v Spartanburgu a Alabame), na ktoré by sa nové clá nevzťahovali, keďže tam vyrábajú vozidlá.

Redakcia Auto trendy.

Súvisiace články:

Toyota mení hru: Čo znamená nové megacentrum pre vodičov v strednej Európe?

Audi nevie nájsť riešenie pre belgický závod. Blíži sa zatvorenie závodu

Smutná správa pre fanúšikov Tesly: Cybertruck čelí ďalšiemu zvolávaniu do servisu kvôli kritickej poruche.


Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.


Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.



Najčítanejšie

Odporúčame

Vymenili ste už zimné pneumatiky? Ak nie, teraz je ten najlepší čas

18.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/SofikoS). Tak ako ste si prepli hodiny na zimný čas, aj svoje vozidlo prepnite na normálny (zimný) jazdný režim. Výmena…

Návrat legendy: Toyota Celica sa chystá opäť rozprúdiť cesty!

17.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@elitemotor1). Toyota by mohla znovu priviesť k životu legendárny model Celica, takmer dve desaťročia po výrobe posledného kusu. Návrat legendy:…

Šokujúce výsledky: Ktoré autá prežili najnovšie nárazové testy Euro NCAP?

17.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/watch?v=nqclcAXcJzg). Organizácia Euro NCAP testovala sedem vozidiel vo svojej najnovšej sérii nárazových testov. Medzi nimi boli najmä novinky ako MG…

Čo skrýva nový Mini Land Cruiser? Zistite, prečo ho každý chce vidieť!

17.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@AutomagzPro). Tento rok sa veľa diskutuje o jednom vozidle, ktoré púta pozornosť: minivozidlo Toyota Land Cruiser. Hyundai čoskoro predstaví toto…

Aké je najmenšie a najlacnejšie auto značiek Audi, BMW a Mercedes

17.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: Súkromný archív). Audi A1, BMW radu 1 a Mercedes triedy A sú tri najlacnejšie vozidlá nemeckých značiek s cenami od…

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov