20.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: giant-bicycles.com).
Ľadové prsty zimy začínajú sužovať ľudí na severnej pologuli. Vo všeobecnosti to môže znamenať, že motorku treba zbaliť, kým sa trochu neoteplí. Najnovší elektrický bicykel od spoločnosti Giant bol však navrhnutý pre „tých, ktorí obľubujú vzrušujúcu jazdu v zime“.
Nový model je ebajkovou verziou modelu Yukon, prieskumného bicykla na hrubých plášťoch, ktorý jazdcov už takmer dve desaťročia udržiava v „dobývaní a úsmeve za akýchkoľvek podmienok“. Na 27,5-palcových zliatinových ráfikoch tohto terénneho ebajku sú však namiesto gumy Maxxis obuté 4,5-palcové pneumatiky Vee Snow Avalanche s hrotmi, na spodnom držiaku je stredový motor a spodná rúrka je o niečo mohutnejšia, aby sa do nej zmestila batéria.
Motor má podobu ľahkého pohonu SyncDrive Pro2 vyvinutého spoločne s Yamahou, ktorý ponúka päť úrovní asistencie pri šliapaní – plus automatický režim – a krútiaci moment 85 Nm. Taiwanská nadnárodná spoločnosť zahrnula do sprievodnej aplikácie funkciu, ktorá dokáže znížiť úroveň krútiaceho momentu pre ľahší štart „v situáciách s nízkou trakciou, napríklad na snehu“. Inak je údajne plná odozva krútiaceho momentu k dispozícii v milisekundách. Aplikáciu možno použiť aj na jemné doladenie podporných pomerov motora.
Dojazd na jedno nabitie sa odhaduje až na 250 km
O energiu sa stará vymeniteľná batéria EnergyPak Smart s kapacitou 800 Wh. Pričom „ideálny“ dojazd na jedno nabitie sa odhaduje až na 250 km. Hoci odvážnejší jazdci by mohli prejsť viac ako 70 km. Ak by vám to v reálnom svete chýbalo, k dispozícii je voliteľný predlžovač dojazdu vo fľaši. Hliníkový rám má tiež montážne body pre sadu náradia pod hornou trubkou a ďalší držiak na fľašu na sedlovej trubke.
Ovládač na riadidlách s veľkými tlačidlami je vhodný na ovládanie s rukami pevne zabalenými v zimných rukaviciach a Giant dokonca pribalil „penové kryty brzdových pák do chladného počasia“. Pre dobrú mieru bola pridaná 10-rýchlostná prevodovka Shimano Deore a spoľahlivú brzdnú silu poskytujú 4-piestikové hydraulické brzdy SRAM so 180 mm rotormi.
Yukon E+ nemá vzadu tlmič, ale využíva vidlicu Manitou Mastodon Comp – Gen 3. Korá tlmí nárazy, a tiež dropper post „pre prípad, že by sa situácia zhoršila“. Ako voliteľný doplnok je možné mať aj osvetlenie.
Hoci neelektrické modely Yukon 1 a 2 sú dostupné na medzinárodnej úrovni, pokiaľ vieme. Yukon E+ sa zatiaľ začal predávať len v Kanade (a o širšom dosahu zatiaľ nemáme žiadne informácie). Cena pre zimných bojovníkov na sever od hraníc USA sa začína na 4273€.
Redakcia Auto trendy.
Súvisiace články:
Je to najlacnejší elektrický bicykel Amazonu: len 400 eur a výdrž batérie až 90 km.
Oku lahodiaci obojživelný cyklistický karavan má neobmedzený elektrický dojazd
Ako vyzerá nový elektrický bicykel spoločnosti Polestar?
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.