Novinky, Zaujímavosti,

Robot zvyšujúci pevnosť konštrukcie sa presadil v mokrom betóne

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@아이티원-d4k). Keď si väčšina z nás predstaví čerstvo vyliaty betón, predstaví si materiál, ktorý by sa mal nechať vyschnúť čo najhladšie. Nový kolesový robot však...

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@아이티원-d4k).

Keď si väčšina z nás predstaví čerstvo vyliaty betón, predstaví si materiál, ktorý by sa mal nechať vyschnúť čo najhladšie. Nový kolesový robot však jazdí priamo po tomto materiáli a dláždi jeho povrch, aby boli stavby pevnejšie a zároveň lacnejšie.

Nový kolesový robot však jazdí priamo po tomto materiáli a dláždi jeho povrch, aby boli stavby pevnejšie a zároveň lacnejšie.
Foto: youtube.com/@아이티원-d4k

Ak sa mokrý betón vyleje v jednej príliš hlbokej vrstve, pri vysychaní a zmršťovaní sa v ňom vytvoria trhliny. Z tohto dôvodu sa materiál zvyčajne leje v postupne ukladaných vrstvách, z ktorých každá sa ukladá až po vytvrdnutí vrstvy pod ňou.

Ušetrené náklady

Jeden z potenciálnych problémov tohto prístupu spočíva v tom, že ak sa vrstvy jednoducho nalejú jedna na druhú, hotovej konštrukcii bude chýbať pevnosť v šmyku na rozhraniach medzi týmito vrstvami. Inými slovami, nebude potrebná veľká sila na to, aby sa jedna vrstva posunula horizontálne oproti vrstve pod ňou.

Z tohto dôvodu sa betón vylieva okolo sústavy vertikálne orientovaných oceľových výstuh. Tieto výstužné tyče nakoniec prechádzajú všetkými vrstvami zhora nadol, čím zvyšujú pevnosť konštrukcie v šmyku.
Výstuž však stojí peniaze a zvyšuje hmotnosť. Pracovníci preto často ručne pridávajú drážky na povrch každej vrstvy, kým je ešte mokrá, čím poskytujú väčšiu plochu na spojenie s ďalšou vrstvou. Tým sa zvyšuje šmyková pevnosť na rozhraní, čo znamená, že je potrebná menšia výstuha.

Samozrejme, časť nákladov, ktoré sa ušetria použitím menšieho množstva výstuže, sa kompenzuje zvýšením počtu hodín práce pracovníkov potrebných na pridanie drážok. Tu prichádza na rad robot Conit Runner.

Zariadenie vyvinuté v rámci partnerstva medzi kórejskou robotickou spoločnosťou Itone a stavebnou firmou Posco E&C sa autonómne pohybuje po mokrom betónovom povrchu rýchlosťou až 16 km/h a pridáva rady drážok pomocou svojich dvoch 15-palcových (381 mm) kolies.

Robot sa pohybuje po týchto povrchoch a vyhýba sa prekážkam, napríklad radom výstuh, pomocou LiDAR, ultrazvukových senzorov, kamier a inerciálnej meracej jednotky (IMU). Je tiež schopný merať tvrdosť betónu a zabezpečiť, aby bol materiál dostatočne pevný na to, aby uniesol hmotnosť robota 10 kg, ale zároveň dostatočne mäkký na vytvorenie drážok hlbokých aspoň 6 mm (0,24 palca).

Podľa spoločnosti Itone znižuje použitie Conit Runner potrebu armovania až o 30 % a zrýchľuje čas výstavby až o 85 %, čo údajne zodpovedá produktivite ôsmich ľudských pracovníkov.

V súčasnosti nie je známe, kedy by sa robot mohol začať používať vo veľkom. Zatiaľ si ho môžete pozrieť v akcii na videu nižšie.

Redakcia Auto trendy.

Súvisiace články:

Poľná cesta – nezabudnite, že pravidlá sú iné ako na asfalte

Transfăgărașan je znovu otvorený.

Ktorá je najobľúbenejšia cesta všetkých motocyklistov? Robia tam púte


Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.


Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.



Najčítanejšie

Odporúčame

Čína ovládla svet elektromobilov: Ako dosiahla rekordný podiel 50,6 % a čo to znamená pre budúcnosť áut?

25.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: Súkromný archív). Rastúci predaj umožnil čínskym automobilkám dosiahnuť rekordný podiel na globálnom trhu s elektrickými vozidlami, ktorý aktuálne predstavuje 50,6…

Vaše auto, vaše zdravie, vaša voľba: Odhaľte lepší spôsob, ako uspokojiť nikotínovú túžbu bez zápachu a rizík.

25.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@klaudia6779). Štatistiky ukazujú, že počet ľudí, ktorí fajčia za volantom auta, klesá. Rastie aj povedomie o negatívnych účinkoch tabakového dymu…

Spoločnosť Trek ponúka mestský ebike s malým zdvihom pre obyvateľov bytov s túlavou povahou

25.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@trekbikes). Spoločnosť Trek sa snaží pomôcť jazdcom pohybovať sa v prémiovom štýle s chutným dojazdovým bicyklom vo variantoch s nízkym…

Elektrický motokros CFMoto má priniesť revolúciu v oblasti e-dirtových motocyklov

25.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@geomotobikes8892). Nedávny veľtrh EICMA presvedčivo dokazuje, že CFMoto napreduje. Čínsky výrobca motocyklov odhalil svoj takmer sériový, plne elektrický koncept CF-X.…

Pozoruhodné dvojmotorové hnacie ústrojenstvo pracuje celý deň s 92 % maximálneho výkonu

25.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@MAHLEGroup). Na výstave IAA Transportation 2022 predstavil nemecký dodávateľ automobilového priemyslu Tier 1 Mahle motor Super Continuous Torque (SCT), elektrický…

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov